Erot Gm b- ja g-bodyn takaakselissa???

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja ktappinen, 8.11.2017.

  1. ktappinen

    ktappinen 2nd gear

    Elikkä meneekö b-boyn akseli g-bodyyn :oops:,ilman isompaa vääntöä. Sämpylä capricen akseli näyttää melko samanlaiselta äkkiä katsottunao_O
     
  2. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

    En tiijjä mut mulla olis sämpylästä peräisin oleva akseli josta välitys rikki...
     
  3. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Nyt en ihan ulkoa muista mutta hatara mielikuva oli että tukivarsien kulmat ei ole samat sivusuunnassa. Menee vissiin kyllä paikoilleen mutta puslat menee äkkiä piloille ellei muuta kulmia.

    Olikos DX mulkannu jonkun akselin g-bodyyn vai muistanko väärin? o_O
     
  4. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

  5. rallikuski

    rallikuski Gearhead

    Ite ratkasin omat b-body 8,5 akseli to g-body ongelmat seuraavasti:
    - kavensin akseliputket sisäpäästä (katkaisin putket mittaan ja prässäsin takas paikoilleen)
    - alatukivarsien kiinnikkeet ja jousilautaset vanhasta perästä ,"jigissä" hitsaten kiinni
    - uudet pyöränlaakeripesät ja putkien suoristus
    - c-clip eliminaattorit
    - 30-booriset strangen vetarit
    - spooli ja 4.11 välitys
    - uudet alatukivarret (edelbrock)
    - CUSTOM säädettävät ylätukivarret
    - kirsikaksi kakun päälle b-body jarrut kokonaisuudessaan

    Eli sen b-body perän saa orkkis ylätukivarsillakin paikoilleen, mutta sitten menee kardaanikulmat aika karmeeks, ja tulee hirvee vääntö tukivarsiin.
    B-bodyn ylätukivarsien kiinnikkeet ovat leveämmällä ja edempänä perän keskilinjasta kuin g-body perässä.

    Tossa valmis setti millä ne kiinnikkeet saa kohtaamaan:
    https://southsidemachineperformance...le-upper-control-arms-and-poly-lower-bushings

    Eihän se periaatteessa sitten tartte kuin nuo valmiit tukivarret, uudet iskarin kiinnikkeet akseliin ja vähän eri off-settiä vanteisiin niin valmista tulee :)
     
    Camino'79 tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!