Englannissa tehty mielenkiintoinen LS1-projekti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja ata, 23.2.2009.

  1. ata

    ata Gearhead

    http://www.monkfishperformance.co.uk/eu ... onaro.html

    Eli tuossa linkissä on Englannissa viritetty 2004 Vauxhall Monaro (eli Holden Monaro = Pontiac GTO = Chevy Lumina SS Coupe).

    Auton alkuperäinen 5.7 LS1-kone on porattu LS7:n mittoihin 7-litraiseksi ja lisätty 2 isoa Garrettin turboa, samalla toki vaihtaen käytännössä kaikki merkittävät osat, mm. teräskampura, teräskammet, takomännät, spesiaalinokka, LS7:n kannet ja imusarja, isompi läppärunko, ja oikeastaan kaikki vaihdettua tai muutettua paitsi laatikkona on alkuperäinen T56 varustettuna ripshift-vaihdevälilyhentäjällä. ECU-boksina on alkuperäinen Delphi, joka on vain ohjelmoitu uudelleen jättämällä mm. ilmamassamittari pois.

    Mikä tuossa on mielenkiintoista on se, että auto on edelleen normaalisti käytettävissä arkiliikenteessä ja että koneesta on mitattu 1017 hv tehoa ja yli 1000 Nm vääntöä ja tavoitteena on kuulemma ensi kesänä yrittää ajaa autolla jossain lentokentällä yli 200 mph vauhtia.
     
  2. ohc205

    ohc205 1st gear

    Tuossa Ls-1 moottorissa on muuten teräs kampura ja veivit vakiona.
     
  3. BRC1

    BRC1 Gearhead

Kerro tästä muillekin!