Epäonnen epelismiä liikenteessä...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Ismoskosmos, 14.11.2005.

  1. Ismoskosmos

    Ismoskosmos Double Gearhead

    Olinpahan tuossa äsken falconia tuomassa hitsaus sessioista kun alkavassa neljänruuhkassa jäi rattikarahka käteen...Ei kai siinä ku aja kolmosella täristävän kytkimen kanssa liikennevaloissa ja mäkiähän löytyy vaikkei niin paljo ku vaikka kuopijossa...No enivei eikai siinä ku ajaa hädissään yhelle umpikujalle tarkkaamaan tilannetta...Metallipurua vaan lensi rattiputkesta kun koitin saaha kepakkoa paikalleen.Eikai siinä...Kostea ilma otti veronsa ja kosla ei pysyny käynnissä kuin kovasti kaasuttamalla ja lipui pikkuhiljaa jonkun talonpihalle josta piti yrittää yksin työntää sitä tielle...Ohikulkijat kattelivat arveluttavan näköistä parivaljakkoa.No sain auton tyhjäkäynnin kondikseen ja löysin kakkos vaihteen jonka avulla sain auton taas liikkeelle.No sitten vaan kytkintä luistattaen mäkistä katua kotiin...Ja liikennevalothan tuikki punaisina...Autoa ei ole katsastettu joten poliisitkin sattuivat ohi ajamaan,muttei onneksi pysäyttäneet... :-?

    Onneksi muistin käydä alkossa...
     
  2. Ruumis

    Ruumis 3rd gear



    Elämä on...
     
  3. fairlane

    fairlane Gearhead

    erillaista harrasteajoneuvoilijan silmin
     
  4. Ismoskosmos

    Ismoskosmos Double Gearhead

    :) ..No nyt alkaa tilanne rauhottumaan...Pistäkää toki vastaavia juttuja tulemaan,vaikkakin voi olla muitakin samanlaisia topikkeja... :odroll:
     
  5. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Kevät 2003, tampereen hötröd shöyhyn rytmiryhmän kanssa, sytkä jo valmiiksi pielessä, suoraan talviseisonnasta liikenteeseen, perus tarkistukset ja nokka kohti Tamperetta, lämmintä ylin 20'C.

    30km ajon jälkeen alkaa nykiminen häiritsemään, levähdysalueelle parkkiin ja sytkää säätelemään korvakuulolla-->ei lähde lopulta edes käyntiin...kaverit nappailee olutta, ihmettelyä. Sitten sattuukin joku tiepalvelun, autoliiton tai vast. partio auto paikalle, lamppu lainaan ja sytkä jotenkun kohilleen ja matka jatkuu. Iltapäivällä alkaa koti matka, parkkipaikalla ihmetellään kun ohjaustehostin on tyhjentänyt muilut parkkipaikalle, onneksi atffää löytyy takakontista.

    Yleisön pyynnöstä Tampereen keskustan kautta kotia, kaikilla mukavaa, jopa kuskillakin, sitten siinä linja-autoaseman luona tulee ns.pohjakosketus--> äänenvaimennin jää siihen--> suoraputki toisella puolella, hyvältä kuulostaa isolohko kerrostalojen välissä. Seuraavassa risteyksessä u-käännös ja takasi päin, auto seis keskelle katua ja takapenkiltä kaveri hyppää hakemaan simonssin pöntön kadun varresta, seuraavaksi parkkipaikalle vaimenninta asentelemaan.

    Urhea kuskimme (minä) syöksyy pönttö mukana auton alle ja huomaa että laatikko keksiikin sylkeä muilua pihalle tosissaan, eikä rahaa kellään että sais pari törppöö muilua huoltoasemalta. Jeps, pönttö takakonttiin ja kotimatka alkaa loota vuotaen, tuskaset 120km, kotipihaan, laatikko kuivana, aamulla uudet muilut laatikkoon ja toimii kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan.
     
  6. Ismoskosmos

    Ismoskosmos Double Gearhead

    :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: ...Vaikkakin tuo oma tapaus toistaseksi :mad: .....No huomenna hutkien tutkimaan...
     
  7. JPK

    JPK 1st gear

    Ilmaseksi saatiin corolla, piti vaan hakea se helsingistä (kotkaan). Ja autohan oli sit kuulemma ihan ok kunnossa ja suoraan ajosta. No ensin yritettiin saada lämmintä tupaan (oli noin 10 raatii pakkasta) , 1.5 tuntii varmaan etsittiin vikaa ja purettiin ja lämmitettiin järjestelmää, kunnes huomattiin että oli vesihana tukossa ja ei sitten saatu vettä kunnolla kiertämään. No siitä sitten Kotkaa kohti kylmällä autolla, sanomattakin selvää että vaatetus ei vastannut lämpötilaa. 15 kilsaa päästii ja sit loppu virta, uus akku kehiin ja menoks. muutama kilsa ja auto keitti, vettä lisää ja matka jatkui. pysähdyksiä tuli noin 10-15 ensimmäisen 50 kilsan aikana ja sit hinaamalla päästiin oiskohan ollu kuninkaantien huoltikselle sopivan valoisaan paikkaan tarkemmin tutkailemaan autoa. Edellinen korjaaja oli unohtanut kiristää laturinhihnan ja sen takia auto ei välillä latannu/pyörittänny vesipumppua. Loppumatka meni sit ajaen... edelleen kylmässä autossa

    EDIT: Kun oot hakemassa autoa, niin on hyvä pitää mukana 20 kiloo työkaluja 3 akkua ja 20 litraa vettä.
     
  8. Ismoskosmos

    Ismoskosmos Double Gearhead

    EDIT: Kun oot hakemassa autoa, niin on hyvä pitää mukana 20 kiloo työkaluja 3 akkua ja 20 litraa vettä.

    :rotfl: ...Ainahan nuo on tullu mukaan otettua autonhaku keikalle,niin kotterot on tullu ilman mukinoita kotio :wink: ...Mutta menisitpä unohtamaan...
     
  9. Sepi

    Sepi Gearhead

    Mulla kävi Zephyrillä vastaavanlainen tapaus, ku Ismolla... Kolmosella Brahenkatua Anttilan kulmalle ja kun auto on pysähtynyt havaitaan että vaihdekeppipä ei liiku yhtään mihinkään suuntaan... :mad: Sai laittaa muuten ihan reippaasti kaasua, että sai sen vehkeen siitä haitolta poies! ei siinä ollu kyllä loppujen lopuksi muuta ku vaihteensiirtovivun sokka tippunu.
     
  10. Ismoskosmos

    Ismoskosmos Double Gearhead

    Jos Kelepaa raha niin tuu laittamaan kuntoon!Itellä ei oo nyt aikaa rassata ku on pirusti maalaus keikkaa ja ei haittais jos sen sais taas liikunta kykyseksi...Varmaan sokka kysymyksiä tuossakin... :odroll:
     
  11. Sepi

    Sepi Gearhead

    Mahan tulla Kniin vasta reilun puolentoista viikon päästä...
     
  12. Ismoskosmos

    Ismoskosmos Double Gearhead

    Joo eiköhän sille joku roti löyvvy...
     
  13. GT-Racing

    GT-Racing 1st gear

    tämä poikkee ehkä vähän aiheesta mutta joskus aikoinaan tuli lähettyä corollaa ostamaan kunnoltaan aika siisti. kattelin auton alta ja päältä ehdottelin koeajoa, no ei kun ajamaan tie oli pitempi yksityinen hiekka tie no nuoruuden vimmassa piti kokeilla paljonko kaara kulkee tilanne riistäytyi siinä mielessä kontrollista että piti ajaa niin paljon kuin auto kulkee. sitten tietysti tulee paha 90 asteen mutka, vauhtia piti saada äkkiä pois joten paniikki jarrutus. myyjä ei ollut muistanut sanoa että penkki irti. jarrutuksen voimasta penkki siirtyi takapenkkiä vasten :eek: en nähnyt lasista kun istuin lattialla ja jalat ei ylttänyt polkimille :eek: . no auto tietysti ryteikköön vauhtia hyvän matkaa toista sataa. aikanaan rytinä loppui kun auto oli kieppunut ilmassa kierien ja kerien. auto jäi pyörilleen tarkastin tilanteen ja kun ei itselle känyt kuinkaan päätin yrittää takaisin tielle. aikani tapeltuni sain auton tielle ja nilkutiin takaisin myyjän luo. aukaisin oven ja sanoin myyjälle että hyvä auto otan tämän, olisittepa nähneet myyjän ilmeen. :eek:
     
  14. Ismoskosmos

    Ismoskosmos Double Gearhead

    :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: ...Mutta hyvä,ettei henki lähteny!
     
  15. Jebulis

    Jebulis Gearhead

    GT-Racing pisti kyllä aika pahan :rotfl: . Onhan tuota epäonnea autojen kanssa itsellekkin sattunut miljoona kertaa. Muutama vuosi takaperin olin suunnitellut meneväni Darralla Motoparkkiin juhannusta viettään. Valmistelevia operaatiota auton saattamiseksi ajokuntoon oli tehty pitkin vuotta. Juhannus lähestyi ja alkoi tulla kiire--> Piti viedä Dartti oikein korjaamolle, että kerkeäisi kuntoon. Nooh, lopulta auto oli valmis ja juhannusaattona pakkailtiin emännän kaa kamoja autoon. Lähdettiin ajamaan kohti Virtasalmea ja noin 10km kohdalla alko kauhee nykiminen. Eikun nokka kohti kotia ja paluumatkalla nykiminen hävisi. Taas kerran ugandaa ja Virtasalmea kohti. Jälleen alkoi kauhea nykiminen ja kello oli jo paljon. Sain karmeat raivarit. No ei auttanut kuin vaihtaa menopeli jaappanin tuotteeseen ja sillä Virtasalmelle. Kyllä otti aivoon. Tais tulla otettuu tavallista enempi alkomaholiaki kauheeseen kyrsiintymis tilaan...
     
  16. Jza

    Jza Double Gearhead

    Omasta kokemuksesta pitäs ottaa 200 litraa vettä. Jäähdytysongelmat nimittäin alkaa vasta siinä vaiheessa, kun se koko köntti on umpijäässä takakontissa :odroll: Jäähdytysnestettä, kun ei kuitenkaan tajua sinne laittaa valmiiksi mukaan...
     
  17. Jza

    Jza Double Gearhead


    :rotfl: :rotfl: Ainesta komediasketsiksi!
    Ainoa mitä en tajunnut, niin miten ihmeessä paniikkijarrutuksessa irtonainen etupenkki voi siiryä takapenkkiä vasten :eek:
     
  18. dust3r

    dust3r 3rd gear

    mihis suuntaan se pohjelihas sitä penkkiä siirtää :eek: :rotfl:
     
  19. kime2

    kime2 Gearhead

    Tilanteita sattuu... Kerran mulla petti caminosta tasauspyörästö kesken ajon ja c-klipsin irrottua lähti vetoakseli jarrurumpuineen ja renkaineen lentoon! Auto vaan yhtäkkiä kallistu ja karmea raavinta alkoi kuulua ja sain just pysähdyttyä linkkapysäkille ja ilmiötä katsomaan ja kappas pyörä irti ja iskarin alapää raapinut kivat jäljet tiehen! Tässä vaiheessa pelastuspartio(onneksi) saapui jo paikalle ja herja lensi ku olivat kuulleet kun hurautin niiden pihan ohi ja hetken päästä sen karmean raavinnan... Vetaria sitten etsittiin aika tavalla,kunnes se löytyi velimiehen vehnäpellosta n.50m:n päästä,onnex löyty koska ois illalla saattanut puimuri hiukan hyytyä :lol: No mitäs caminosta,vetarista tai puimurista kun ei osunut esim.koululaisparveen,koska oli iltapvä ja koululaisia aika paljon tuossa tiellä. Sittemmin en ole c-klipsi perää autoihini laittanut,enkä laita. T.9"-fani
     
  20. dust3r

    dust3r 3rd gear

    kerranmuinoin petti dartista kardaaninristikko etupäästä ja vauhtia oli 100km/h, oli muuten aikamoista hyppelyä ku se meni poikittain alle ja löi perän jumiin.no aloimme irroittamaan niitä loppuja kardaaninjämiä kaverin kans vesisateessa niin tunkki petti ja molemmat oltiin auton alla piti muuten vähänaikaa voimistella että päästiin pois :rotfl: :odroll: :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!