ensikäynnistys rempan jälkeen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja kauko-63, 19.2.2010.

  1. jevman

    jevman 1st gear

    eikös niitä keinuja voi kiertää löysemmälle niin ei kanna ne venat ?


    ja kaasariin paukkuminen viittaisi liian aikaiseen sytytykseen
     
  2. kauko-63

    kauko-63 Gearhead

    keinuakselin pultit on samalla myös kannenpultit,ei niitä viittis oikeen löysälle jättää...ja sytkä on kohdallaan.
     
  3. Jupe

    Jupe Gearhead

    Sytytyskohta on siis oikein. mutta eihän pari tulpanjohtoa olisi voinut vaihtaa paikkaa? Vähän niinkuin kokemusta sellaisesta on... :oops:
     
  4. jevman

    jevman 1st gear

    kaverille kävi about 10 vuotta sitten silleen että pistettiin kone kasaan ja ei lähteny millään käymään tuhis ja puhis jokasuuntaan.....

    perskeles paketissa olleet uudet työntötangot oli pitemmät kun vanhat...

    no vanhat paikalleen ja kärry pärähti käymään
     
  5. Hoke

    Hoke 2nd gear

    Eihän vain ole mahdollista että sytkä olis 180 astetta ......
     
  6. kauko-63

    kauko-63 Gearhead

    sytkä on varmasti kohillaan ja tulpanjohdot oikeissa paikoissa, numeroitu ennen irrotusta,virranjakaja oli paikoillaan koko rempan ajan eikä sitä ole käännetty milliäkään suuntaan eikä toiseen,työntötankoja ei ole vaihdettu vaan samoilla tangoilla mennään ja nekin oli järjestyksessä koko rempan ajan ja oikea tikku oikeassa paikassa,epäilen vahvasti että venttiilit kantaa,mutta eikös hydrauliset nostajat itse säädä itsensä :odroll: mutta silti vaan kantaa,pitääkö noi nostajat nyt purkaa ja laittaa takasin,vai mitä?
     
  7. Maxis-80

    Maxis-80 Gearhead

    Mulla aikanaan teki moista huonokäyntisyyttä, rytkämistä, paukkumista, lieskaa ja sumua kaasarista kun laitoin korjaussarjan vanhaan hollikkaan. Bensaa meni koe käynnistyksen aikana niin paljon ohi et se näkyi ja haisi jo moottoriöljyn seassakin. Syy oli melkein käypäsissä tiivisteissä. Teitkö rempan yhteydessä kaasarille jotain?
     
  8. kauko-63

    kauko-63 Gearhead

    kaasarille en tehnyt muutakun otin pois ja laitoin hyllylle ja sieltä takasin imusarjan päälle,eli mihinkään säätöön ei ole kaasarissa(kaan) koskettu.
     
  9. Dartblower

    Dartblower Gearhead

    pistäppä crct tulpanjohtojen molempiin päihin, jos toimii moitteetta, johdot o paskat. ei muuten lähe käyntiin/ sama vika seur päivänä ku crc.t on haihtunut
     
  10. skide

    skide Gearhead

    Hyvin yleinen homma ainakin Holleyssä on se, että kun tiivisteet ovat kerran päässeet kuivumaan, niin vuotaa kuin seula suoraan imusarjaan.
     
  11. jevman

    jevman 1st gear

    siis kansiremppa tehty ... eli käytännössä mitä ?

    onko uudet venat / seetejä koneistettu

    eli olisko venat pitemmät / ylempänä kannessa eli sentakia kantaisivat

    entäs onko kansia plaanattu matalammaks ?

    hydr.nostajien purkaninen ja kasaaminen ei minusta auta yhtään venanvälyksiin vaan siinä nostajassahan on jousto silloin kun se on alakohdassaan (vena kiinni)

    ja kun nokka nostaa nostajaa sinne pääsee öljynpaine niin se ei enää painu kasaan vaan työntää venan auki ...

    eikös se tolleen hydraulinen nostaja pelitä ?
     
  12. kauko-63

    kauko-63 Gearhead

    kansia ei ole plaanattu matalammiksi eikä muutenkaan koneistettu,samat venttiilit on millä mentiin ennen remppaa ainoastaan hiomatahnalla läpätty ja karstat puhdistettu pois.
     
  13. Continental

    Continental Gearhead

    Neulaventtiiliin päässyt roska/roskaa kun kaasari ollut irti.Tulvii ja saa likaa bensaa?
     
  14. teutsi

    teutsi 1st gear

    390 cad

    siellä kohokammiossa paskaa ja lujasti,ja on varmaan hapettunutkin itse käytän 98 ja sekaan lyijyä , se ei heti kyllä käy kunnolla menee varmasti minuutteja anna reippaasti kaasua kun saat käyntiin,
     
  15. 54474N4

    54474N4 Gearhead

    Ettei se jakaja ois kääntyny kuitenkin siinä rempan yhteydessä huomaamatta tms. Vois kokeilla kääntää jakajaa johonkin suuntaan jos auttais.
    Irrottaahan jakajan kärjet silloin kun kuulukin kun konetta kääntelee käsin?
    Mulla oli saman tyyppistä vikaa. Oli jakaja silleen kulunu ettei irrottanau 3 pytyllä kärkiä ollenkaan.
     
  16. kauko-63

    kauko-63 Gearhead

    kokeilin just sitä että kääntelin jakajaa ja starttailin juuri siitä syystä jos ois vaikka vahingossa kääntynyt mut ei vaan auttanu yhtään,ja kärjetön sytkä tossa on eli ei ole katkojankärkiä jotka vois jumittaa,just tulin tallista en saanu muuta aikaseksi kun kauhean bensanhajun ja liekkiä kaasarista.
     
  17. Tertsi

    Tertsi 3rd gear

    Kaukaa haettua tämäkin, mutta:

    Katsoitko varmasti sytkäjärjestyksen oikein, nimenomaan siten ettet sekoittanut kummalla puolella konetta on ykköspytty ja kummalla kakkos? Itsellä ainakin välillä ollut hakusessa kun on touhuttu Cädin, Fordin, Chevyn ja Oldsin koneitten kanssa.
     
  18. buick455

    buick455 Gearhead

    Kysyn nyt vielä kerran jotta kuinkas vanahoo se aine siellä tankissa on? :eek:
     
  19. kauko-63

    kauko-63 Gearhead

    jos kaasarin kautta lyö lieskaa niin ei muuten ole varmasti siitä kiinni että ois päässy bensa vanhaksi :odroll: :odroll:
     
  20. Tertsi

    Tertsi 3rd gear

    Puhuisin kanssa ton puolesta, pari viikkoo sitten käynnistelin omaa cädiä -6 pakkasilla ja kyseinen kapine on tankattu viimeksi joskus heinäkuussa, silti lähti odotusten mukaan käyntiin ja kävi lämmettyään normaalisti bensan iästä huolimatta (ja ryypyn puutteesta huolimatta kanssa).
     

Kerro tästä muillekin!