Engine Masters flekti testailua.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Fuselage, 2.5.2017.

  1. Bowtie

    Bowtie Gearhead

    Varmaan jos noita mainitsemiasi asioita olis testattu jotenkin inttäisit seuraavaks että ihan onneton testi kun autojen konehuoneissa on eroja ja autojen aerodynamiikassa ja sitä kautta syylärin läpi ohjautuvan ilman määrässäkin on eroja... Pikkulohko-Chevyä kun lienee asennettu tuhansiin erimerkkisiin ja -mallisiin autoihin.

    Mulle riittää toi hyvin, viskoa testattiin kylmänä ja ilman lämpötilan noustessa viskon alkaessa tarttua tehohukka nousee. Tosta nähtiin että viskon ollessa "auki" se vie jo merkittävästi tehoa. Mulle on yks hailee paljon jollain remmillä voidaan siirtää tehoa, tosta nähtiin paljon sen remmin vetämä jäähdytyspuhallin voi hukata tehoa ja se piisaa mulle hyvin.
     
    xarper tykkää tästä.
  2. helvetinkat

    helvetinkat Gearhead

    no voiko sen remmivetoisen puhaltimen remmi oikeasti välittää tuota mitattua hukkatehoa? no rusettiluistelija on hyvä ja laskee ja laittaa käyttämänsä kaavat esiin, kun on näemmä juuren maestro!
     
  3. sdfsd

    sdfsd Gearhead

    Niin tuskimpa se olis mun kantaani muuttanut eli tapauskohtasesti kannattaa kattoa mikä omassa vessassa on paras.

    Olisi vaan trhnyt testistä edes vähän vähemmän epämääräsemmän, erityisesti jos se olisi otsikoitu "tuuletin testi c3 chevy corvettessa" jollon testi pyrkii testaamaan mikä on juuri tohon autoon paras jollon ei olisi mitään nokan koputtamista että "jeepissä erimallinen konehuone" koska testi ei edes koita vastata jeepin konetilaan vaan testaa korvettea.

    Nyt toi testi oli otsikoitu niin eeppisesti että ehkä kritiikki on ihan oikeutettua siittä että se testi ei tosiasiassa kerro yhtään mistään mitään. Paitti sen että tuntemattomassa lämpötilassa testattujen tuulettimien tehoero on tämä.


    Oliko se viskokytkin testissä edes toimintalämmössään? Se lienee myös yksi oleellinen kysymys mikäli viskon tarttuminen lämmön ollessa muuttujana on paraabeli
     
  4. Bowtie

    Bowtie Gearhead

    Niin no, jos testistä olis tehty flektitesti C3 Corvettessa, kaikki muut paitsi C3 Corvettejen harrastajat olisi sivuuttanut videon saman tien. Kun taas testimuuliksi valittiin 350-heppainen SBC jollainen hyvin monella harrastajallaan on autossaan, testi palvelee huomattavasti suurempaa harrastekenttää.

    Mielestäni mainitsivat että visko ei ole niin lämmin että tarraisi kiinni, eli mittauksessa nähtiin sen ottama minimiteho.
     
  5. helvetinkat

    helvetinkat Gearhead

    miten laskit sen minimitehon?
     
  6. helvetinkat

    helvetinkat Gearhead

    kait ny rusetti jo kohta tajuat, että mikäli et osaa laskea mitään niin puolet vähemmän ymmärrät maailmasta?
     
  7. sdfsd

    sdfsd Gearhead

    Niin mitäköhän tossa muutama sivu sitten sanoin?

    Tavote kerätä maksimi viewit eikä tosiasiassa testata yhtään mitään järkevää.
     
  8. Bowtie

    Bowtie Gearhead

    Vai tarjota käyttökelpoista tietoa mahdollisimman monelle harrastajalle?
     
  9. DX

    DX Gearhead

    no testattiinhan kui palijo randomit rupelit vie tehoa kampuralta likimain vakiolosuhteissa, toi on oiva lähtökohta haluamillesi jatkotutkimuksille,
    siittä vaan kenttäolosuhteisiin tutkimaan, koneen, konehuoneen, imuilman jne lämpötiloja samalla mittaillen, että kui palijo takapyöriltä katoaa tia tulee lisää ja kuinka mikäkin vaikuttaa.

    ootellaan raporttia parin kolmen vuoden päähän.
     
    Bowtie tykkää tästä.
  10. sdfsd

    sdfsd Gearhead

    Enkö jo sanonut ne syyt miksei se tieto ole käyttökelposta mihinkään koska se tieto on aivan liian epämääräistä eikä testatttu mitään spesifiä.
     
  11. DX

    DX Gearhead

    on se käyttökelposta sellaselle joka osaa soveltaa saatua tietoa,
    dynotuksen perusteella esmes stripille johonki kälyseen kolsataakaakkiseen ehdottomasti sähköfleku, halvimpia lisäheppoja ja suhteessa vielä aika palijo, näkyy taatusti kellossa.
     
  12. helvetinkat

    helvetinkat Gearhead

    meinaatko, että niitä voisi olla tulossa? senkin maalarinvalkoinenlakki!
     
  13. Bowtie

    Bowtie Gearhead

    Olkoon sitten niin... Olet selkeästi päättänyt että olet oikeassa. Onneks ne sun 200D:llä tekemät testit on kaikessa tieteellisyydessään kertonut meille kaikille absoluuttisen totuuden, puhaltimen poistosta ei ole mitään hyötyä :rotfl:
     
  14. helvetinkat

    helvetinkat Gearhead

    ei stripille kuulu ripustaa edes sähköflektiä senkin maalari
     
  15. sdfsd

    sdfsd Gearhead

    Eka ajatuksina testata eri virranjakajien ja sytkätyyppien jännittettä ja nousuaikaa

    Eli testata parista moottorikirjasta löytyvä väite että kärjettömän jännitteen nousuaika olis niin paljon hitaampi että se olisi huonompi ratkasu vs. kärjellinen.

    Ehkä joskus vois testata flektejäkin, tosin ei kaujeesti kiinnosta kun omista autoista joitten tarttis edes vähän kulkea voi heittää koko ropellin mäkeen niin ongelmaa ei ole.
     
  16. DX

    DX Gearhead

    juu tulossa, en sanonut hummani hei, eiku hei siis kisoja,
    ne o peruttu
     
    helvetinkat tykkää tästä.
  17. helvetinkat

    helvetinkat Gearhead

    apropoo... kulle tämä vastaus on tarkoitettu?
     
  18. Bowtie

    Bowtie Gearhead

    Sdfsd:lle toi oli, tuli muutama viesti väliin, olisi pitänyt vastata lainaten.
     
  19. helvetinkat

    helvetinkat Gearhead

    ok
     
  20. DX

    DX Gearhead

    kyllä se sinne soveltuu erinomaisesti, mulla liiasta runkkaamisesta aiheutunut banni pornhubbiin niin en saa laitettua esmerkkiä
     
    helvetinkat tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!