englantilaisen pyörän piirrustukset

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja heikkik, 25.10.2004.

  1. JouniK

    JouniK Gearhead

  2. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Väänsinpä uuden rungon uuteen pyörään, laitan sitten joskus kuvia valmiina. Jäi muuten trapetsitankoa, yläpyörä, 3kpl alapyöräaihioita sekä säätöpyörä ylimääräisiksi jos joku tarttee. Bätmobiililta on vielä tuohon tulossa pyörien telineet sekä kääntösysteemit, niitäkin saa sitten myöhemmin jos joku tarttee.


    [​IMG]
     
  3. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    Onko tuo runko miten paksua, kun tuon kuvan mittakaavasta on vaikee saada selkoa. Pitäs itellekin ruveta runkoo väsäämään, kun nuo rullat on jo pari kuukautta pyöriny tuossa työpöydällä.
     
  4. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Eipä se ole kovin paksua kun edellinen EW:ni oli melkein liiankin paksua. Ajattelin että kun edellisessä jousto otettiin pois sillä materiaalin vahvuudella niin jos tällä kertaa tekis vähän nätimmän ja miettis nuo voimien suunnat vähän paremmin. Tulee sirompi ja helpommin liikuteltava. Rullataan sitten peltiä vaikka useamman kerran edestakas, mutta ei oo tarkoitus vääntää painetta pyöriin hampaat irvessä niin että runko vääntyilee...
     
  5. Piru

    Piru 1st gear

    minkä kokoinen tuo sun ylimääräinen yläpyörä on?tarvetta olis noin 70mm leveälle.
     
  6. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Pitääpä mittailla.
     
  7. stoneland alley

    stoneland alley Gearhead

    Mites onnistuisi alarullan säätö paine-ilma sylinterillä?
    Tiedetään, tiedetään menee hifistelyksi, mutta noin peri-aattena.
    Paine säätimellä voisi säätää kireyttä?
     
  8. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Jos luet tämän topicin niin siitä oli joskus muutama vuosi sitten juttua. Päädyttiin siihen että ei ole hyvä koska ei saa enää (helposti) samaan paineeseen takas jos ottaa välillä pois... Mutta olishan se aika hieno... :)
     
  9. 348

    348 1st gear

    Mistäs ohjeita vasaran ja vastimen tekoon löytys?
     
  10. Piru

    Piru 1st gear

    Toimiiko nuo Moc:sta tehdyt työkalut ilman karkaisua? Päästö ei ainakaan koti konstein onnistu.
     
  11. JouniK

    JouniK Gearhead

    Eikös Metal Meetissä ole? Mulla on tuo Butlerin kirja, josta otin vasaroiden ja vastinten mallit. Jos haluat käyttää kaupallisia tuotteita, niin mitat kannattaa selittää tarkemmin. Muutenhan voit tehdä niistä sellaisia kuin haluat...

    Pirulle: MoC:n käytöstä karkaisematta en tiedä, sitkeetä se on. En muuten tainnut päästää omiani ollenkaan, juuri tuon sitkeyden takia. Karkaisin vain lyöntipinnat.

    J
     
  12. 348

    348 1st gear

    Onhan tota metalli meettia tullu sellailtua mutta ei vielä ole suoria ohjeita tullut vastaan. Pitää varmaan sitte suunnitella ite kun saan sen paineilma vasaran hommattua, siihen suunnitelin sitä bilteman talttavasaraa hinta oli sopiva 10,90e ja mainostivat siina olevan max, 4500 iskua/min mikä on ainakin parempi mitä noissa harbor freight planishing hammereissa. http://www.harborfreight.com/cpi/ctaf/d ... mber=94847
     
  13. Piru

    Piru 1st gear

    Mulla on just tuo samainen bilteman taltta, ei vaan hirveesti kerinny testata(noin 2min) kun jo pamahti yläkalu kahtia. Kyllä se jo tuossa ajassa teki ihan mukavan kokoisen patin, 0.75mm peltiin, jää nähtäväksi kuinka pitkäikäinen se tuossa käytössä on.
    Nyt on uus yläkalu tehty imatran 410 mocista, vaan ei ole ollut mahdollisuutta testata, kuinka se ilman karkaisua pelittää, onhan siinä kuitenkin sitä kovuuttakin valmiiks 33-37hrc.
     
  14. Hebster52

    Hebster52 3rd gear

    Pitäsköhän munkin rakentaa tuommoinen planishing hammer.. Näyttää hauskalta. 8)
     
  15. Eyetech

    Eyetech Gearhead

    Jos se bilteman kapinen on semmoinen, että tarvii alkuun ikäänkuin painaa, ennenkuin se lyö, niin se ei oikein sovellu PH:iin

    Meinaan, kun se on PH:ssa tavallaan nurinperin, niin peltiä pitäis nostaa ennekuin se alkaa takoon. Se taas on hiukan hankalaa....
     
  16. JouniK

    JouniK Gearhead

    Itselläni vasaran ja vastimen välissä on tyhjää pellinpaksuuden verran (säädän tarvittaessa), eikä mitään jousta palauttamassa. Tähän asti on silleen toiminut. Jousiversiolla taitaa tilanne olla ET:n kuvaama.

    J
     
  17. Eyetech

    Eyetech Gearhead

    Ei mullakaan mitään jousta ole. Copcon pyssy takomassa.
    Jos meinasit sitä ulkopuolella olevaa "jousta", niin sehän on oikeastaan vaan työkalun pidin.

    Mä meinasin sen pyssyn sisäistä rakennetta, niissä on eroja.
    Eli toiset toimiin alassuin ilman "aloituspainetta", toiset (bilteman pyssy) vaatii ekaksi "noston", että alkaa takoon.

    Ääh, ymmärttäköhän tätä kukaan.....
     
  18. JouniK

    JouniK Gearhead

    Jotain halpakoneita mulla on ollut, ei sitten varmaan yhtään piilteemaa.


    J
     
  19. Piru

    Piru 1st gear

    Ei mulla tuo bilteema mitään nostoja tarvinnut, nippusiteellä vedin napin pohjaan ja paineensäätönupista käynnistys.
     
  20. Eyetech

    Eyetech Gearhead

    Jaa ??

    Mun vehje on sitten vanhempaa perua, ei toiminut ilman "nostoa"
     

Kerro tästä muillekin!