Entisöidyn ja paperittoman auton maahantuonti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja Anonymous, 23.9.2003.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    On mielessä T-Ford ruottissa. Auto on kuvista päätellen entisöity joskus 70-luvulla. Papereita ei ole. Ei ole ollut ruottissa rekisterissä. Tullut kuulemma Tanskasta. Tässä kaikki mitä olen saanut myyjältä lypsettyä tähän asti.
    Eli onko riski olemassa että muutosprosentit eivät olisikaan nolla rekisteröinti/kanta-autokatsastuksessa. Rungon numeroita ei taida tuon ikäisissä (-26?) olla? Onko kokemuksia?
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    rod&custom ??
     
  3. Micky

    Micky Gearhead

  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    eikä kellään ole antaa asiallista vastausta?
    Voishan tota kysästä mobilisti-palstaltakin. Laitoin sen "rod&customiin" kun ne on kuitenkin lähempänä lopullista tavoitettani. Huomaa kysymyksen asettelussa sana "kanta-autokatsastus".
     
  5. kryofiili

    kryofiili 1st gear

    Tarkein on paperi missä näkyy ensirekisteröinti.Jos ei paperia mistä ko päivä ilmenee täytyy auton täyttää tämänpäivän normit ja säännokset.
     
  6. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Rekisteröityminen voisi auttaa jos haluat asiallisia vastauksia...

    Ja totta kai voi olla se riski että muutosprosentit eivät ole nolla. Tuskin ovatkaan, toivottavasti edes alle 50. Haulla löytyy keskustelua aiheesta.

    Paperit kuntoon (ostokuitit, rekisteriote jne.) jos tuot. Moottorin numero on ollut auton alkuperäinen idenfiointi, mutta ei varmasti noin vanhassa ole orkkismoottoria. Että silleen nyt aluksi.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Chevy ´53 2003-09-24 10:12 ]</font>
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    rekisteriotetta ei siis ole. Joku sano että 10-vuoden omistajalista tarvitaan. AKE:n sivuilta olin huomaavinani että ulkomailta tuodussa autossa riittää vain yksi edellinen omistaja eli kauppakirja! Mutta millä todistaa että auto on aito eikä rakennettu? Ei kai millään..
     
  8. Bätmobiili

    Bätmobiili 1st gear

    Siinä riittää todistamista! Siinäkin oli aika savotta kun vein oman autoni paperit konttorille (selvitys omistus suhteista 60-luvun alusta + ake yms) Rupesivat väittämään että olen tuonut raadon jenkeistä..... no asiat saatiin kuntoon ja suomiautous todistettua suurella työllä ja vaivalla! No sitten ei tainnut aikaa kulua kun vajaa puolivuotta niin selvis että ennen vuotta -58 tehhyille autoille ei voi määrätä autoveroa koska autoverolaki tuli voimaan vasta tolloin... Osia ei silti saa vaihtaa kuin 49.9% koska aken mielestä sitten tulee identiteetti ongelmia :sad:
     
  9. JouniK

    JouniK Gearhead

    Hei Fast37, joko sait tietoa AKE:n äijiltä, vai onko tuo mitä ed. viestissä kerroit se heidän kantansa?
     
  10. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    T on rod parhaimmillaan! Lisätietoa: http://www.danielstrohl.com/modifieds1.html


    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Chevy ´53 2003-09-24 12:40 ]</font>
     
  11. Bätmobiili

    Bätmobiili 1st gear

    JouniK kanta on tällä hetkellä toi :sad: Ei auta tällä hetkellä mikään! Vai tietääkö joku lisää aiheesta?

    Keskityn tällä hetkellä autoni rekisteröinti kuntoon laittoon, mutta laki asioihin palataan kun auto on kilvissä :smile:
     
  12. teppo

    teppo Gearhead

    ai ihmettelettekö sitä ettei osia saa vaihtaa kuin 49.9%? Eihän se ole mikään mielipide kysymys, vaan selvästi sanottu laissa että näin on. Auto muuttuu sen jälkeen vanhasta uudeksi, riippumatta mikä sen vanhan vuosimalli on ollut.
     
  13. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Niin niin, mutta katos kun kysymys onkin siitä, että jos vaihtaa yli 49,9% niin tulee autovero, mutta alle 1958-vuosimallisiin ei voi määrätä autoveroa.

    Mutta kun vaihtaa sellaiseen yli 49,9%, niin ei se sitten olekaan enää vuosimallia 1958 vanhempi. Sitä ei lue vielä laissa kun verotusmuutoskin on niin uusi.

    Tätähän tässä selviteltiin, mutta kun ei ne hyväksy sitäkään että vaihdetut osat olis alle 1958...

    Edit: Taas meni sääntöjen purnaamiseksi, sori ei ollut tarkoitus.


    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Chevy ´53 2003-09-24 16:41 ]</font>
     
  14. Bätmobiili

    Bätmobiili 1st gear

    Niinpä niin! Säännöt ei oikein musta oo ajan tasalla enää kun toi autoverolaki muuttui! -> enäähän ei niihin mersuihin tartte tehdä korinvaihtoja kun laillisenkin coupen saa saksasta samalla rahalla! PROSENTTILAKI VESSASTA ALAS :smile:
     
  15. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Aivan ja lisäksi se, että yhä pitää todistaa että on ollut suomiauto. Sillä ei siis enää ole mitään merkitystä. Ennen se oli todistettava ettei tule veroa, nyt ei tule veroa tuontiautoonkaan...

    Toisin sanoen 10-vuoden säännölläkään ei siis pitäisi enää olla -58 vanhemmissa mitään merkitystä, kunhan vain todistaa omistusoikeuden... Miettikääs sitä sitten ja taas purnaan. :???:
     
  16. teppo

    teppo Gearhead

    ei tuo uusi autoverolaki prosenttisäännöksiin vaikuta millään lailla. Ainut mikä ihmetyttää on se itsekantavan korinvaihdon "kieltäminen". Muutos prosentteja on perusteltua laskea niin kauan kun autoveroa kannetaan. Itse veron määrää pitäisi kyllä pyrkiä alentamaan. AKE:n miehille ei näistä pidä purnata, vaan mieluummin kansanedustajille.
    Tuo on totta että 10-vuoden sääntö tuntuu perusteettomalta, varsinkin jos sitä ei vaadita ulkomailta tuoduilta. Eiköhän senkin tarkoitus ole todistaa auton aitoutta. Raadoissa ei liene epäselvyyttä että auto on oikeasti vanha eikä uustuotantoa, mutta entäs tuo alkuperäisessä viestissä mainittu entisöity auto?
     
  17. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Mutta kun autoveroa ei kanneta 1958-vanhemmista eikä sitä voi niihin määrätä kun verotus on vasta tuolloin aloitettu. Alkaako asia valkenemaan?
     
  18. teppo

    teppo Gearhead

    eikun kysymys on siitä missä vaiheessa vanha muuttuu uudeksi kun siihen vaihdetaan uusia osia. You see?
     
  19. Anonymous

    Anonymous Guest

    niinhän siinä käy että vanhasta tulee uusi jos osia vaihdetaan yli 50% !!! mutta kukas käskee kertomaan mitkä osat ovat vaihdettu!
     
  20. Karva

    Karva Gearhead

    Jos osia, siis niitä alkuperäisiä on jäljellä 51 %, ja käytännössä paljon reilummin, riippuen katsastus miehestä tai yli innokkaasta tullin porukasta, he päättävät ...

    Tulli muuten ilmottelee joissain yhteyksissä jotta katsastus miehen papereilla ei välttämättä ole virkaa he kun päättävät itse mistä menee vero rajatapauksissa, jotta paree kun pelaa noiden vanhojen kanssa varmemman päälle, tyypit on tuoneet niitä rullaavana eli jekkilästä on ostettu ehjä ja ajokuntoinen ja tullissa se on sitten ilman konetta ja lootaa ...

    Tällöin on tulkinta ollut lempeämpää kun on ollut auto johon olis tarkoitus laittaa org, tyylinen tekniikka mutta siinhen on kuitenkin asennettu modernimmat akselit, jarrut yms. On se taasen kivaa jotta käytäntö on joka tullipiirin alueella erillainen ja tulkinta on aivan mitä sattuu, tuli taasen jännitystä elämään ...

    :-o :-o :-o
     

Kerro tästä muillekin!