Erbahheri

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja Mopar, 14.12.2007.

  1. Jza

    Jza Double Gearhead

    ^ No se selittää jo montaakin ihmetystä tän päivän osalta.

    Aika jännät laitteet kyllä lienee olleen tolla Reggiellä, jos kahdella tekokoivella on kaveri esiintynyt stripillä. :eek: Toisaalta, jos tommoiset lyhennetyt teettäis itellekin, niin sopis paremmin tuonne a-bodyn ohjaamoon :rotfl:
     
  2. gremlin

    gremlin Gearhead

    Kylla siella taitaa olla vahan kaposet ajat tulossa, tai siis on jo.
    Nayttaa olevan sponssien puutetta monissa autoissa kun kyljet kiiltaa tyhjyyttaan.
    Viime vuoden PSB mestarikin oli nyt jo saanut sponssin etta paasee sittenkin ajamaan :eek:
    http://www.competitionplus.com/index.ph ... 4&Itemid=6
     
  3. Putte

    Putte 1st gear

    Hyvällä ajallahan se Urs putosi jatkosta ja jos ajot jenkkilässä sujuu tohon malliin jatkossakin, niin Euroopan radoilla taitaa olla tosi kova luu, kun koko kevään pääsee testaamaan ja treenaamaan tosissaan ajoa.
     
  4. Mopar

    Mopar Gearhead

    :eek: Nyt ei Ursia näy tämän viikonlopun ilmottautuneissa. Onkohan se jämähtäny johonkin lomailemaan :eek:
     
  5. Bitti

    Bitti 3rd gear

    Erbacher sets NHRA dates.
    19th February: 2007 FIA European Top Fuel Dragster Champion and Eurodragster.com News sponsor Urs Erbacher has decided to continue his US tour and will be racing at the NHRA events in Gainesville, Houston and Las Vegas before bringing the rebuilt car back to Europe to defend his title.

    Nyt on vissiin Arizonan osakilapilu
     
  6. Mopar

    Mopar Gearhead

    Jokohan alkaa käymään lompakon päälle. Nimittäin tämän viikonlopun saldo $13.000 sakkoja radanöljyymisistä :eek: :eek:
     
  7. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Olis kannattanut siojottaa se 20 taalaa uusiin venttiilikopan tiivisteisiin. tais joku lähtö mennä sentään kokonaan ilman rasvasakkoakin? Ja eka pudotuskierrosvoitto; kyllä siitä jo ton verran kannattaa maksaa.
     
  8. Jackal

    Jackal 1st gear

    kannattasko teitin mielestä nitrotallien lyödä romut nippuun ja lopettaa ajaminen ja keskitytään vakioauto kiihdyttelyihin että ei tuu öljyä radalle?
     
  9. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Mitähän välii sillä on nitrotiimien kannalta, mitä niiden meitin mielestä kannattais tehdä?
    Mä luulen, et omasta mielestäänkin niiden kuitenkin kannattais lopettaa se radan öljyäminen, eli olisivat mielellään sitä öljyämättä. Toi sakkopenalty kun ei taida olla kuin "lisämauste" noissa kustannuksissa, mitä tosta öljyämisestä tiimille kaikenkaikkiaan aiheutuu. Mä luulen, että ne tulis ilman sakkoja ja ilman moottorien uusimisiakin kyllä toimeen. Ehkä just ja just, mut silti.
     
  10. Jackal

    Jackal 1st gear

    Miksiköhän EM-kisat on kasvanut niin räjähdysmäisesti 10 vuoden sisällä ja sm-kisat kärsii hieman yleisöpulasta. Jos joku keksii miten tehdään hajoamaton nitromoottori ja mennään noita aikoja niin varmasti rikastuu aika lailla. Yksinkertaisesti öljyämiset kuuluu lajiin samalla lailla kun kuuluu ralliin ulosajot...
     
  11. SC 285

    SC 285 1st gear

    Ota hyvä mies hattu pois päästä jos otsanauha noin paljon kiristää... :eek:
     
  12. forssu

    forssu Gearhead

    Vähän asiasta toiseen...
    Mutta oisko ollu reilu vuos sitte syssyllä niin Erpahheri toitotti Santapodin jälkeen että nyt näyttäs siltä että syy koneitten räjähtelyyn selvis ja kaikki skulaa. Sinä vuonna Alastarossa oli uusia koneita vino pino rivissä pilttuussa ja kyllä niitä meniki...

    No seuraava kaus meniki sitte ihan kivasti ja EM1 titteli. Nyt taas USA:n kiertueella vissin ollu vähä ongelmaa.

    Tää oli vaan dementiasta kärsivän muisteloita mitä seurannu ton kekun skaboja...
     
  13. Jza

    Jza Double Gearhead

    No mikäs, asiaahan tuossa oli. Nitroja se suuri yleisö sinne lähtee katsomaan ja muut menee siinä ohessa. Johan sen spiikkaajakin muistaa alastarolla aina mainita: "näitä te olette tänne tullut katsomaan, kun nitrot astuvat tantereelle. Tuskin kukaan sitä kieltääkään voi...

    Mutta paukkuu ne muutkin koneet. Vai mitä nelariturbomiehet tuumaa? :D
     
  14. SC 285

    SC 285 1st gear

    Joo nitroja tullaan kattoon. En ole muuta väittänytkään. Eikä mun mielestä tossa edes siitä ollut kyse.... En vaan ymmärtänyt tota kaverin ekan viestin kimpoilua...
     
  15. Jackal

    Jackal 1st gear

    Se tässä taas vaan laitto silmään kun aina valitetaan öljyämisistä jos joku yskii öljyt ulos. Nelosturbotkin on sm kahinoissa erittäin suuri kiinnostuksen aihe jos ei satu pro modeja oleen suurta määrää paikalla. Surullisen kuuluisaa keltasta nelosturbo dragsteriakin tullut mielenkiintosena seurattua vaikka onkin öljynnyt rataa. Sillon tarvii vaan odottaa kun siivotaan ja siitä siivoojille suuri kiitos. Ja hattu on pois päästä..
     
  16. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Annat jotenkin ymmärtää, että öljyäminen kuuluu nitrovehkeissä asiaan ja, että se olis jopa jollain lailla tavoiteltavaa? Mä taas annan ymmärtää, että Erbacher makso aika paljon penaltia öljyämisistään, sekä sakkorahana, että tietysti osakatona.

    TF:ssä ajettiin Texasissa 103 lähtöä. Niissä tapahtui yhteensä viisi radan öljyämistä, joista neljä osui Erbacherille.
    Ja koko kausi tähän saakka, 335 lähtöö, 11 öljyämistä = 3.3% lähdöistä aiheuttaa öljyputsausta.
    Erbacherin kausi tähän saakka, 14 lähtöä, kuusi öljyämistä = 43%
    Kausi ilman Erbacheria, 321 lähtöä, viis öljyämistä = 1.6%
    Erbacher vastaan muu maailma 11 - 321, öljyvahingot 6 -5.

    En mä tiedä, mut mä vetäisin tosta sellasen johtopäätkösen, et kaveri vuotaa kohtuu paljon.
     
  17. Jackal

    Jackal 1st gear

    Elikä Erbacherin kuuluis nyt laittaa pillit pussiin ja lopettaa ajaminen kun ei kone pysy nyt nipussa jostain syystä ?? Ja ei ne öljyämiset ole mukavia mutta noissa tehomäärissä se ei ole kovin yllättävääkään..
     
  18. Jza

    Jza Double Gearhead

    Mun niissähän on vaipat ja öljynkeräysmatot. Ei ne silloin voi rataa öljytä mitenkään :rotfl:
     
  19. Jackal

    Jackal 1st gear

    Niinpä :) Mutta enempää riitaa haastamatta ei kukaan tahallan ala vehkeitään hajottaan ja muitten kisoja pilaamaan öljynruiskimisella..
     
  20. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Jos yks kaveri , joka nopeutensa puolesta ei ihan luokan kärkeen kuulu, rasvaa päälle 40% keskiarvolla, ja loppuryhmä reilu prosentin keskiarvolla, niin en mä ainakaan menis tiimiläisenä väittää, et tää on kivaa ja meillä on homma ihan hallussa.

    Vertaus noihin B-yrhmän streetteihin ehkä vähän ontuu sinänsä, että ne on kotitekoisia pellepeloton laitteita, joilla haetaan uutta ja rajoja. Tossa TF:ssä noi muut tiimit jenkeissä tuntuu pärjäävän noiden keskenään varsin samanlaisten laitteiden kanssa. Älkääkä ymmärtäkö tätä väärin, että mä olisin sitä mieltä, että kannattaa lopettaa jne., mutta toi on vaan kylmää faktaa. Jotainhan tossa kai täytyy selkeesti tehdä väärin, joko huolimattomuutta tai ajetaan niin "tunnit täynnä" olevilla osilla, että ne tulee vääjäämättä silmille. Ja aiheuttaa sen, että jos kaikki toimii samaan tyyliin, ei nitronatikoissa montaakaan lähtöä tulla viikonlopun aikana näkemään.

    Parhaimmillaanhan Erbacherin suorituskyky oli tuolla suorastaan loistava, mut joka kisassa vähintään 13 ajoi vielä kovempaa ja pienemmin vaurioin.
     

Kerro tästä muillekin!