Epäkesko????

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja Custom Caddy, 3.4.2005.

  1. Custom Caddy

    Custom Caddy 1st gear

    Niin että tollanen pitäis hankkia. Eli mitä porukat suosittelee? Sais olla sellanen vehjas, millä surruuttelee seuraaviakin projekteja.. Ei välttämättä ihan pro peli, mutta mitään hong kong vehkeitä en osta....
    Paineilmallahan nuo, mutta miten nuo sähkokäyttöiset?
    Kokemuksia????
     
  2. JouniK

    JouniK Gearhead

    Aeg:n ja Boschin laitteilla oon huoletta hionut useampaakin autoa yms projektia. Jäljestä en tiedä, mutta se taitaa riippua tekijästä :oops:

    Musta nuo ainakin on ollut hyviä jos rittävästi ilmaa ei ole saatavilla.
     
  3. Lehko

    Lehko 1st gear

    Kyllähän paineilmalla toimiva epäkesko on omasta mielestäni parempi kuin sähköllä toimiva. Aeg:llä olen itse ajellut, ja olen ollut ihan tyytyväinen, eikähän nuo nykyisin taida enää paljon maksaa.
     
  4. makke

    makke 1st gear

    Sehän nyt vaan on muistettava, että autohommissa sähkökayttöiset hiomakoneet on harrastelijapelejä. Paineilmatoimiset ammattikäytössäkin kestäviä. Toki halpoja ja huonoja paineilmakäyttöisiäkin löytyy.Mut pääsääntöisesti paineilmakäyttöinen on parempi, koska kestävämpi sekä pienikokoisempi.
     
  5. Chevy-74

    Chevy-74 1st gear

    Ittekin oon vähän pohdiskellu uutta konetta. Ilman muuta ostasin paineilmakoneen, jos ois kompura ja siinä tehoja, mut kun ei ole. Molempia oon käyttäny, ja paljon parempi kesto sekä jälki on ihan toista ilmavehkeillä. Johtuu ihan siitä et noi laipat on parempia, ja teho ei lopu. Noh, aikasemmissa sähköepäkeskoissa on ottanu päähän se, et ne laipat pyöristyy kuperaksi, ja tarrat irtoilee, eihän sillä sitten hyvä tule. Tehojakin sais olla vähintään 300w ja mielellään 125mm laippa. Mikä ois hyvä ja suht järkihintanen kone? Tollane kulmahiomakonekin täytys varmaan hommata pahempia paikkoja varten
     
  6. Cowboy

    Cowboy 1st gear

    Kyllähän sähkökäyttoiselläkin saa paljon "pahaa" aikaan, varmasti riittää normaaliin harrastekäyttöön. Boschin koneesta on kokemusta, mallia ja tehoa en muista, muttei siitä puhti aivan heti loppunut.
     
  7. mustanger

    mustanger 1st gear

    Huomasin mustangia hioessa että epäkeskot voi heittää nurkkaan ja ostaa neekerintukkalaikkoja rälläkkään ja johan lähtee ja tulee siistiä jälkeä eikä tarvi tuskailla tehojen kanssa, eikä syö peltiä! Kannattaa vaan vähän varoa ettei samaa kohtaa jurnaa kovin tarkkaan kun tahtoo pelti hiukan lämmetä! Sain yhteen pahaan kohtaan ruskean läikän kun pelti vähän lämpeni, mutta lähtee kertavedolla maalit. Itsellä oli aika monta maalikerrosta ja 370w epäesko oli hätää kärsimässä ja kun oli n. 90% pelti paljaana päätin kokeilla neekeriä ja vit*ttaa kun en aiemmin tajunnut... :mad:
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    IR tekee laadukkaita koneita. yhden käden epäkesko kustantaa jotain 350 egee mutta kestää ikuisesti ja on hyvö käyttää
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mitä nuo neekerintukkalaikat on?

    T:Masse
     
  10. makke

    makke 1st gear


    Nylon laikkoja
     
  11. Custom Caddy

    Custom Caddy 1st gear

    Kyllähän nuo neekerintukat tuttuja on.. Hioin käkkylän pellille neekerintukilla ja sit puleeraus/kiillotuskoneella. Ison rälläkän kokonen, mut otti kierroksi noin 1100 rpm. Eipä lämmenny. Pohjien lääppimiseen tuota epäkeskoa meinasin, ja kyllä se täytyy tuo paineilmakone hankkia. Kokemuksia Mirkan? koneesta??
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    Eikös ton pellille hiomisen vältä maalinirrotusaineella joka sivellään pensselillä, annetaan vaikuttaa ja eiku lastalla/painepesurilla maalit veke. Tosin esim. nitromors maksaa jonninverran koko autolle. Toinen ja yleisesti käytetty keino on kuumailmapuhallus+lasta, jolla maali kuoritaan. Nämä keinot ei ole ainakaan niin pölyisiä, kuin hiomishommat.
     
  13. MuscTor

    MuscTor Gearhead

    No... Makke suositteli näitä neekerintukkia jo aikoinaan, hyviä ovat kuin mitkä ! En ollut ennemmin näitä koittanut. Pitää sitten sitten muistaa, ettei ne oo ihan halpoja. Biltemassa 125 mm kiekko n. 10 euroa/kpl.

    Tehkää kuten suositellaan, sain Makkelta silloin hyvät neuvot ja tämän ikäisenä kaverina alkaa jo vähän kuunnellakin niitä hemmoja, jotka asiaa ovat koittaneet enemmänkin kuin yhden tai kaksi kertaa.

    - aja vain suoraa pintaa
    - älä yritäkään teräviin reunoihin yms., syö sun kiekkos välittömästi
    - paha osuma reunoihin saattaa hävittää koko kiekon (== 10 erkkiä... )

    Omia huomiota, ei tainnut tullut Makken kanssa puheeksi, olivat sen verran itsestäänselvyyksiä...

    - hitsatun putkipalkin saumaa, eikä muitakaan kohtuullisen jyrkkiä mutkia/rajuja pintaeroja muuten tasaisella pinnalla ei kannata tällä kiertää, käytä nylon- tai teräsharjalaikkaa.
    - krapsi ylimääräinen paska pois ennen kuin edes aloitat (tietäs vaan miten se fiksusti tehtäis...
    - käytä asianmukaisia suojaimia, neekerintukka ei mene haalareista läpi, mutta silmäänsä sitä ei viitsis ottaa... Tosin en ison rälläkänkään kiekkoja, vaikka syliin ovat joskus hajonneet, en ole saanut läpi.


    Näillä opeilla saa yhdelläkin kiekolla jo jotakin aikaan ! Se kestää yllättävän hyvin, jos et hajota sitä.
     
  14. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Neekerinletti on tosiaan ihan hyväks havaittu juttu, ja kuten ylempänä tuli ilmi niin teräviä kulmia sun muuta ei kannata hioa, mä homasin ainakin ton ihan kantapään kautta (huomasin että kylläpä hioo tehokkaasti kun paskaa sataa päin näköä oikein huolella, vielä mitä, laikan paloja ne oli...). Joskus joku kerto täällä että 3M:llä on jotain kestosomali-laikkoja, pitäis parilla laikalla hioa koko auto puhtaaks? Onko kellään hajua näistä?
     
  15. tha022

    tha022 Gearhead

    Atlas copcon vehkeet on mielestäni parhaat mutta ne tarvii aika hyvän kompuran koska ne on ammatilais vehkeitä ja iso ilman kulutus.
    Hommista oon tavannu lainata ja hyväksi todettu.
    Neekerin letit on todella hyviä maalain / ruosteen poistoon siis kuten jo yllä tasaiselta pinnalta.
    Saahan niitä vaikka prismasta mut ei niillä ihan koko autoo hio, mut kelpaa pikku hommiin hyvin, eikä maksa ku euron tai pari
     
  16. 5670

    5670 Gearhead

    töissä käytetty mirkan ilmakonetta päivittäin 2,5 vuotta ilman mitään tuskaa,ja kun hiomapaperina käyttää heti sepelistä seuraavaa karkeutta saa kohtuu nopeesti puhdasta pintaa
     
  17. Anonymous

    Anonymous Guest

    mulla on kans mirkan koneet voimaa riittää ja on helvetin paljo hiljaisempi ku halvat
     
  18. timoknihti

    timoknihti 1st gear

    tuo äskeinen olin minä!
     
  19. Mr. Horsepower

    Mr. Horsepower 1st gear

    niin jos pellille otetaan niin 40 lameli säädetävään lentävään

    ja eikun ajamaan

    ja loput porakone neekerin tukka systeemillä

    ja sit tekee mitä tekee

    mut noi hong kong vehkeet on ihan jees

    voi huoletta hioa veden kanssa kun tahtoo mennä nois epäkeskoist laakerit kun jos kone maksaa 8 euroo niin ei tarvitse antaa armoa =))

    mut voi oistaa 100 euro koneen mut makusa kullakin

    tai noi epäkeskot ja "höylät" ihan jees ja varsinkin tarra kiiniteiset pyörivät epäkeskot joissa on pyöreä hiomapaperi niillä tulee jälkee ja nopeesti
     

Kerro tästä muillekin!