englantilaisen pyörän piirrustukset

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja heikkik, 25.10.2004.

  1. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Pari yläpyöräaihiota olis jäljellä jos joku tarttee, kokoja en muista. Hiukan sorvissa kun pyöräyttää aloitusrailon hitsaamisen jälkeen ja tekee laakereille ja akselille paikan. Mulla on itellä tollasesta tehty ja toimii. 15e/kpl
    http://kotisivu.dnainternet.net/mika123 ... rullat.JPG
     
  2. MiCiC

    MiCiC 1st gear

    siis wtf?!? :eek:

    Tämä koko kyseinen taiteenlaji on menny multa aivan ohitse.
    Joten pari kysymystä.

    Montako rullaa tarvitaan että saa jotain aikaiseksi, ja minkälaisilla kaarevuuksilla?
    Näyttävät melko kiiltäviltä, eli tarvitseeko tuo olla kiillotettu pinta, vai riittääkö sorvin jättämä jälki? -> kiillottuu käytön mukana

    tää on taas sarjassamme must-have laitteita. Olisinpas vain aikaisemmin moisesta kuullu.
     
  3. Rytari

    Rytari Gearhead

    kyllä ainakin noi tehdastekoiset on kohtuu silee pintaisia, ja ne pyörät mitä eräs palstalainen teki omaansa sorvaamalla jostain "kronimo"(mat.) akselista induktiokarkaistiin ja hiottiin vielä lopuksi sileiksi... tiedä sitte onko oikeasti tarpeen, mutta semmosia vain olen nähnyt...
     
  4. vernando de hoto

    vernando de hoto Gearhead

    Onks kellään tietoo mitä tuollainen tehdas tekoinen koko härveli kustantaa. Ja mistä niitä sais Suomesta. Joo en ole kokeillut googlettaa. Mutta jos jollain sattus oleen faktaa. Meinaan pääsis tohon itse pää-asia harrastamiseen suoraan, eika aika kuluis vaan vehkeiden rakentamiseen.
     
  5. JanneK

    JanneK 3rd gear

  6. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Tutun näköinen palikka äijällä valmistumassa tuolla Jannen linkissä! :eek:

    [​IMG]
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    Oisko jossain ihan mittapiirroksia rungolle ja rullille? En sellasia löytäny mainituista linkeistä äkkiseltään selaamalla ja tällä meikän huonolla englanninkielen taidolla. Vaan jotain rungon vahvuuksia sun sellasista mainintaa.
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kysy Karvalta jos tekis sulle englannin pyörän.
     
  9. bässi

    bässi 1st gear

    miten toi hammer-juttu, tai mikä se nyt olikaan toimii/miten käytetään?
     
  10. JouniK

    JouniK Gearhead


    http://allshops.org/cgi-bin/community/c ... 0104087800

    Tuolta jotakin. Sanoisin omana mielipiteenä, että pikkupaloille (mopon tankit, lokarit, korjauspalat) riittää tuo planishing hammer, isommille enkunpyörä (ovet, katot, auton lokarit). Vasara mahtuu pienempään tilaan, mutta meteli on kova, ja paineilman vaatii :( E-pyörä on iso ja painava.

    J
     
  11. bässi

    bässi 1st gear


    Eli takooko se tota peltiä lyttyyn niin että se venyy ja muuttuu kuperaks?
     
  12. JouniK

    JouniK Gearhead

    Just näin. Tosin niinkun nimikin sanoo, tota käytetään lähinnä silotukseen. Isommat venytykset kannattaa tehdä vaikka hiekkasäkillä ja nuijalla.

    J
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    ew

    Mulla on tuossa vielä seitsemän uutta käyttövalmista english wheeliä. hinta 750 sis alv. kolme eri alarullaa. hintaan sis käyttöopastus esim joku lauantaipäivä. Runko c profiili S=6mm. Rullat kromimolybdeenistä.(MOC)

    tuppu
    puh 0400402400
     
  14. vernando de hoto

    vernando de hoto Gearhead

    Otan yhtyttä kunhan kotiudun vuoden vaihteen jälkeen.
     
  15. Piru

    Piru 1st gear

    eikös tuohon planishing hammeriin vois tuon alavasteen säädön tehdä samallatavalla kun on enkkupyörässä?onko kukaan kokeillu?vai eikös ole vastaavaa hyötyä?
     
  16. janiluo

    janiluo Gearhead

    Sitä planishing hammeriä ei hirveesti tarvitse säätää kesken naputuksen.

    Tein viime talvena tommosen lampunkupukokeilun:
    http://www.kolumbus.fi/garage/headlight.html
    Käytin muovinuijaa ja hiekkasäkkiä, EW:tä ja planishing hammeriä ja huomasin että EW:llä ei oikein saanut mitään aikaan noin pienessä osassa. Kuten JouniK aiemmin mainitsi niin EW sopii paremmin isoille loivasti kaareville peltiosille ja PH pienille tai erittäin kuperille pellinpalasille.
    :p
    - Jani -
     
  17. Piru

    Piru 1st gear

    :eek: siistin näköinen lampunkuuppa,kuinkas kauan tarvii treenata että onnistuu moisen tekemään?

    näyttävät noissa discoveryn prätkäsarjoissa paljolti käyttelevän esim.tankin tekoon tuota planishing hammeria.
     
  18. janiluo

    janiluo Gearhead

    Kyllä siinä 1 lauantaipäivä tais mennä! Tein ihan mielenkiinnosta kun piti kokeilla että mitenkäs tuommoista vanerimuottia pystyy muottina käyttämään. Olin itsekin positiivisesti yllättynyt lopputuloksesta. 8)
    Ei niitä lampunkupuja kannata välttämättä tehdä jos sopivan voi löytää swapista mutta se on hyvä kohde harjoitella koneiden käyttöä.
    Huomas muuten miten hyvin Tig sauma venyy kun lopuksi ajoi sauman PH:lla.

    Joo, noissa Discoveryn ohjelmissa on vissiin Eastwood sponsorina kun näkyy niiden EW:t ja PH:t olevan hyvin edustettuina ohjelmissa. :lol:

    - Jani -
     
  19. ässäeemeli

    ässäeemeli 1st gear

    piirrustuksia

    alapyörien kuvia/mittoja tässä etsiskelen minäkin, mahtaisko keneltäkään löytyä, yläpyörän leveys tossa tekeleessä on parin tuuman luokkaa.
     
  20. Piru

    Piru 1st gear

Kerro tästä muillekin!