Erilainen Hot Rod.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja Tupis, 14.11.2008.

  1. janiluo

    janiluo Gearhead

    Tosiroddareilta monesti unohtuu että vaikka useita (lue minua) rodit jossain mielessä kiinnostaa niin kaikissa ei tuo 50-60-luvun originaaliroddaus herätä oikein mitään tunteita... paitsi että kuvissa näkyy paljon hyviä aihioita. :eek:
    Mä en ole koskaan tuntenut että mun pitäisi rakentaa tai omistaa kyseisen tyylisiä laitteita. On kiva katella kun ihmiset toteuttavat visioitaan tiukasti jotain vanhaa tyylisuuntaa mukaillen enkä tarkoita että siinä olisi jotain vikaa, päin vastoin mutta kaikkia ei tuo rodikulttuurin palvonta samalla tavalla kiinnosta. Vai olenko ainoa?
    :odroll:
    - Jani -
     
  2. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    Ihme lässytystä että mikä on "oikein" ja mikä on "väärin".Eikö tuo oo loppupelissä ihan sama mitä värkkäillään kunhan värkkäillään.
     
  3. AFTERBURNER

    AFTERBURNER 1st gear

    Joo pääasia on että värkkäillään ja kaikki autojen jatko jalostus on aina kunnioitettavaa! Se että joku on rakentanut nostalgia rodin oikeilla osilla herättää paljon enemmän kunnioitusta kun sellainen jonka osat voit luetella kaikki suoraan speedwayn luettelosta!
    Jos autosta löytyy lättäpää tai cadi/olds/hemi vanhoilla viripalikoilla keulassa e&j ajovalot pakosarjoiksi 36 fordin kardaani putkea Kelseyn pinnavannetta yms osaa niin alaan vihkiintynyt ymmärtää että noi on pitänyt haluta noi osat! Tavallinen kaduntallaaja ei huomaa noita seikkoja lainkaa!

    Sitten kun katellaan sellaista autoa josta löytyy ne yleisimmät halvimmat osat joita löytyy joka osatoimittajalta Letukan pikkulohko keulilla kivat kromi taikka alu kilkkeet kiinni koneeseen niitähän saa halvalla. Yleisimmät aluvanteet alle jne. Yleisilme on siistiä ja simppeliä ja taaskaan ei tavallinen kadun tallaaja huomaa mitään erikoista muuta kun että ompa vanha auto!

    Tässä kohtaan alaan vihkiytynyt nostelee hieman suunpieliään kun katselee laitetta ja ajattelee että siinä on taas kaikki bolt on osat niputettu jotka kivoissa pahvilaatikoissa tulleiden ohjeiden mukaisesti osaa narkkarit ja neekeritkin kasata! :rotfl: :poff:

    Niin ja kuinkahan moni tähänkin ketjuun vastanneista kuulu sittenkin niihin tavallisiin kaduntallaajiin! :eek:
     
  4. FA18

    FA18 3rd gear

  5. Karvanoppa-Elvis

    Karvanoppa-Elvis 1st gear

    Näinhän se menee. Ja kannattaako näistä rakentelusuuntauksista nyt olla "huolissaan"? Osa villityksistä on tähdenlentoja, jotka unohtuvat yhtä nopeasti kuin ovat syntyneetkin. Osa saa riittävästi kannattajia, vakiintuu ja lähtee kehittymään omaan suuntaansa. Ja ol'school roddarit jatkavat traditioiden vaalimista. Perinteinen rodiskene säilyy varmasti niin kauan kuin sillä riittää tarpeeksi harrastajia.

    Jonkinasteinen muutos/kehitys lienee aina kuulunut autoharrastukseen. Ei kai muuten olisi syntynyt nostalgiarodejakaan. Autoja rakenneltaisiin vieläkin kuten Henry Fordin aikoihin...

    Eikös tuollainen volkkarien ja muiden väsääminen ole vain hyvä asia, säästyypähän enemmän alkuperäisiä aihioita oikeaoppisesti rodattavaksi?
     
  6. janiluo

    janiluo Gearhead

    Mun mielestä tuo sun kuvaamasi henkilö kuulostaa lähinnä omahyväiseltä rasistipaskahousulta enkä missään tapauksessa haluaisi miellyttää mokomaa idioottia joka ajattelee noin. :poff:
     
  7. AFTERBURNER

    AFTERBURNER 1st gear

    Hahaa! :rotfl: ei ole mikään tarkoitus miellyttää karvaisia autoharrastaja äijänköriläitä! Ihan hetero meiningillä mennään! :soosoo:
     
  8. pas2

    pas2 Gearhead

  9. janiluo

    janiluo Gearhead

    Joo sun seksuaalisuus tässä vähiten kiinnostaa vaikka eroaisi kuinka massasta. :rotfl:

    Kohta seuraa varmaan keskustelun paras ylilyönti... :eek:
     
  10. AFTERBURNER

    AFTERBURNER 1st gear

  11. AFTERBURNER

    AFTERBURNER 1st gear

  12. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    Niin. Jos Wanhaan (tai wanhalta näyttävään), hot rod-ikäiseen autoon laitetaan uudempia, kuin 60-lukuisia osia, niin silloinhan se ei oo enää hot rod, vaikka se saattaa siltä näyttää.

    Sama homma, jos joku erehtyisi kutsumaan rock'n rolliksi musiikkia, jota soitetaan sähköbassolla! :eek:
     
  13. janiluo

    janiluo Gearhead

    Just niin, ei kai kukaan asiaan vihkiytynyt viitsi semmmoista tekno-hifistelyä kuunnella.
     
  14. AFTERBURNER

    AFTERBURNER 1st gear

    Miksei jos basso on 50-luvulla valmistettu! :poff:

    Hot rod on vaan käsitteenä kokenut aikamoisen inflaation! kirjoitat youtubeen hakusanaksi hot rod tulee sieltä kaikenmoisia 80-luvun caminoita jossa on räyhä moottori ja isot takarenkaat! Sama homma on käynyt rock´n´rollin kanssa ja mainitsen tämän vain siksi kun pulari veti senkin tähän mukaan!
     
  15. gremlin

    gremlin Gearhead

    Mahtasko toi johtua siita etta ameriikan ukko kayttaa hotrod sanaa juurikin lahestulkoon kaikkeen rakenneltuun tuotokseen?
    Kun haet varaosakaupasta aspeniin 4 luukkusta kaasaria ja peltisarjaa ukko ihmettelee etta ''that an unusual hotrod'' :odroll:
    Toi sana taitaa olla siella normi arkipaivan sana, kuten meilla rakentelu. Sen voi kasittaa monella eri tavalla.

    Tai ainakin siella voi hotrod sanan kasittaa monella eri tavalla, taalla nakojaan ei :wink:
     
  16. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    No menköö nyt sit tän kerran, kunhan ei aleta sotkee tähän mitää transistorivahvistimia.

    Ja ennenku sit kukaan kerkiää vetää herneitä nenään, niin edellä mainitsemani jutut pätee autoihin, joita MINÄ pidän Hot Rodeina. Jokaisella muulla on varmaan omat ja erilaiset mieltymykset. ja hyvä (kai) niin.
     
  17. B 50

    B 50 Gearhead

    Noita osiahan voi tilata ebaylta niinpaljon kuin paypallella riittää limittiä. Ainoa ero speedwayhyn on että pahvilaatikon päällä ei ole k.o. osan kuvaa. Ja turha väittää että bolt-on tarvikeosa sopis ilman rälläkkää&poraa&miggiä paikalleen. Tosiroddari ostaa osansa asvalta ja jyrsii ne ite. Ja taaskaan tavallinen hamb-roddari ei huomaa muuta kuin ruosteen&kolhujen puutteen. :poff: :rotfl:
     
  18. Seppä Leonardo

    Seppä Leonardo Gearhead

    Ennen 1948 valmistetuista autoista muuteltuja kutsuttiin HOT ROD-nimellä,mulla on sama näkemys asiaan enkä anna muiden vaikuttaa tähän amerikan poikien aikoinaan päätymään näkemykseen,vaikka itse menisivät muuttamaan sitä.Kutsutaan muita vaikkapa Street Rodeiksi tai tojotiksi
     
  19. pas2

    pas2 Gearhead

    Lisää OT mulla on ransistoriradio 50-luvulta levysoitinliitännällä ja tuota sen läpihän voi halutessaan soittaa vaikka passoo :rotfl:
    Nii ommul 70-luvun kitaravahvariki mis lukee TRANSISTOR ja kun ihmettelin kun kestää kauan ennenku ääni tulee nii putkethan siellä päätevahvistimessa tönöttää :poff:

    ->Hotrot

    PS. Fenderin Hot rod deluxessahan taitaa nykysin olla trankkuja kovasti :eek:
     
  20. BBC

    BBC Guest

    HOT ROD

    Mun mielestä hot rod on:

    -katsastettu kaikilla muutoksilla
    -Itse rakennettu, kyhätty, bolt on kasattu, peritty tai löydetty ehkä myös ostettu (omilla rahoilla ei muijan perinnöllä)
    -sillä ajetaan vitusti pitkin päättömiä teitä
    -niin ja tärkein. Se on valmis eli ajossa. Ikuisuusprojektit ei ole hot rodeja vaan kasoja, rojekteja, ikuisuusrojekteja tms.

    Itse oon käyttäny 2000luvun peltiä muutaman neliön, 60luvun osia, stereot (UBS) piilotettuna penkin sisälle...eli kyseessä on street rod. Vintagea ei oo muuta kuin omistajan neuvolakortti.

    Aulis
     

Kerro tästä muillekin!