Erikokoiset renkaat lukkoperällä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja J-M Partanen, 24.4.2005.

  1. J-M Partanen

    J-M Partanen 1st gear

    Mitenkä on haittaako jos lukkoperäsn kanssa on eripari renkaat? Meinaten että jos sattuu kumi puhkeamaan ja laitan takakontista löytyneen homehtuneen vararenkaan joka on noin 4cm halkaisialtaan pienempi.
     
  2. Galaxie500

    Galaxie500 Gearhead

    No kyllähän se lukolle tekee ylimääräistä rasitusta.
     
  3. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Tarkoitettu lyhyeen siirtymään se varapyörä. Ei hyvä mutta kuitenkin pääsee huoltoon.
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Pidemmällä reissulla eriparirenkaat vetälällä akselilla kypsyttävät ihan tavallisenkin tasauspyörästön..

    Kaverilta kyrvähti perä 70-luvun Corollasta , kun yritti ajaa vääränkokoinen varapyörä alla +500 km taipaleen. Pääsi 450 km..
     
  5. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Järkevintä olisi laittaa erikokoinen varapyörä vapaastipyörivälle akselille ja jos akseleittain on erikokiset pyörat, tulisi varapyörän olla vetävälle akselille sopiva.
     
  6. J-M Partanen

    J-M Partanen 1st gear

    Kiitos tiedosta.
     

Kerro tästä muillekin!