"En tykkää"-nappi

Ketju osiossa 'Overdrive tiedotteet ja palaute', aloittaja Kartsu, 15.3.2018.

1. Kartsu

Kartsu Gearhead

Viestejä on nykyisellään mahdollista ottaa kantaa kirjoittamatta ainoastaan
    "Tykkään"-nappia klikkaamalla. Tuli mieleen että olisko hyvä mahollistaa myös
    toisenlainen kannanotto tasapuolisuuden vuoksi? Joskus kirjoittamiset lähtevät melkoiselle
    laukalle ehkä jo pelkästään sen takia että kirjoittaja huomaa että hänen kommetistaan on tykätty.
    Yleistä keskustelua osiossa keskustellaan usein yhteiskunnallisista ym. poliittisista asioista.
    Joskus keskustelu siirtyy keskustelijoiden väliseksi "mittelöksi" ja jopa tunteet astuu peliin
    vaikuttamaan keskustelussa vallitsevaan sävyyn.
    Tilannetta voisi välillä kuvailla koulun pihalla tapahtuvaan painiin jossa "yleisö" ympäröi
    tiimeltäjät ja "yllyttäjät" kannustavat "tykkää-napilla" mieleistään osapuolta ja muut seuraavat
    tapahtumaa vaiti koska eivät kehtaa tai uskalla ottaa puolta leimautumisen pelossa.
    Anonyymi "Tykkää" tai "En tykkää"-napin painaminen keskusteluja lukeville mahdollistaisi
    kannaoton puoleen tai toiseen saattaisi antaa nimimerkillä kirjoittavalle ajattelemisen aihetta jos
    "En tykkää"-kannanottoja alkaisi kertymään enemmälti. Saattaisihan tuo palautteen saaminen tuossa
    muodossa omista kirjoittamisistaan johtaa myös siihen että pahimmat ylilyönnit jäisivät
    "ilmi-antoineen" pois ja palstan kirjoitus-maisema hieman siistiytyisi..
    Nykyisellään tuo suora palaute toiselta kirjoittajalta johtaa usein "miekkailu-kierteeseen" ja
    tulehduttaa toisilleen tuntemattomien keskustelijoiden välejä...Usein vielä aivan turhaan...

59Kingswood, Pertti K, Substitute ja 1 muu tykkäävät tästä.
  2. sdfsd

sdfsd Gearhead

Mitä jos tulisi kommentoimaan "en tykkää koska......" "tykkään koska......."

Koko tykkää nappi on ihan turha

Rotten tykkää tästä.
  3. Rotten

Rotten Gearhead

Tykkäsin vaikka en tykkää, vai, en mie tiiä!

Ite painelen, jos tekniikka osiossa on hienosti ja ammattitaidolla / kokemusta tihkuvalla annettu jeesiä jollekkin, muuten jos oon samaa mieltä, tai en oo erimieltä mut hyvin kirjoitettu, tai hauska kommentti!
    En tiiää, voi olla et tykkäys nappi saa eloa foorumille??? Tai en tiiä poistaisiko se sitä, jos ei voi tykätä? En tykkää nappi, jos niitä joku nyt tykkää katella, niin voi olla et voi tulla joukko savustuksen olo?? Tai voi mennä et painetaan vain nimimerkin takia sitä!?
    Vain omat harhaiset ajatukset tuossa, vai harhailevat? :confused:

4. stealth

stealth Gearhead

Höpö Höpö.

markmi tykkää tästä.
  5. cdi

cdi Gearhead

Minusta kortsulla oli selkeä ja aanalyyttinen kirjoitus jopa minä ymmärsin kun asia on järkevästi jäsennelty.
    On sitten eriasia miten kykyään käyttää ,sanooko suoraan vai yrittääkö vivuttaa.
    Tuohon nappiasiaan mulla ei ole kantaa en ole tiettävästi vielä tarvinnut,tiettävästi sentakia koska tahallaan en ole painanut.
    Eikös tämän nappiasian pysty hoitaan siten ettei joka asiaa ronki vaikka ainulaatuisen sauman näkeekin.....kun ainahan löytyy se pieni pointti josta pääsee saivartelemaan......eiks tää oo nähty monet kerrat. Jättää perustelemattomat heitot omaan arvoonsa ja voihan tuon ulottaa niinkin pitkälle ettei reakoi määrättyjen kirjoittajien viesteihin ollenkaan..........eli ei provosoidu.

6. Substitute

Substitute Gearhead

Tuo olisi ollut hyvä ainakin viestittämään minulle että mihin asioihin ei kannata koskea ja millä tyylillä ei kannata kirjoitella. Ja nimenomaan anonyyminä, ettei tule sitä "tykkään - en tykkää" -välistä nappulanpainelutaistelua.

Kyllä se olisi laittanut seuraavaa viestiä kirjoittaessa miettimään jos edelliseen vastaavaan olisi tullut parikymmentä "en tykkää" palautetta. Luulen.

Kartsu tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!