ensikäynnistys rempan jälkeen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja kauko-63, 19.2.2010.

  1. kauko-63

    kauko-63 Gearhead

    juuri näin! bensan iästähän tää siis ei ole kiinni.
     
  2. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    No mittaa sit puristukset ja kato paljon on ennakko kun sitä konetta pyörität? Vaikka jakajan iskisitkin vanhoihin merkkeihin niin ei ole suuri vaiva se ennakko oikeesti katsoa, ja sama pätee puristuksiin :odroll:
    Kuinka harva se jakaja on ja onks se kuiva sisältä, onks kaikki tiivisteet menny oikein kansia takas laittaessa eli onko imuvuotoja? Jos ne asiat ja nokan ajoitus on kunnossa niin käyhän se :D
     
  3. juko7

    juko7 Double Gearhead

    venttiilit

    Onko niin että venttiileitä ei hiottu vaan ainoastaan läpätty tahnalla? itse kokeilin kerran tätä ja lopputuloksena hyvin käynyt auto alkoi röpöttää, kun ilmeisesti venttiilit ajan kuluessa olivat "löytäneet paikkansa" ja tahna ei sitten riittänyt.. puristuspaineet voisi mitata, sais ainakin paikallistettua missä päin vika on ja jos epäilee venttiilin kantamista niin ottaa vaikka huonompipuristeisen kannun keinut pois ja mittaa uudestaan.. tai irrotella tulpanjohtoja yksi kerrallaan ja katsoa lopettaako joku niistä aivastelun..

    Vielä edit: niin kuin tossa ylempänä mainittiin, niin mittaa se ennakko.. millä perusteella olet varma siitä että sytkä on kohdallaan eikä esim. hampaan verran sivussa? osoittiko pyörijä asennuksen jälkeen samaa sylinteriä kuin ennen purkamista?
     
  4. Pölyttäjä

    Pölyttäjä Gearhead

    No itellä oli kun otin kaasarin irti ja laitoin takasi nii kävi tosi huonosti ja syy oli se että kohon neulaventtiili oli juminut auki asentoon. Siihen ei sitten tarvittu muuta kuin käyttää kaasaria ylösalaisin.
     
  5. teutsi

    teutsi 1st gear

    ei se tarttekko aukaset kaasarin kannen ja paineilmalla kohokammiot puhtaaksi,,hapettuu yllättävän nopeasti on omakohtaista kokemusta.
     
  6. kauko-63

    kauko-63 Gearhead

    no ton kaasarin vois kyllä tietysti kattoa jos siellä joku jumittaa,ikinä en kyllä tollasta ole avannut :oops: mutta niinkuin teutsi sanoi että kansi auki vaan ja kattoo että kohokammiossa kaikkin ok ja ettei neulaventtiili jumita,meneekö kasaan samalla tiivisteellä? eihän ole pelkoa että jää vuotamaan?
     
  7. teutsi

    teutsi 1st gear

    heleppo homma ,voit tehdä uudentiivisteen kannen väliin jos haluat,mutta ei kovin tarpeelinen ja voihan sen myös liimalla kiinnittää
     
  8. kauko-63

    kauko-63 Gearhead

    no niin homma tuli tehtyä,pitään paskaa kaasarin sisältä ei löytynyt ja kaikki liikkuu joiden pitääkin liikkua,en vielä käyntiä kokeillu mutta huomenna harjotukset jatkuu.
     
  9. -TH-

    -TH- Gearhead

    kaasarin tiivisteisiin ei kannata liimoja laittaa. jos onnistut aukasemaan kaasarin ilman että tilkkeet hajoavat, niin rasvalla käsittelemällä ne pitävät ja vanhoilla voi siten kasata ihan mainiosti. rasvaksi käy vaseliini tai vaikkapa huulirasva.

    vaihdoitko jakajan osia uusiin? kokeile vanhoilla osilla jos uusit kansia tms. joskus uudet osat on melkosta skeidaa.....itelläni kävi niin että uusi standart konkka oli sontaa, laitoin takaisin vuodelta `69 olevan orkkis osan ja kone kävi taas hyvin. :eek:
     
  10. kauko-63

    kauko-63 Gearhead

    no niin! nyt toi käy ja kukkuu! oli kasaus vaiheessa menny kuskin puoleisen sylinterilohkon keinuakselin pukit väärinpäin :oops: :oops: :oops: vaikka kun sitä sillon kiinni laittaessani katsoin että tää tulee siis näin,niin menihän toi sit kuitenkin väärinpäin vaikka tarkka yritin olla,se pukki kun on toiselta puolelta matalampi ja toiselta korkeampi,niin se matalampi puoli pitäis laittaa ylöspäin niin minäpä laitoin sen alas päin ja sillon venttiilit aukeaa enemmän eivätkä edes sulkeudu,niin siinä syy miksi ei käynnyt ja löi ketunhäntää kaasarista,ei muuta kun osat oikeinpäin ja tulille, nyt kehrää niinkuin cadin kuuluukin :D
     
  11. Jupe

    Jupe Gearhead

    Hyvä homma että sait vehkeet pelaamaan! Oma ensikäynnistys on tässä kans tulossa...
     
  12. juko7

    juko7 Double Gearhead

    mainiota

    mainiota että Cadillac rupesi kukkumaan! ja aina kiva jos joku tällainen ongelma korjaantuu helposti
     
  13. Camaro77LT

    Camaro77LT 1st gear

    Eiks käykin nyt hienosti :) Selvitäppä millaisia korjaus sarjoja saa siihen carteriin niin saadaan se tyhjäkäynnin räkiminen loppumaan..
     
  14. kauko-63

    kauko-63 Gearhead

    nyt käy hienosti joo! ainoo vaan kun laittaa vaihteen päälle niin siihen tumppaa,vaikka on ihan reilusti tyhjäkäyntiä,sytky korvakuulolla säädettynä käy hyvin siis tyhjäkäyntiä mutta ei tolla ajaa voi kun ei vaihde päällä käy,katsoin äsken ajotuslampulla missä ne ennekot oikeen on niin todella paljon myöhässä,pitäis olla 5 astetta ennakkoa mutta kun nollaan edes laittaa niin siihen sammuu,viimeksi kun tolla ajettiin niin ennakkoa oli se 5 astetta mikä pitääkin olla ja hienosti pelas,ja olen katsonut sytkyn oikein eli siis alipaine letku irti ja lähtö tulpattuna,mutta nyt tolla ennakolla ei käy edes tyhjäkäyntiä,hyvä jos edes saa käyntiin,eli jotain tossa kyllä vielä on perseellään...95:sta tankissa voisko johtua siitä?? ja "camaro77lt" kun tuut ens kerralla käymään hommaan sitä asennuskaljaa ettei tarvi kuunnella sitä "ei oo kaljaa...kuivin suin...mutinaa :D :D
     
  15. Camaro77LT

    Camaro77LT 1st gear

    Vika vaikuttaa kyllä niin suurelta että laatikko siihen tarvitaan
    Se kaasari tulvii edelleen hiukan.. Sohlo mikä sohlo...
     
  16. kauko-63

    kauko-63 Gearhead

    kaasarin räkiminen johtuu todennäköisesti vääränlaisista tiivisteistä jotka tulee imusarjan ja kaasarin väliin,sillon kun ton purin niin siinä oli 5 erilaista tiivistettä joista yksi oli sellanen noin sentin paksu laippa jossa oli jotain kanavia ja sen molemmin puolin 2 kappaletta erilaisia tiivisteitä joista yksi oli metallinen,syynä tohon kasaan erilaisia tiivisteitä on varmaan pakokaasujen takasinkierrätys,molempien syliterilohkojen keskimmäisissä sylintereissä on kannessa pakoaukot molemmilla puolilla siis myös imupuolella,ja osa pakokaasuista menee pakotahdin aikana pakosarjaan niinkuin pitääkin mutta osa meneekin imusarjaan ja sieltä takaisin sylintereihin poltettavaksi ja sen takia vaatii niin monimutkaset tiivisteet että virtaukset menee oikein ja kone käy kunnolla,nyt siellä oli vaan yksi normaali tiiviste joka oli osittain palanut juuri niiden pakokaasujen takia ja käyni ei ollut paras mahdollinen ja kaasari räki oudosti,usa partsilta ei varmaan saa tollasia erikoisia tiivisteitä ja vaikka saiskin niin en tiedä missä järjestyksessä ne sinne pitäs laittaa,oiskohan nyt helpointa jos laittas tukkoon koko kierrätys systeemin ja sit se toimis ihan normi tiivisteellä,kai ton voi tukkia ja ohjata pakokaasut sinne minne kuuluukin eli pakopuolelle? tuskin kone siitä huonoa tykkää,pysyis imusarjakin viileämpänä ja imuilmakin ois viileempää,tuntuu hullulta että kerran palanutta tavaraa ohjataan imusarjaan joka vaan turhaan kuumenee,eikö ois parempi ohjata kerran palanut tavara pois moottorista? mitä sanotte??
     
  17. kauko-63

    kauko-63 Gearhead

    niin vai onko toi joku imuilman esilämmitys systeemi että kylmällä ilmalla sais kone lämmintä ja kuivaa ilmaa,jos näin olisi niin eikös siellä pitäisi siinä tapauksessa olla joku läppäsysteemi jossain mikä sulkeutuisi kun kone/ilma on jo tarpeeksi lämmintä,tuolla kun ei ole mitään läppiä missään vaan tulikuumia pakokaasuja vaan painetaan imusarjaan,vaikka ois kuumat kesähelteet,siinähän imusarjakin käy yhtä kuumana pakosarjan kanssa :soosoo:
     
  18. kauko-63

    kauko-63 Gearhead

    nyt on tulpattu noi kanavat ja pakokaasut menee sinne minne kuuluukin,nyt ois vaan jo uusia ongelmia pelissä,eli kone starttaa hienosti ja käynti on hyvä,sitte sammuttaa ja yrittää starttaa uudestaan niin eipäs enää lähekkään,syyksi löytyi kipinä jota ei ole(tulppatesti tehty)vaikka kuinka sahaa niin ei kipinän kipinää...odottelee 5-10min. niin jo tulee kipinää ja kone käynnistyy,antaa vähä aikaa käydä ja sammuttaa niin sama juttu,kipinä hukassa...odottelee...taas starttaa,mistä ihmeestä tollanen voi johtua,kokeiltu toisella puolalla,sama juttu eli puolassa ei tod.näk.vikaa,kertokaapas viisaammat.
     
  19. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    .

    ei hajuakaan mikä auto kyseessä ja millainen sytkäsysteemi sulla on autossa, mutta tuolla tavalla oireilee auto, jossa on sytytyksen ohjainyksikkö paskana, yksikkö on yleensä kiinnitetty paikkaan, josta sen lämpö pääsee helposti geelin välityksellä johtumaan pois :odroll:
     
  20. kauko-63

    kauko-63 Gearhead

    -63 käkkylähän toi on ,tuntuu niin hullulta toi vika kun kipinä on välillä hukassa ja sit se löytyy ja auto starttaa :odroll:
     

Kerro tästä muillekin!