Ekaa kertaa Autoaa maalaamassa...

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja samip, 14.3.2005.

  1. Vermilion

    Vermilion 3rd gear

    Sitten pitäis osata annostella ja sekoitella jotain mömmöjä toisiinsa, jos on liikaa valuu ja jos ei ole jotain niin ei kovetu yms. Muutenkin kuullut että suuttimissa isoja eroja ja niistä tarvis osata jotain. Tähän mennessä pensselillä ja kilikalilla kaikki maalattu.

    Suht hyvin omasta mielestäni onnistunnu ilman ruiskuakin.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  2. f34

    f34 Gearhead

    Koitin haulla mutten oikein löytänyt...
    Kun esim maalaa konepellin ja takaluukun 4mx4m tilassa, niin sumua tulee niin paljon, että ei tahdo eteensä nähdä.
    Paineet ruiskun liittymässä olevassa mittarissa, viskositeetit ja lämpötilat ohjeen mukaiset.
    Ruiskuna DeVilbiss GTI620 HVLP millenium.
    Motonetin tai biltsun kopioruiskuilla ei tule ihan niin paljon sumua ilmaan, mutta vaikeampi saada tasaista pintaa.
    Onko vaan niin, että tuo devillbissi työntää hajotusilmaa paljon, onko normaalia?
    Mitä pitää säätää, että saa sumun vähemmäksi.
    Ei ole maalauskammiota, jossa olisi ilmankiertoa.
    Onko suositella jotain tuota hintaluokkaa olevaa ruiskua, joka ei tekisi usvaa noin paljon?
     
    Vermilion tykkää tästä.
  3. VooDoo

    VooDoo 3rd gear

    Koita pudottaa painetta. Tollanen hvlp toimii usein pienemmälläkin paineella, litramäärä vaan on isompi (ilmareijät on isommat ilmasuuttimessa)
     
  4. f34

    f34 Gearhead

    Pitää seuraavalla kerralla kokeilla. Olen yrittänyt noudattaa ohjepainetta ja pikkasen nostanut tai laskenut painetta lähinnä hakeakseni pinnan tasaisuutta.
    Tulikohan matalalla paineella helpommin appelsiinipintaa ja jos ohentaa maalia, niin helposti valuu...
    Tämä on tosiaan harjoittelua. Kun silloin tällöin maalailee, niin joutuu joka kerran opettelemaan uudestaan.
     
  5. jänis2

    jänis2 2nd gear

    Ite maalaan kaiken niin että ruiskussa on 2 bar painetta. Ruiskussa on painemittari.
     
  6. toyopet

    toyopet Gearhead

    No purkissa on ohjeet, kuinka paljon laitetaan kovetetta ja sitten vielä on semmoisia sekoituspurkkeja, missä asteikot kyljessä. Aika helppoa, 4:1, laitetaan ensin perusmassaa omaan merkkiinsä, sitten kovetetta lisätään, että seuraava merkki täyttyy ja sitten on vielä pari kohtaa eri asteiseen ohentamiseen. Ja viskositeettimittareita, joilla voi tarkistaa juoksevuuden.
    Ei se nyt niin rakettitiedettä ole.
    Valuminen on enempi hätäisyydestä kiinni, jos spraypurkilla saa valumatta tehtyä, niin kyllä se onnistuu ihan varmasti ruiskullakin.

    Mutta pieniin kohteisiin ei välttämättä ruiskua kannata sotkea.
     
  7. jänis2

    jänis2 2nd gear

    Se ohenteen määräkin on kerrottu yleensä purkin kyljessä.
     

Kerro tästä muillekin!