Entäs Opel?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Stone, 30.10.2011.

  1. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Olisko ihan perus 1.2 tönkötankomalli.
     
  2. niclas

    niclas Gearhead

    Huuhtelin tuon A-Omegan kennon, hyvin virtasi ja eipä sieltä paksaakaan juurikaan tullut, nesteetkin oli aivan kirkkaat, toisaalta autolla veivattu 150tkm ja ollut hyvällä pidolla. Lämmitystehoon ei ollut vaikutusta. Pitänee repiä kenno irti ja tarkistaa onko jäljellä enään pelkät putket. Kenno näytti olevan aika hyvin näkyvillä apparin jalkatilasta katsottuna, joten voi olla että selviää ilman koelaudan purkua :)
     
  3. eilhik

    eilhik Double Gearhead

    Termari vaihtoon ainakin itselläni opelit sillä lämmennyt ja B-ompussa vielä toimiva kiertovesipumppu olennainen lämpiämiseen.
     
  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mites Omegassa automaatti kestää? Kehujakin luin mutta oli niitä tosi pienilläkin kilsoilla mennyt ja sitten se muovirinkula.
     
  5. KajS

    KajS Gearhead

    Tiivisteen mallista en tiedä...Mutta lootan pitäs lähtee helposti pois. Silloin kun D-kasetti esiteltiin, mainittiin, että kytkimen vaihto sujuu 50 minuutissa ja helposti. Löytäisin ton "myyntitekstin" jostain...
     
  6. reynolds

    reynolds 3rd gear

    Tämä kytkimen vaihdon sujuminen 50 minuutissa...Taisi tarkoittaa sitä,kun näissä oli sellanen luukku kytkinkopassa,jota kautta kytkimen pääsi vaihtamaan :-? .....Eli ei siis tarvitse lootaa ottaa alas kytkimen vaihdon takia...mutta tuohon alkuperäisen kysyjän kysymykseen tämä ei valitettavasti auta,jos kampuran takatiiviste pitää vaihtaa :odroll: ....Tai voihan sen joku kynegologi saada vaihdettua lootaa irroittamattakin sen luukun kautta :lol:
     
  7. onre

    onre 3rd gear

    1,2 tikkukone tulee keulilta nostamalla, isommat koneet alakautta. En ite koittas lootaa ottaa pois vaan konepelti veks, taljalla kone ilmaan ja tiiviste vaihtoon.

    Kytkimenvaihtoluukku oli E-Kadettissakin mutta ei enää Astrassa. Siinä kytkinpoka olikin sitten vähän suuritöisempi...
     
  8. KajS

    KajS Gearhead


    No joo...suotta taas innostuin, ei ollut mun muisteloista apua. Tosin nuo D ja E Kadettit oli maineestaan huolimatta oikein hyviä autoja, kuten myös 80-luvun laatikkosorsa. Kiva, jos joku kylähullu vielä piiskaa 1,2 l työntötankonelosta (kolmella runkolaakerilla) pitkin maanteitä. Mulle kelpais D kadett vaikka pyhäautoksi...meidän perhe selvis 2000-luvulle asti periaatteella "ei koskaan 90-luvun autoa meidän pihaan" juuri sorsalla ja D ja E Kadetteilla. Noilla ajettiin satojatuhansiakilometrejä.
     
  9. f34

    f34 Double Gearhead

    Eikö kytkinakseli mene vauhtipyörän silmälaakeriin asti, miten siinä kytkimen vaihtaa?
     
  10. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kummaa jos ei ole vastaan tullut, se on "punainen" ja "poronsarvet" katolla :rotfl: .
     
  11. fmila

    fmila Gearhead

    Toi rakenne on vähän erikoinen jos perinteiseen manuaaliin vertaa. Kytkinakseli on onton ryhmäpyörän sisällä ja siten ulos vedettävissä pois kytkinlevyn aukosta. Vaihteiston päädyssä on tulppa, joka kierretään auki ja sen takana lukkorengas joka pitää k.akselin paikoillaan. L.rengas pois ja k.akselin saa vedettyä ulos. Kytkinasetelma pitää kuitenkin lukita pohjaan käpälien kohdalta kolmella koukulla ennen irroitusta, muuten mahtuu huonosti tulemaan luukun aukosta ulos. Pari ehtoa homman onnistumiselle on. Täytyy olla latta vauhtipyörä, ei kuppimallinen ja vain nelivaihteisesta laatikosta löytyy se tulppa, josta saa kytkinakselin ulos päin

    t. AM
     
  12. f34

    f34 Double Gearhead

    Ok. Veikeä systeemi.
     
  13. KajS

    KajS Gearhead

    Oonhan tuon bongannut. Saariston luontohavaintoja niinku mun Pässi...
     
  14. kippariv8

    kippariv8 Gearhead

    Ajattelin tässä kirjoitella kun tässä viestiketjussa tuli aikaisemmin esille noi V8 opelit. Satun omistamaan kaksi aitoa V8 opelia(ketjussakin mainitun mustan kapitänin) ja serkullakin on yksi, kaikista 3 puuttuu alkuperäinen moottori,tiedän myös pari muutakin yksilöä mistä on kone kadonnu vuosien saatossa. Kiinnostaisi tietää löytyiskö harrastajilta nurkista näitä moottoreita tai ylimääräiseksi jääneitä osia jotka ei sovi suurimpaan osaan GM kulkineisiin. Näitä ovat. öljypohja, öljypumppu,pickup putki, moottorin korvat ja kumityynyt. Öljypohjassa on sumppu keskellä,en ainakaan minä tiedä,onko käytetty muissa malleissa.öljypumppu on erikoismatala malli jota löytyy chevy II v8 malleista. pickup putki on ihan omansa, jota en ole vielä livenä nähnyt itsekkään :) omaanikin olen itse tehnyt. moottorinkorvia ja kumityynyjäkään en ole muissa tavannu. muuten moottori on täysin perus 283 sbc 3862194. Jos jollain pyörii nurkissa tämmöisiä outoja osia niin olisin kiinnostunut. Aitoja vm -64-68 Kapitän.Admiral.Diplomat A-malleja V8 koneella on tuotu Suomeen ainakin 10kpl...3kpl kapitääniä...6kpl diplomaatteja,joista 1 coupe 327:lla sekä yksi Admiraali. Huom! myös kaikissa B-mallin V8 327 koneissa on samat osat alakerrassa......tiedoksi vielä,että tiedän oman kipparin alkuperäisen koneen tarkan sijainnin, jossa se on ruostunut kohta 33v, Eikä omistaja suostu myymään sitä osto yrityksistä huolimatta :(
     
  15. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Mikäs syynä ettei tahro myydä?
     
  16. reynolds

    reynolds 3rd gear

    Oliskohan syynä jääräpäisyys,eli ei myy vaikka itsekkään ei sillä yhtään mitään koskaan tee....Tai...sitten voi olla se helvetin ärsyttävä oireyhtymä,joka vaivaa joitain ihmisiä....Eli ei osaa vaan sanoa hintaa tuotteelle,tai se miettimisaika on jotain ääretöntä :mad:
     
  17. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Kun täällä kerta oikeen aiheen palsta on niin kysytääs sitten

    Voiko a-vectran etutukivarsien takapuslan vaihtaa vai tartteeko koko tukivarren?
    Motonet näkyy myyvän 95 malliin takatukivarren puslaa -98 merkinällä

    Täytyy vaihtaa molemmat, niin ei kiinnostaisi reilua satasta laittaa siihen jos 9e pärjää

    Jos jollain ois ajokuntoset takajarru kengät lahjoituksena niin nekin kiinnostaisi, kun rummut on sen verran surkeessa kunnossa ettei kannattais uusia kenkiä laittaa


    Ja sit millainen operaatio on vaihtaa kampuran etupään stefa? =nko dampperi? yhtenäinen hammaspyörän kanssa ja pystyykö homman hoitamaan rengaskotelosta


    Sit kans onko kellään tietoa mikä letku kulkee kampuran alta, kun se piru vaikuttaa liian lyhkäseltä ja hinkkailee liikkuviin osiin
     
  18. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Se olis nyt vissiin myytävänä, mitä tarjotaan :odroll: . Melkoisen ruosteeton ja siistikin vielä ja toi kampuran öölivuoto on ainoa vika.
     
  19. KajS

    KajS Gearhead

    Ottaisko mondeon vaihdossa??? :D Laitoin jarrut just tänään.
     
  20. eilhik

    eilhik Double Gearhead

    Muistaakseni isomutteritulppa auki alla 8mm kierteellä tappi sisään ja vetäsee sen kytkinaksilan pois tieltä ja toi 50min ei pahakaan tehdä jos uudessa kytkinpaketissa ne u-raudat mukana toinen painaa kytkintä ja toinen tökkii paineasetelmaan ne paikoilleen pyörittämällä sitä samalla mahdollistaa paineasetelman koossa pysymisen kun irroittaa kytkinlevyn kanssa.

    Samahan homma oli 100A ja muidenkin ekojen etuveto Datsuneiden kanssa.
     

Kerro tästä muillekin!