Erilainen Hot Rod.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja Tupis, 14.11.2008.

  1. kustomkuuppa

    kustomkuuppa Gearhead

    Jos pyörät ei mahdu kääntymään korilinjojen sisässä niin vika on liian kapeassa korissa! Vrt. esim. 60-l:n vaihteen Kanadan Pontiacit joissa oli yhtä leveä kori kuin amerikkalaisissa, mutta ei Wide-Track-alustaa. Eipä ollut sellaista meininkiä kuin nykyään että on niin paha pula pellistä ettei ole varaa tehdä riittävän leveää koria vaan pitää venyttää lipat lokareiden reunaan että pyörät mahtuvat sisään. Ihan kuin vanhoissa Suomi-hotrodeissa silloin kun taka-akseleita ei osattu kaventaa.
     
  2. gremlin

    gremlin Gearhead

    Onpa hyvat kromit :odroll:
     
  3. janiluo

    janiluo Gearhead

    Joo, tuppaavat vaan Suomessa rupsahtamaan nopeammin kuin kalifornian auringossa. :rotfl:
     
  4. orfeus

    orfeus 1st gear

  5. LGC

    LGC 3rd gear

    No ei tosiaankaan miettii mitenköhän toikin tollaseks meni?
     
  6. No H2O

    No H2O Gearhead

    Ei niin mut on tosi HOT rodi...
     
  7. sami-v

    sami-v 1st gear

  8. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    Tuossa linkissä oleva "Big Bertha" jotenkin puhuttelee, oon joskus nähnyt Rides jaksonkin missä tuo esiinty Blastolene specialin kanssa.
    Kun tässä ketjussa on ollut tuota vääntöä "oikeasta" rodista, niin miksikähän tuon rekisteröisi Suomessa , kun taisi joku paloauto olla...
    Toinen mikä "kolisi" minulle kovaa, sattui silmään Petersenin museossa: http://kuvablogi.com/nayta/1565168/ (sorry kuvan laatu) Mutta onko tämä kustom, hot rod vai peräti mobiili..? Kyseessähän on vuonna miekka ja kivi uudelleen rakennettu 1925 Rolls Phantom I Jonckheere Coupe. Googlen kuvahaulla löytyy varmasti parempia otoksia.
     
  9. jknR

    jknR Gearhead

    Eikös toi ole silloin replica, jos se on jonkin auton kopioksi rakennettu?
    Toi Jonckheere Coupe on muotoilultaan aivan uskomaton auto.

    [​IMG]

    Edit. Toi 2005 kuvassa oleva voisi olla justiin se replica. Ovenkahvan edessä oleva vinkkari on lyhyempi kuin aiemmissa kuvissa ja etupuskuri on kadonnut. Lisäksi näyttäisi, että tuulilasin ja katon liitoskohta on "virtaviivaisempi".
     
  10. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    Ei ole Replica, vaan Belgialainen Jonckheere Carrosies koripaja tehnyt avosta..?
    On muuten ihan mekalomaanisen kokoinen möykky livenä 8)
     
  11. jknR

    jknR Gearhead

    Jaa siis korinvaihtoja tehdään muuallakin kuin suomessa? :rotfl:
     
  12. Delvis

    Delvis 1st gear

    EI MUUTEN OLE FENKUN HOT RODISSA TRANSISTOREITA. On ihan aito putki härveli!
     
  13. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Jep, ennen tehtiin paljonkin. Ensinnäkin tietysti itseäänkunnioittavilla autoperheillä oli laatukaaroissaan erikseen talvi- ja kesäkorit ja muutenkin uusia koreja teetettiin mieltymysten mukaan. Täällä on joskus kovastikin ihmetelty esim Ruotsissa olleiden Isotta-Fraschineitten määrää, samalle alustalle kun oli eri aikoina rakenneltu uusia koreja niin on ollut ilman valmistenumeroita aika haastavaa laseka kuinka monta niitä sitten on oikeasti ollut.

    Tuosta kuvien autosta oli joku aika sitten juttua Classic & Spprtscarissa ja siinä ei ollut kyllä mitään mainintaa replicasta. Lehdessä oli muuten muutama aika mielenkiintoinen kuva hajoittamosta jossa auto oli olojunut joskus 40-50-luvulla, onneksi joku kaukonäköinen kävi pelastamassa talteen..

    Tämä muuten on ns. erilainen rodi:
    Buick 1927 4WD Diesel
     
  14. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

    ei puutu enään kuin vunderpaumit kaikkee muuta krääsää jo olikin.
     
  15. Delvis

    Delvis 1st gear

    Ois tosta saanu varmaan jotaan vähän fiksumpaakin... :eek:
     
  16. rocket dude

    rocket dude 1st gear

    Hatun nosto ruotsalais buickille siinä vasta eriläinen rodi, ei nyt ihan mun makuun mutta aika erilainen
     
  17. Delvis

    Delvis 1st gear

    Hyvin usein kun tulee semmonen hyvin erikoinen idea mieleen että tämmöstä ei oo kukaan vielä tehny,niin kannattaisi kyllä kaks kertaa miettiä että niin miksiköhän...?Pelkkä erikoisuuden tavoittelu ei yleensä johda kovinkaan hienoon lopputulokseen.
     
  18. Käkö

    Käkö Gearhead

    Ei kyllä mikään kaunis, mutta. Se fiksumpi olis tietenkin semmoinen kiiltävällä mustalla maalattu, liekeillä, kromilla ja billetti hörhelöillä koristeltu trailerqueeni? Eikä parane unohtaa sitä tsevyn 350 pikkulohkoa mitä ilman auto ei ole mikään, vanteiksi tietty coddingtonin kiiltävimmät.
     
  19. Delvis

    Delvis 1st gear

    Persoonallisuus on pelkkää plussaa,mutta se että pyritään vaan erottumaan joukosta jollain tavalla ei välttämättä ole aina hyvä homma. :argue:
     
  20. Delvis

    Delvis 1st gear

    Edellä mainittu täysin mauttomaksi kuvailtu läjä ei todellakaan ole sitä mitä tarkoitin!!! :mad:
     

Kerro tästä muillekin!