Entäs Opel?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Stone, 30.10.2011.

  1. Stone

    Stone 3rd gear

    Kertokaapas sedälle nyt oikein, että millaiseen mämmiin sitä kätensä iskee, jos ajattelee käyttikseksi -97 Opel Omega 2.0:aa ja automaatilla? Ajattelin vähän hommata enemmän massaa ja turvavarusteita kuin nykyisessä 2-kinnerissä on (VW Vento), mutta onko kaikki se kamala mitä ooppelista puhutaan totta? Kai näistäkin jonkinverran on kokemusta?
    Tällänen olis harkinnassa: Omega 2.0
     
  2. rane58

    rane58 Double Gearhead

    Pääsee ainakin pelaamaan... :poff:

    [​IMG]
     
  3. mie

    mie Gearhead

    En muista oliko -97:aa vielä 8 venttiilisellä moottorilla, ainakin vanhemmissa oli kumpaakin 8 ja 16V 2-litraisia. 8v ei ehkä mikään raketti tuossa korissa, mutta moottorina taloudellinen ja kestävä ja vapaastipyörivä jos hihnan poikkaisee. 16V koneissa tainnut olla öljynkulutusta ja irtoavia venttiilivarrenkumeja, tosin jos kumit korjattu, yksi huoli vähemmän.

    Tilavahan tuollainen on ja ajo-ominaisuuksiakin on kehuttu, ilmoituksen autossa aika piene km:ät, liekö saksantuonteja.

    Ruostehan noihin puree huonolla hoidolla ja sähkövermeissä (klasit-k-lukko yms. voi ongelmia olla)

    www.ocf.fi löytyy varmasti hyödyllistä tarinaa. Hinnankiroissahan nuo omput ei ole, tarjontaakin on paljon.
     
  4. Fleetsider

    Fleetsider 1st gear

    hyviä pelejä ne on, mikäli ei ole päässyt korroosio iskemään.
    itsellä ei ole tuosta 2.0 16v moottorista kokemuksia, mutta 8 tappisella ja muutamalla mv6 ompulla on tullut kurvailtua.
    ihan perus kulutusosaa mulla on remontintarve ollut.
    ainakaan mitään ajoa haittaavaa ei ole tullut (vielä) eteen.
    takapäässä tahtoo tukivarsien ja takakelkan puslat kulua.. etupäässäkin kuulemma. sisustan, ja jossain määrin ulkopuolenkin muoviosien kiinnitykset ja kestävyys koetuksella, ainakin ensimmäisissä b-omegoissa.

    mun ehdoton ykkösvalinta käyttikseksi edelleen.
     
  5. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Komeaa kyytiä moinen antaa hintaluokassaan, oma oli 97 2.0 16v CD farkku, jakopään rempan tekee reilussa tunnissa ja osat maksaa reilun satasen. Kiva ajaa, ruostetta herkästi ottaa jos huonolla hoidolla.
    Oma oli aika nihkeellä pidolla ollut, oli kylmä kuin prkl ja puolet kojetaulun taustavaloista pimeenä.
    Kiertovesipumppuun taisin hiilet vaihtaa ja uuden termarin laittaa, lämmin peli sen jälkeen, myös takana tarkenee.
    Pakoputken vaihdoin omaan.
    Seisontajarrun vaijerit noista taitaa mennä myös aika herkästi jumiin.

    Ota ilman muuta ilmastoitu, hanskalokeron saa jäähdytettyä :wink:

    Mä kattoisin CD-varusteltuja, on cruisea, ilmastointia, lämmitettyjä jakkaroita sun muita mukavia..

    http://www.nettiauto.com/opel/omega/4365759
    Hieman kalliimpi vaihtoehto...
     
  6. ata

    ata Gearhead

    Eipä tuo 2.0 ja automaatti-yhdistelmä autosta mitään rakettia tee ainakaan, mutta jos se ei ole tarpeissakaan, niin kyllähän tuollaisella varmaan ajelee. Tyyppivikoja Omegoissa ovat usein mm. etupään "koiranluut" ja ovien saranat jotka molemmat ovat vähän hentoa tekoa. Ja ne taka-akselin isot puslat ym.
    Omega oli kuitenkin ainakin toistaiseksi viimeinen perinteinen automalli Opelilla (moottori pitkittäin edessä ja takaveto), jonka takia monet niitä vieläkin suosivat.

    Kokemuksia tosiaan kannattaa kysellä tuolta www.opelclubfinland.fi sivun foorumilta (t. nimim. "ko. foorumin ylläpitäjä")
     
  7. fordgranada

    fordgranada 3rd gear

    juuri ostin 94 vm 16valve ecotekin sedan
    todella hyvä auto ajaa!!
    lähtee tosi reippaasti! mun mielestä 100kw!! vie tuota koppaa hyvin ja vääntää hyvin!!
    vaikka ei kevyt kaasujalka niin vienyt 7-8ltr sadalla!!
    kaikin puolin vaikuttaa laadukkaalta ja tosi hyvä matkapeli kulkee suoraan eikä nitise eikä natise!! ja ruoste ei päässyt iskemään tuohon yksilöön,,,olen kaikin puolin positiiviseti yllättynyt!! ja jos sillä nyt väliä niin ei tunnu olevan pahan hintaisia vakuutukset tuohon,,,,ja vero kait noin150eur
    suosittelen!
     
  8. Väpsy

    Väpsy Gearhead

    Ittellä kokemusta yhdestä kappaleesta -94 16V automaatti versiosta, täytyy kehua että oli taatusti hintansa veronen auto. Ajoin kikottimella 200tkm ja ostaessa sielä oli alla jo 300tkm, eikä ollut ihmeemmin vikoja. Oli mukava ajaa ja meni vielä melko pienellä kulutuksella. Ajelut loppui siihen kun leimamies oli sitä mieltä että alkaa oleen liian vähän peltiä tekniikan ympärillä :D
     
  9. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    "Sivusta seuranneena", jos korroosioalttius jätetään laskuista, niin hintaansa nähden OK pelejä. Hyviä ajaa, pikkuruokaisia ja pirteitä.

    Mutta, se korroosio - en taida viitsiä edes aloittaa. JOS jostain tuon ikäisen suht ruosteettoman ja ehjän löytää, niin siitä vain.
     
  10. Chevy-74

    Chevy-74 1st gear

    Ei voi kun kehua Omegaa, meillä oli vm.99 2.5v6 man. ja oli kyllä hemmetin hyvä vaikka noita kutosia parjattu. Tosiaan hiljanen eikä natise paikat niinkuin monessa muussa mallissa., sekä aivan helvetin hyvä ajaa!
     
  11. rautasydän

    rautasydän 2nd gear

    Kompaan edellisiä. Parhaimpia ajettavia edelleen mitä mulla on autoja ollu ja pikaseen laskettuna niitä on ollun reipas 70:a! Oma omppu oli -98 16V. Samanverran ajettu, kuin topicin auto. Manuaalilla ihan reipas etenemään ja talvella oli kiva leikkiä hienosti toimivan lukkoperän ansiosta. Kulutus auton kokoon nähden erittäin kohtuullinen, kun ei sitä kymppiä yli oikein saanu viemään edes talvella. Hakkaa mersut (sama ikaluokka) mennen tullen ajo-ominaisuuksien ja mukavuuden osalta. Oma yksilö ei hörppiny öljyä/ jääh.nestettä.

    Niitä heikkoja kohtia noissa on jo mainitut:
    -korroosio, yleensä kuitenkin lähinnä lokasuojien kaaret, takakontin alareuna, tuulilasin reunat. Kuvan perusteella tuo yksilö ei näistä kärsi. Pohjassa harvemmin mitään tavan autoa kummempaa. Omassa pohja oli virheetön vaikka takalokarit jo kukki.
    -koiranluut edessä kulutustavaraa, bilteman osat jotain 20e ja kestää 30th km. Alkuperäisten hinta ja kestävyys ei ole tiedossa.
    -kaukosäätimen toiminta. Varapatterit aina mukana, jos paristo loppuu menee ajonesto päälle.

    Ja tuo nimenomainen auto on kilsoihinsa nähden edullinen, siitä tinkaat himpun ja eikun nauttimaan! Aut.lootasta en kyllä osaa sanoa mitään mutta sen toiminnan testaus tietty koeajolla niinkuin muissakin autoissa ennen ostoa. Itse en parempaa käyttistä osaa ajatella. AInut miinus on, että omegan jälkeen se harraste saattaa tuntua huonolta autolta ajaa!
     
  12. makemydayjew

    makemydayjew 1st gear

    Katto ny hyvä mies kalenteriin mikä vuosiluku sinne on päälle merkitty! ton ikästä autoa ei ole tarkoitettukaan kestämään näitä kaikkia vuosia, se olisi pitänyt paalata jo vuosia sitten..
     
  13. rautasydän

    rautasydän 2nd gear

    Ja -70 challengerit jne ois pitäny paalata 30 vuotta sitten?
     
  14. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Oman kokemuksen mukaan Opelit, Fordit ja Sitikat ym merkit jotka monen muun kun oman käyttäjäkunnan mielestä on hyviä ja muiden mielestä ei niin hyviä? Niin mennään aika yksilökohtaisesti. Joku saattaa ajella kauan ja joku saa sen missä kaikki viat. Tojotissa ym tämä rkski pienempi.

    Itellä oli f astra mikä paskemmas maineesa kun omega ja ihan ok oli, ei nuo oo niin tylsiä kun japskit.
     
  15. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Kas, uusien autojen kauppiaskin herännyt :poff:

    Kerros makemydayjew mikä auto kannattaa ostaa tuolla parilla tonnilla suomesta?
    Saako siihen rahaan jonkun huomattavasti paremman/uudemman auton kuin tuo puheena oleva Omega?
     
  16. rautasydän

    rautasydän 2nd gear

    Näin se menee. Opelit yleensä vaan huonosti pidettyjä, viat on enemmän omistajan aiheuttamia ja huollon puutteesta johtuvia, kuin auton laatuun liittyviä. Ainahan autot pitää ostaa sen yksilön kunnon perusteella, ei ennakkoluulojen. Itellä ollu 13 opelia ja kertaakaan ei ole tielle jättäneet. Toki vikojakin ollu mutta aivan normaalihuolloilla selvitty ja aina ajamalla korjaamolle. Luotettavimpia autoja mitä mulla ollu, on ollu pari diesel opelia, kadett ja corsa, tosin isuzun koneella.. Enon aikanaan omistama record 2,3 td ajettiin yli 700 th ja ainoat "viat" oli yks rikkoutunut nostaja ja kerran vaihdettu kytkin tuolla ajolla. Moniko auto pääsee vastaavaan? Lopulta vaihtoi pois, kun ei jaksanut ruveta enää vanhaan autoon vaihtamaan ovien tiivisteitä ja alko tuleen talvella kabiinissa kylmä vuotavien tiivisteiden takia..
     
  17. Stone

    Stone 3rd gear

    Joo ei sillä mihinkään maata kiertävälle radalle tarvi päästä, kunhan kulkis A-B suht turvallisesti ilman että imaisee vastaatulijoidenkin bensat. Se oon kans yks kriteeri, että kulutus-osat olis motonet-kamaa ja pääosin itte vaihdettavissa. 16V toi mun kohde on AKE:n mukaan, kai siihen nokkaremmi on laitatettava heti kuiteski. Jos tolla pääsis ungefär 25 tkm/2 vuotta ilman, että jättää tielle, niin on mielestäni hintansa väärti.

    Opel-kläbiin liityn vasta ja jos, kun tuo on ostettu 8)
     
  18. rautasydän

    rautasydän 2nd gear

    Omaani ainakin hain kaikki osat motonetista paitti nuo koiranluut biltemasta.
     
  19. makemydayjew

    makemydayjew 1st gear

    ota lääkkees, onko sulle haastaja ja joku paska-ooppeli sama asia, vitun dorka!
     
  20. makemydayjew

    makemydayjew 1st gear

    semmonen varmaan kannatta ostaa 2 tonnilla mistä saa myydessä enempi, ainaskin mun mielestä? turha on haaveilla että 2 tonnilla jotain hyvää käyttö-autoo saa, kai niiillä sitten ajais herratkin..
    Kyllä ittekin ajelen tommosella 10 vuotiaalla, 4 satkua kohtaa kierähtää esiin, ymmärrän kyllä että kun seuraava valo kojetauluun syttyy niin siinä lukee "game Over".. taidan sitten myydä sen sulle??
     

Kerro tästä muillekin!