Ei tässä ole mitään järkeä..(ei liity mihinkään)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja coupe 74, 18.1.2005.

  1. coupe 74

    coupe 74 1st gear

    käyttö kinderistä puhe eli ei millään tavalla harrasteautoiluun liittyvää muuta kun rahaa palaa vidusti ja joutuu rassaamaan :mad:

    mikä hemmetin idea on ajaa tommosella romulla..(opel kadett..1,6d) just pistin tilauksen auton osien taivaaseen eli motonettiin, hintaa hilppeille paukahtaa n.300eemeliä, sitten olis veroja ja vakuutuksia ja kaiken maailman katsastusmaksuja.. eipä enää mieltä paljoa duunarilla lämmitä vaikka menee alle 5l/satkun :x hitsata pitäs ja massata ja maalata ja perkl..en jaksa :argue:

    vähäiset rahat mitä tästä ihanasta kinderiharrastuksesta jää yli meneekin muka oikeitten autojen harrastamiseen, ei perkl :mad: myyn kohta kaikki pois ja ostan jonku hemmetin toledon tai poolon ja lopetan tän saamarin turaamisen :x

    ...tulipa taas jotain ihme vuodatusta..olen pahoillani :oops:
     
  2. Degenerated

    Degenerated Gearhead

    Tuttuja tunteita. Ovat tähän asti menneet kyllä ohi.
     
  3. kohvar

    kohvar Gearhead

    joo

    Tolta se harrasteautoilu joskus tuntuu itsestäkin saati ulkopuolisista.. parhaiten asian on sanoiksi pukenut rakas vaimoni:

    " Inhosin, kun isälläni oli aina vanha auto, kerrankin jäätiin tielle kun oltiin tanssimaan menossa jne.. ja NYT olen naimisissa miehen kanssa, jolla on USEITA vanhoja autoja " :oops:

    toim.huom. eikä aikomustakaan ostaa uutta 8)

    Parhaita hetkiä on, kun hakee harrastepelin talviunilta ja ajelee ekat metrit mökin pihalla, pesu & tankkaus jne..

    Ja toisin päin: Syksyllä saa huokaista, kun viimein saa temppuilevan kiusankappaleen lepoon ja pois silmistä.. jotenkin kaikki pikkuviat unohtuu talviunen aikana. Ja ne on niin kiva "löytää" uudestaan seuraavana ajokautena!

    harrasteautoilua vuodesta 1985..
     
  4. JavelinAMX-71

    JavelinAMX-71 1st gear

    Kylläpäs kuulosti tutulta tuo coupen vuodatus! Älä välitä, useimmiten se joskus helpottaa, hetkex...
     
  5. Jome

    Jome Gearhead

    Ite oon asian ratkassu sillä, että panostin pikkasen uudempaan ja vähän ajettuun käyttikseen mihin ei tartte tehdä ku määräaikaishuollot ja bensaa tankkiin...Jää intoo ja rahaa enempi harrasteauton repimiseen... :wink:
     
  6. Sardiinipurkki

    Sardiinipurkki Gearhead

    Ei ihme et rahaa palaa jos ajelet vanhalla kadetin paskalla :eek: Osta esim joku uudehko japanin tuote, itsellä on toyota carina2 vm 92. omistanut olen sen yli kolme vuotta, ja muuta ei tehty kun huollot. eli öljynv + suodattimet + tulpat. Nyt pitäisi vaihtaa iskarit ja pakoputken takaosa autoon. ollut helvetin halvat +100000 km. 8)
     
  7. Chrome

    Chrome 1st gear

    mä jätin käyttisleikin sikseen ja nyt kuljen duunimatkat julkisilla ja lautan säästön harrastemiinaan. Helppoa on kun keskustassa asuu ja rankinpäätös on että menenkö ratikalla ja bussilla. Kuukausikorttilaisena pääsen baariinkin yhtähelposti ilman kuskia... takasin en :)
     
  8. Corsica93

    Corsica93 1st gear

    Just tuon takia ostin tuon Corsican et pääsee ees vähä viiliksiin talvellakin (vanhat harrastajat; naurakaa pois) ja sit kesän tullen taas innolla vanhalla kruisaamaan.
     
  9. tuurna

    tuurna 1st gear

    Pahimmassa tapauksessa käyttiksen korjaaminen vie kaiken innon autojen kans pelaamiseta..(offtopic) opiskelen automekaanikon ihmeelistä ammattia, saa nähdä kyllästyykö niihin ku monta vuotta niiden parissa saa painaa (myös)työn merkeissä, takoitus on mennä kuorma-auto korjaamolle töihin notta ei kyllästyis jenkkeihin. Karu totuuus toyotat on varmaan yksiä parhaimpia käyttiksiä, en kiellä et jenkit olis sen huonompia mutta ne käyttö kustannukset. :( Mutta härkää sarvista ja jenkillä läpitalven! 8)
     
  10. perkele

    perkele Gearhead

    http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?t=41428
    tuossa sinulle polo.....pikku fiksausta vailla ja eikun kovaa ajoa
     
  11. petro_din

    petro_din Gearhead

    hah, ite yhdistin hyödyn ja hyvin, ostin tommosen k5 blazerin käyttikseks, keväällä sitt kaivetaa 73 darra tallista ja tankataa pestää ja vahataanki... puuhaa on molemmissa mutt kyll toi blazeri o suht varmasti kulettanu, vasta 270tkm ajettuki :)

    ja no ajaaha tojotallaki paremman puutteessa, eipähä kuluta paljoo... mutt ooppelia en ihan heti hanki...
     
  12. markos

    markos Gearhead

    No hyvähän se siellä kaupunkissa, meillä tääl mettässä ku ei oikein nuo julkiset kulje. :D
     
  13. HEMI

    HEMI 1st gear

    Voishan ne asiat olla huonomminkin :odroll: eli auto olis uus ja siinä olis vikoja....kuten kaikenmaailman sähköviat joista ei ota erkkikään selvää, vetarin nivelet ei kestä kun kuukauden päivät ja alpalloja ja raidetangon päitä sais vaihtaa 2-3-kertaa vuodessa ja tuulilasit pullahtas kun ajas monttuu(muutamissa uudehkossa golffeissahan tota vissiin on tapahtunu) eli kyllähän se on ymmärrettävää että vanhusta saa huoltaa mutta että jotkut uudehkot autot on vielä surkeempia tapauksia ja osatkin maksaa niihin enemmin ja pitää asentaa ehkä jopa merkkiliikkeessä :-?

    Ai mistäkö oon saanu päähän että uudet autot olis noin heikkoja no onhan noita tuolla korjaamolla nähty ja korjattu :odroll:

    Vaikka ketutaahan se muakin jos joutuu tohon kiisseli golfiin jotain ostaa mä kun inhoon sitä autoo eikä siihen viittis rahaa laittaa kun ei sen rahan edestä saa kummiskaan sillä golfilla kunnon kyytiä :odroll:
     
  14. 68FuryIII

    68FuryIII Gearhead

    Mä tein saman ja oli perhanan hyvä ratkaisu.

     
  15. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    Tuttu tunne. Kun korjaa autoja työkseen on todella vaikea innostua siitä harrasteauton ruuvaamisesta, ja ihan syystä. 8 tunnin työpäivän jälkeen kun on päässyt asiakkaiden autoista eroon, varaosakaupan kautta tallille ja omaa/frendin/ frendin puolitutun/kummin/kaiman/serkun/naapurin käyttöpaskaläjää korjaamaan. Hyvällä tsägällä 10:ltä illalla himassa, jääkaapista jotain pari päivää vanhaa pöperöä mikron kautta turpaan, suihku ja nukkumaan. Ja huomenna uudestaan. Välillä pitäis viettää perheenkin kanssa aikaa, ja pitää yllä kaverisuhteita. Joskus olis kiva vähän käydä tuulettumassa. Jos jostain kumman syystä jää aikaa sille pölyn ja seittien peittämälle harrasteautolle, ei väsymyksen tai vitutuksen takia jaksakaan tehdä mitään.

    Olisinpa IT-alalla :rotfl:
     
  16. L-Janne

    L-Janne 1st gear

    Tuota minäkin kannatan. Itse olen köyhä opiskelija, ja koska minulla ei ole varaa omistaa oikeasti hyvää autoa (harraste- saati käyttöautoa), olen mieluummin tyystin ilman autoa. Asun kaupungissa, keskustan tuntumassa, joten julkisilla ja fillarilla pääsee mainiosti liikkumaan (fillarointi talven tuiskeissa ja syysmyrskyissä kasvattaa luonnetta, se on oikeasti palkitsevaa). Jos joskus pitää käydä jossain kauempana (anoppilassa pitäisi ensi viikonloppuna käydä, yök), lainaan autoa sukulaisilta.

    Olen itse asiassa ajatellut, että kunhan parin-kolmen vuoden kuluttua valmistun, voisin töihin päästyäni hankkia harrasteauton, mutta ehkä edelleen jättää tuon käyttökinnerin hankkimatta. Saa nähdä miten käy.
     
  17. Naxu

    Naxu Double Gearhead

    Eipä se toikaan aina takaa helppoa elämää... Kun leivälle pitäisi saada muutakin kuin ylähuuli, pitää tehdä jatkuvaa 3-vuorotyötä. Sitä kun menee 2 viikkoa putkeen töissä, niin sillä ainoalle vapaaviikolle ei paljoa jää virtaa harrateiden ropaamiseen.

    Yövuoron jälkeen unille-> päivällä ylös niin eipä paljoa huvita tallille lähteä, eipä muuten jäisi aikaa perheelle. Iltavuoroa ennen ei tallille ehdi jne. Aamuvuoron jälkeen ehkä olis jotain mahdollisuuksia, mutta aikaiset aamuherätykset vie voimat. Noi vapaaviikot menee sitten joko perheen kanssa, tai sitten ehkä mahdollisesti voisi yrittää harrasteita ropata, mutta kun pitää olla toi talonrakentaminenkin menossa..... ärrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
     
  18. Pro ´55

    Pro ´55 Gearhead


    Huonomminkin vois mennä..
    Kun vitutuskäyrä kustannusten takia nousee tarpeeks korkeelle, vajoo useimmat siihen hulluuden asteeseen, että rupeavat näkemään hallusinaatioita elämisestä edullisin kustannuksin suomessa ja päätyvät heivaamaan siihen käyttöpaskan .. ja pahimmassa tapauksessa myös harrastepelinsä konehuoneeseen jonkun kilinäkolinamasiinan, 2.8 kiisselisavuttajamyllyä, työntäen siihen rojektiin loputtomasti työtunteja ja euroja. Sitten maksetaan koneen todistus papereista, muutoskatsastuksia ja diiseliveroista.. katsellen samalla kun diisselin hinta nousee suhteettomasti bensaan verrattuna..
    Viimeinen alamäki alkaa, kun oikutteleviin hehkureleisiin ja mädälle sillille haisevaan polttoaineeseen kyllästytään. Myynti-ilmoitus keltaiseen pörssiin pudottaa viimeiseenkin kantavan hiekanjyvän jalkojen alta, kun tulee ilmi, ettei kukaan ole tarpeeksi kahjo arvostaakseen moista sekasikiö laitetta johon ei saa edes varaosia yhdestä ja samasta liikkeestä.. ja jonka todellista osien alkuperää & kokoonpanoa ei tiedä edes laitteen rakentaja.
    Kun kukaan ostajaehdokas ei ole valmis maksamaan autosta edes summaa, joka olisi edes sadasosaa laitteen kokonaiskustannuksista, päätyy laite lopulta vaihdossa (välissä maksetun tuhannen euron lisäks)täysruosteiseen, 450 tuhatta ajettuun 1.6 litraiseen Opeliin..
    Back to the roots..

    Sulla sentään on jo kiisseli..
    Huonomminkin vois mennä siis.
     
  19. coupe 74

    coupe 74 1st gear

    on käynyt tuokin mielessä..

    jos sä ostasit mulle jonkun uudehkon japanin tuotteen.. pienikulutuksinen diesel ja mielellään kevyt niin ei paljoa menis veroa..

    syy lienee siinä et kilsoja on kadetin mittariin tullu n.80000 vajaaseen pariin vuoteen eli ei viitti blazerilla käyttö ajoja ajella(ei kyllä pystyiskään kun paskana on) ropelilla on sinäänsä halpoja kilsoja tullu et ei pitäis valittaa mut pointti oli siinä et ottaa pattiin laittaa rahaa paskakasaan kiinni...
    juuri näin!!!


    on tuota mietitty josko uudemman kinderin ottais.. tuntuu vaan kovalta pistää autoon 3-5 donaa kiinni eikä sillä silti ole kiva ajaa..

    sit jos hommais kämpän lähempää duunia niin vois vaikka fillaroida (nyt n.50km) mut sit pitäis saada tallikin lähemmäks, ei kukaan joka roplaa asiakkaitten autoja 8-9h päivässä viitti enää sen jälkeen ajella tuntia tallille ihmettelemään..

    toisaalta yksi pointti on mikä piristää, hemi siitä jo mainitsikin..
    osta uusi auto ja aja sillä esim 100tkm..arvaappa paljonko hinta on kipolla tippunut :) iki ihanassa kadetissa se ei paljoa voikkaan tippua :rotfl:
     
  20. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Meille on kertynyt kahden hengen perheeseen kolme käyttöautoa ja kolme harrasteautoa, kaikki kylläkin enempi tai vähempi mitä sattuu mut vielä ei oo menny hermot niiden kanssa. Joskus tosin on ollut aika lähellä,mut silloinkin yleensä syyllinen on ollut joku noista harrastevehkeistä.
    Vaan yllätys, yllätys, pahiten itellä tökkii noi per. . . käyttömaksut tai mitä lie veroja ne nykysin on nimeltään. 6 autoa eli kuudet maksut :-?
    No, toistaseks vaan 4-5 noista on ollut kilvissä ja veron piirissä mut eipä oo kiva maksaa vaan osan vuodesta silloin tällöin käytössä olevasta harrasteautosta koko vuoden veroja eikä myöskään jostain parin sadan arvoisesta käyttöromusta satasta "lisäveroa" joka vuosi plus vielä helvetisti nousseet katsatusmaksut siihen päälle :mad:
     

Kerro tästä muillekin!