Engine Masters flekti testailua.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Fuselage, 2.5.2017.

  1. stealth

    stealth Gearhead

    Kyllähän se huuveri imee itteensä kakkaa ja minkäs muun läpi kun syylärin ja kun kakka menee tuulettimeen se leviää ympäriinsä ja joku voi saada sitä vaikka naamaansa. kokeileppa kakkia tuulettimeen, ootko jo kakannut?:)

    ps. ei herneitä
     
    caprice305 tykkää tästä.
  2. sdfsd

    sdfsd Gearhead

    Oon vaan kiinteeseen, viskoon ja sähköflektiin vaikeempaa kun täytyy ajottaa oikein. En oo vielä onnistunut.
     
  3. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    Tässä vaan oottelen, että moor, mopuristi, stealth tai joku muu "ihan helposti" heppu suorittaa ton hihnanlaskemistehtävän, mitä kysyin... Tai vaihtoehtoisesti kertoo, miten autotehdas osaa tehdä niistä hintelistä peltisistä hihnapyöristä niin hyviä, että ne hakkaa teollisuuskäyttöjen valupyörät moninkertaisella tehonsiirrolla.
     
  4. helvetinkat

    helvetinkat Gearhead

    aattelin olla erossa, mutta vajaat 10 pyysi osallistumaan liemeen. menee toki hetki, jos toinenkin, että käyn juuren lävitse, joten haistakaa vittu sillävälin!
     
  5. helvetinkat

    helvetinkat Gearhead

    syö jonkun hepan sekin paska
     
  6. helvetinkat

    helvetinkat Gearhead

    kitka muuttuu
     
  7. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    Missäs päin vaikutat? Kun pitäs tulla hakeen se kalja.
     
  8. stealth

    stealth Gearhead

    Tuossa capricessa on kyllä automaatti hihnan kiristys, jos siivapyörä antaa periksi jonkun millin sadasosan niin, kiristin kyllä kompensoi sen. Anna jo periksi,ei tämä oo ku harrastusta eikä edes vakavaa sellasta, mutta mukavaa:)
     
  9. stealth

    stealth Gearhead

    Aikaraja umpeutu mutta, jos joskus tavataan niin, vähintään 2- pitkää tarjoon ja terävät:)
     
    helvetinkat tykkää tästä.
  10. stealth

    stealth Gearhead

    Tosimies haistaa aina kun on tarjolla:)
     
  11. moor

    moor 1st gear

    Olet täysin oikeassa. Kokeilin SKF:n belt calculaattorilla 20kW/ 4500rpm hihnan mitoitusta ja tosiaan laskurin mukaan hihnoja pitää olla kuusi (6) kappaletta jopa "light duty" sovelluksessa.

    http://www.skf.com/group/knowledge-centre/engineering-tools/skfbeltcalculator.html
     
  12. stealth

    stealth Gearhead

    Ottaako tuo laskuri huomioon että, kuorma nousee nollasta kierroksien nousun mukana autokäytössä, kuormaahan tulee vesipumpulta ja rupelilta vasta kun kierroksia lisätään, näkyy selvästi dynotesteissä vs. vakiokuormaa pyörittäessä esim.sähkömoottorilla?

    Niin ja tuolla tallissa on moottori jossa jakopää ja vesipumppu pyörii samalla suurinpiirtein samanlevyisellä hammasremmillä ja selkäpuoli pyörittää vesipumppua, moottorin punaraja alkaa 7000rpm ei siinä remmissä mitään huomattavaa kulumaa näkynyt missään ja tekstitkin oli näkyvissä kun uusi vaihdettiin 4- vuoden käytön jälkeen, eikä ne siivapyörätkään mitään kummosia olleet.
     
    Muokattu: 8.5.2017
  13. Karpov

    Karpov Gearhead

    Miksi yleensä ruiskun kanssa käsi kädessä tuli moneen autoon moniurahihnat kun laturi ym jykevöityi? (ampeerit kasvoi jne)


    Miksi kiilahihna luistaa vaikka sen pitäisi kestää xxxxxxx määrä tehoa?
     
  14. stealth

    stealth Gearhead

    Ruiskun kanssa tuli myös tehokkaampia pensapumppuja antureita yms elektroniikkaa jotka tarvii sähköä. Olisko suoraa kitkapintaa enemmän moniura remmissä?
     
  15. moor

    moor 1st gear

    Vakio teho, vakio kierrokset muusta en tiedä.

    Esimerkki "commercial" vs "industrial" mitoituseroista: Omassa Husqvarnan ajoleikkurissa (LTH154, Kohler 15hp) yksi julmetun pitkä ohut remmi pyörittää teriä yhteensä 5 pellissä tehdyn hihnapyörän välityksellä. Pitkässä ruohossa koneesta otetaan kaikki irti ja silti remmi vaan kestää ja kestää vuodesta toiseen. SKF sovelluksen laskennalla kyseinen rakenne herjaa sekä liian pitkästä remmistä että suuresta tehosta.
     
    xarper tykkää tästä.
  16. Karpov

    Karpov Gearhead

    Mut eikös sen kiilan pitäny kestää hirmutehoja?
     
  17. caprice305

    caprice305 Gearhead

    Kenellä täällä on luotettava dyno? Maksetaan kimpassa dynovedot niin ei tarvii ihmetellä. Mielestäni kokeiluun sopii parhaiten chevyn 4.3l kone :odroll: suoraan takapyörä tehot ilman ja flektin kanssa.
     
  18. Karpov

    Karpov Gearhead

    Miksei 305? Se kuitenkin varmaan yleisin täällä missä kiinteä ropeli eikä edes viskoa sotkemassa. Ja valmiiksi matalatehoinen.
     
  19. caprice305

    caprice305 Gearhead

    Koska mulla ei ole tällä hetkellä 305 :D sama se mulle on, kunhan on joku perusmotti ja ni ei tarvii jatkaa väittelyä kuinka takalamppu on lediä ja se sotkee can väylän kautta sytkän tms.
     
  20. stealth

    stealth Gearhead

    Mutta nehän on dynottu jo monesti, täälläkin on tuossa alussa siitä video ja kuukkelilla löytyy lisää:)
     

Kerro tästä muillekin!