Eiku huutamaan...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja 440, 1.3.2015.

  1. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    joo nyt ihan ilman kuuklea ja vikipediaa sanon että moottorit on tosiaan made in USA jossain rustbelt alueella, en väitä vastaan jos sanotaan että GM tekee ne, ja suunnittelu ja kehitys isuzun käsialaa. Meniköhän oikein.
    Aiheeseen liittyen; olen pussihousu. Loput rivien välistä. Toisten tekemisiä on tietty helppo arvostella, jäis itseltä tekemättä.
     
  2. gm dealer

    gm dealer Gearhead

    No niin kun tämä rönsyilee sinne ja tänne niin esitän lisää mielipiteitä.
    Tuossa jokunen kappale aihioina 65-66 impaloita joita olen katsellut ja Miettinyt jotta josko niihinkin korvaisi"paskan etuakseliston"muulla= 71-96 fullsize vastaavalla.Minulle on insönöörimies sanonut myös että kyllä tehtaalla on osattu suunitella paras vaihtoehto.VITTU JOS OLIS NIIN SAATANAN HYVÄ NIIN OLISIHAN SE VIELÄKIN TUOTANNOSSA!!Ei tuollaista reaktiotangon/1.puslan+ alatuivarsirakennettea voi hyväksi kehua??Kyllä niillä ajettiin Siilinjärvelle tansseihin 25v.sitten 09 hakkapelitoilla aina mittaritpohjaan mutta ei silloin paljon muutakaan ajateltu.Siellä se Jyrki Katainenkin oli kilju/kaljaa juomassa eikä sen tekemiset ole ainakaan sen parempia kuin minun joten se siitä kannattaako kouluja kääydä.
    Sori tämä avautuminen ehkä jaloviinalla on osuutta?
     
  3. budweiser

    budweiser Gearhead

    Ei siihen tarvii edes Jaloviinaa että voi sanoa tuon auton ajettavuuden ainoastaan parantuneen GM etupäällä, se ei ole mielipide asia vaan konkreettinen fakta jonka voi todeta kun ajelee näillä vehkeillä.
    Pitäis olla vissiin joku autonrakentamisen TM joka testaisi näitä ja kertoisi kokemattomille tai omassa laatikossaan ajatteleville merkkifanaatikoille että asioita voi tehdä toisin tai joku muu merkki voi olla joiltain osin parempi...

    Ei se tehtaalla sohinut ameriikan insinööri ihan aina oo onnistunu näissä luomuksissaan, hitusen on jääny parantamisen varaa meille loppukäyttäjille.
     
  4. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Siirtykää tekin (USA) Ford-Lincoln-Mercury tuotteisiin, niin voitte ajaa turvallisesti ja mukavasti korvaamatta viisi kuudennettakymmenettä prosenttia autonne osista jonkin muun merkin osilla!
     
  5. budweiser

    budweiser Gearhead

    Ei ole kehitykseltä turvassa Henrynkään tuotteet, äkkiä kun mietin niin eniten on etupäitä tullut myytyä ja vaihdettua juurikin Fordeihin ja MoPareihin sekä jokuseen pienempään merkkiin mutta GM autoihin ei '60 lukua uudempiin ole tullut kukaan ainakaan vielä kysymään...
     
  6. 59Kingswood

    59Kingswood Double Gearhead

    Kuukle ja viki olis ehkä osannu kertoo, että kuramaksin suunnittelun aikaan GM oli Isuzun suurin omistaja :rotfl: Eli oikeastaan kyse ei ole mistään vierasmoottorista :poff:
     
  7. mpg55

    mpg55 2nd gear

    "Vierasmoottoreiden" käyttö on automaailmassa enemmän kun yleistä, kaikkihan sitä tekee. Paitsi ehkä saksalaiset. Ehkä.
     
  8. Belve67

    Belve67 2nd gear

    Hieno autohan toi Polara on, toisille voi olla merkitystä et auto on orkkis kunnossa tai saman valmistajan
    tekniikalla / hilppeillä silloin ehkä katsotaan autoa enempi sijoituksena harrastamisen ohella joka on myös ihan ok.
    Toisaalta minulle ja ehkä monelle muullekin tuo ei kummoisesti haittaa vaan tärkeämpänä pidetään sitä, että
    ajoneuvo on itseä mielyttävä ja toimiva. Esimerkiksi korinvaihto mitä sitten vaikka papereissa lukeekin 4d sedan
    vaikka ulkomuoto onkin 2d coupe jos se vain omistajaa miellyttää, voisihan sitä ajella vaikka mopoautolla jonka
    papereissa lukee et on R koodin Hemi.
    Ajoneuvoharrastamisen suola on minusta siinä että jokainen saa jos haluaa rakentaa juuri sellaisen kulkupelin
    kuin haluaa tietenkin teknisiä sääntöjä rikkomatta niin että ajoneuvo on virallisesti hyväksyttävä julkiseen
    liikenteeseen.
     
  9. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    jaha jaha, noh tiesitkö että Apple (tietokoneet) voisi vain kolmasosalla käteisvaroistaan ostaa pois sekä GM että Ford konsernit, ja heitä myös kiinnostaa automarkkinoille laajentaminen? Jos samaan syssyyn laitettais vielä Fi...eikun Chrysleri, niin sittenhä kaikki tekniikka olis omaa, mistä sit tulikaan. Vai olisko? Kaikkien uudet jenkit ainakin kulkisi iCar nimellä, ja sit ikäänkuin kaikki ajaa puhelimella. Mun mielestä voitais ihan hyvin sit myös takautuvasti tulkita kaikki jenkit samoiksi? Mennääks näillä?
     
  10. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Saksalaisetkin haki dieseltietoutta ja koko moottoreita Opeleihin Italiasta. (Sieltähän common railkin on) Vastavuorosesti Saksasta tuli italialaisiiin bensakoneita ja katkeilevat etujouset. :rotfl:
     
  11. ari2004

    ari2004 Gearhead

Kerro tästä muillekin!