Englannin pyörä 415€

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja El C, 15.3.2016.

  1. El C

    El C 3rd gear

    Pirkkalan IKHssa myynnissä yksi kappale hintaan 415€. Mielestäni edullinen. Tarkemmin en apparaattia tunne.
     
  2. nuc-64

    nuc-64 3rd gear

    Toi on siellä ollut jo muistaskseni syksystä asti. Itse tein omani ja jo pelkistä rullista sai maksaa muistaakseni 300 ja rullia ei ole karkaistu ja kita ei ole yhtä syvä kuin ikh:n myymässä. Toi ikh:n laite vaikuttaa ihan toimivalta ja itseä kiinnostaisi ostaa se, jos olisi ajankohtaista. Koska toi on ollut tarjouksessa noin kauan, niin mahtaiskohan olla vielä tinkivaraa... Puuilon englanninpyörään nähden hinta on silti nytkin edullinen.
     
  3. valpas

    valpas Gearhead

    Ainakin isopyörä kannattaisi olla karkaistu, se on useimmiten pintapuoli.
    Jousto ei Englannin pyörässä ole iso ongelma, jos vaan pyörät pitää koko ajan pellillä.
    Hyvin harvoin tarvii isokitaista Englannin pyörää. Esim. kattopeltiä tehdessä, pitää olla osaava kaveri (tai kevennin)pellin toisessa päässä, muuten ei pysty menemään ihan päähän asti.....
    Liian isoilla paineilla ei saa, kun jälkiä peltiin (ainahan niitä vähän tulee).
    Sormien kanssa kannattaa olla tarkkana. On tosi helppo jättää ne pyörien väliin.
    Kun käyttää reunoissa kutistinta, niin pyörillä ei tervi mennä niin reunaan.
    Hetki menee, että osaa liikuttaa peltiä sivusuunnassa sinne, mihin haluaa.......
    Jos haluaa nopeuttaa, ja kaarevuuden säteen vaihtelulla ei ole suurta merkitystä, niin nahkasäkillä, ja pallopää vasaralla voi keskustaa alkuun venyttää. Kyllä ne nypyt sitten pyörien välissä tasoittuu.
    Itsellä on sellaset pikkupyörät, että niissä on hyvin kapea tasainen osuus. Mielestäni parempi olisi, jos tasaista osuutta ei olisi, vaan pinta kaareutuisi koko ajan samalla säteellä.
    Kaarevissa pyörissä se kapea tasainen osuus vaatii isomman paineen käyttöä.
    Kumia en ole vielä kokeillut isossa pyörässä. Sillä sais pallopinnan sijaan tehtyä kourua.
    En ole mitään kursseja tuohon (enkä mihinkään muuhunkaan peltihommaan) käynyt. Ihan fiilis pohjalta menty. Myötörajan ylitykseen kaikki perustuu. Eli se teräksen kimmoisuus/takaisin jousto pitää aina ylittää, että pysyvää muodonmuutosta syntyy. Ei se sen monimutkasempaa ole.
     
  4. pokon

    pokon 1st gear

  5. valpas

    valpas Gearhead

    Puuilossa vilkasin nopeesti sitä Enkkupyörää.
    Pikkupyörä auras eri linjassa, kuin isopyörä. Pikkupyörä keikkui sivusuunnassa.
    Voi olla, että säädöissä, ja kireyksissä oli jotain sanomista?
     
  6. kja1

    kja1 1st gear

    Tastä laadukas taatusti kotimainen Englannipyörä sarja:
    http://www.koneistusalho.com/tuotteet.html

    Pyörät hiiletysterästä karkastu, kunnon painelaakeri karalla ,karan mutteri pronssia.
    Hintaa setillä olis 1000eur voin laittaa kuvia kimmo.alho(at)koneistusalho.fi

    Ps. Jämsän peltikurssi käyttää samaisia pyöriä.
     
  7. mäkihyppääjä

    mäkihyppääjä 1st gear

    minä ainakin panostaisin noihin Alhon rulliin ja tekisin rungon kunnontavarasta . Noilla halpis värkeillä ei mene kuin hermot ja jälki on ... Itsellä 200x100x10 tavarasta tehty runko ja Kimmon rullat pyörineet vuodesta 2011 .
     

Kerro tästä muillekin!