Engine Masters testailee, ilmanputsareita.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Fuselage, 10.10.2017.

  1. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Toi MAF sekoaminen öljytyllä filtterillä on normaalia myös VW koneissa, missä MAF on n. 10-20cm päässä putsarista. Esim Vr6 ja TD/TDI putsarin kapasiteetti riittää 300-350hp saakka, ja silti porukka ostelee hipo suodattimia....
    Jos imuääniä haluaa, niin suodatinkotelo reikiä täyteen, tosin saa ilmaa paremmin, mutta ilma tulee konehuoneesta...
     
    Karpov tykkää tästä.
  2. Substitute

    Substitute Gearhead

    Se toki kannattaa myös huomiodia, että 750Hp koneella ilmantarve ja suodattimen aiheuttama virtausvastus sillä ilmamäärällä on eri ihan asia kuin vaikka 250hp koneella.

    Sitten ootee: Kateltiin kerran tallissa Enginemastersin vertailu flekteistä, muuten oli ihan asiaa, mutta se monilapainen ilmastointimallin orkkisflekti oli testissä kiinteällä liitännällä, ei viskolla - jos nyt oikein muistan.

    Pääsi ainakin mulla naurunröhäkkä kun lopussa kertoivat kuinka paljon tehoa se orkkisflekti vei... Kaiken lisäksi testitilanteesta puuttui ajoviiman vaikutus, siinä olisi pitänyt olla tuulitunneli dynossa.
    Mutta toki se lopputulema on kiistaton että sähköflekti on paras.
     
    Karpov tykkää tästä.
  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ja monessa monessa muussa!
     
    Fuselage tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!