englantilaisen pyörän piirrustukset

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja heikkik, 25.10.2004.

  1. JouniK

    JouniK Gearhead

    Sellanen mullakin on. Toimii.

    J
     
  2. Eyetech

    Eyetech Gearhead

    Mulla on ylärulla 40 mm ja alrulla50 mm, olen tullut siihen tulokseen että niiden pitäisi olla samanlevyiset.

    Härveli toimii kyllä, mutta jostakin kumman syystä minusta vaan tuntuu siltä....
     
  3. JouniK

    JouniK Gearhead

    Noilla jenkeillä on tolkuttoman leveitä rullia ylhäällä (ja alhaalla), mutta eihän sitä periaatteessa tarvitse kuin suoralla alarullalla siloitellessa...?

    J
     
  4. janiluo

    janiluo Gearhead

    Jos rullailee lähelle pellin kanttauksia, reunoja tms. niin pystyy helpommin arvioimaan että kuinka lähellä reunaa mennään jos ylärulla on saman levyinen kuin alarulla. Muutenhan se ylärulla ei osu reunoiltaan edes peltiin kuin juuri käytettäessä suoraa alarullaa tai offsetrullaa.

    - Jani -
     
  5. Eyetech

    Eyetech Gearhead

    Tämä on juuri se pointti minkä takia se ihmetyttää :D
     
  6. HarriS

    HarriS 1st gear

    Vihdoin sain EW kasaan ja tuntuu toimivan. Muutama tukipala pitää vielä hitsailla nurkkiin, mutta muuten on kasassa. Rullat saa käännettyä 90 astetta jos rungon leveys alkaisi ahistamaan. Planishing hammer pitäis sovittaa samaan runkoon.

    Hankalinta oli saada ylä- ja alarulla samaan linjaan. Jos hyvän haluais saada niin pitäis varmaan tehdä yhdestä putkesta ja katkaista kita vasta hitsausten jälkeen.

    http://caprirs.kersi.org/galleria/
     
  7. gullwing

    gullwing 1st gear

    Moi ukot

    oon seurannu tiiviisti keskusteluja ja yrittäny oppia viisaammiltani jotain!...Mun prototyyppi EW:ssä on ruostumatonta terästä toi ylempi pyörä ja alemman virkaa toimittaa rälläkällä muotoiltu melko iso laakeri. tää yhdistelmä toimii kovuusluokassa niin että rst/ 3mm rullaaminen paukamille hakattuna jättää yläpyörään jälkiä, sitä ohuemmat menee melko kivuttomasti. Niinkuin kuvasta näkyy..(jos kuvat löytyy..) on EW kasattu hätäisesti, mutku toimi hämmästyttävän hyvin, taitaa myös jäädä projekti asteelle.

    http://s116.photobucket.com/albums/o4/A ... type=local

    en tiiä yhtään miten noita kuvia voi liittää suoraan tänne, joten neuvoja..

    .. oon käyttäny vehjettä lähinnä lommojen oikaisuun, niin ja pitäis yrittää tehdä isompia lommoja kun nykyiset ei "kiillotu"...
     
  8. gullwing

    gullwing 1st gear

  9. ohsand

    ohsand 3rd gear

  10. janiluo

    janiluo Gearhead

  11. gullwing

    gullwing 1st gear

    kiitos linkistä. Oon kasvanu kieroon ja oppinu käyttämään omaa systeemiä.. aluks mä kokeilin vaan vähän ja sit se vei mukaneen.. jossain vaiheessa mä yritin koputella tollasilla vastaavilla puunuijilla pehmeää alustaa vasten mutta se oli myöhäistä. musta oli tullu piikkipää vasaran käyttäjä :eek: .. semmosilla puu/muovi vasaroilla näkyvät taitavammat tekevän. jahka oivallan saman itse
     
  12. janiluo

    janiluo Gearhead

    [​IMG]
    Joo en yritä ollenkaan kääntää sun päätä. Kukin tehköön niin kuin haluaa. :D
    Mitä matskua tuo alusta sulla on? jotain POM:iako?

    - Jani -
    kupuprojekti
     
  13. gullwing

    gullwing 1st gear

    Jotain kumilevyä se on. Hyvin samanlaista kun kuraläppä aines, tarkemmin en osaa sanoa. Pelti on 1,25 kyva.
    Sulla on jo hyvän näköstä lommoa tossa palasessa, onks se esimmäistä kertaa menossa vasaralla? on sellanen tuntemus että "pehmenee" sitä myöten kun vasartaa. Eniten varmaan vaikutta aine paksuus ja tietysti mitä ainetta venytetään.
     
  14. Eyetech

    Eyetech Gearhead

  15. janiluo

    janiluo Gearhead

    Joo, tosta aloitin ja kokeilin EW:tä ja PH:ta siihen ja jälkimmäinen toimi paremmin tässä tapauksessa. (Tuosta oli jo tässä topikissa aiemmilla sivuillakin juttua...) Se on millistä ja tein tuo kuupan ihan vaan kokeilumielessä että miten taipuu vanerimuotin päälle, onko muotista apua ja pystyykö lopputulokseen vaikuttamaan vai ei. En tehnyt loppuun asti kun saahan noita kuuppia valmiinakin. Onnistumisesta tuli hyvä fiilis ja se kai siinä oli tärkeintä.
    :p
    - Jani -
     
  16. Piru

    Piru 1st gear

    Paljonkohan ala- ja ylärullan väliin tarvii käytännössä jättää tilaa,eli siis toisin sanoen mikä olis passeli alarullan säätövara?...tässä just autocädillä rustailen piirustuksia.Olisko noin alarullan halkasijan verran hyvä?.onko ideoita alarullan pikalaukaisu systeemille?
     
  17. JouniK

    JouniK Gearhead

    Oot varmaan käynyt tutustumassa http://www.metalmeet.com ja allshops.org -keskusteluihin?

    Baileyn Jimillä on aikamoinen systeemi:
    http://allshops.org/cgi-bin/community/communityalbums.cgi?action=openalbum&albumid=9980109905814

    J
     
  18. Piru

    Piru 1st gear

    Meleko härpäkkeet oli bailey rakennellut,tuo putkentaivutin rullasto oli mielenkiintoinen ja oli ihan kätevä tuo pikalaukaisinkin.Mulla ihan perus ruuvipenkki malli suunniteltuna,tällä kertaa jää tuo pikalaukaisin tekemättä mutta alarullan kiinnike tulee pulttikiinnityksellä niin sen voi tehdä jälkikäteen.
     
  19. Hebster52

    Hebster52 3rd gear

  20. nalleolut

    nalleolut 3rd gear

    jos löytyy joutavia ylä ja ala rullat niin miulle voi tarjota.
     

Kerro tästä muillekin!