Esko Aholan Plymouth STW *wip*

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Pienoismallit', aloittaja Rekkuriepu, 16.1.2022.

  1. Rekkuriepu

    Rekkuriepu 3rd gear

    Moi.

    Tehdäänpä seuraava legenda ja klassikko mallin muotoon.

    Alkukohta on karu, eli toisen mallarin aloittama hartsikori, josta on chopattu kattoa alemmas, mutta harmillisesti liian kiilamaisesti edestä enemmän kuin takapäästä.

    Irrotin katon ja laittelin tukia kattotolppien kohdalle saadakseni katon suoraan asentoon.

    Kertokaas te jotka tiedätte, milläs koneella tämä liikkui? Mä muistan nähneeni tämän joskus jossain kisassa, muttei mulla oikein mitään tarkempaa tietoa tästä ole. Jonkun keskusteluketjun löysin täältä ODfoorumilta, mutta siitä on kaikki kuvat kadonneet.

    Mulla on nyt 2 kuvaa ulkoasusta ja lyhyt videopätkä, mitä voin hyödyntää yksityiskohdissa. Konehuoneesta ei mitään.

    [​IMG]

    [​IMG]



    [​IMG]
     
    kerkko, Herje, MJF ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  2. hantta

    hantta Gearhead

    Moparin 413, ja taisi myöhemmin olla 440, mutta nuo ovat ulkonäöltään samanlaiset.
     
    Rekkuriepu tykkää tästä.
  3. Rekkuriepu

    Rekkuriepu 3rd gear

    Kiitos Hantta, jonkunlainen moottoriversio löysi tiensä mallin nokalle. 413, 440 tai wedge 426, ehkä niiden sekoitus, emt.

    Pääasia kuitenkin on saada koppa kunnon etukenoon ja ulkoiset yksityiskohdat paikoilleen.

    Osaisko joku kertoa, miten oli perän tuenta ja jousitus hoidettu? Vieterijouset ja iskarit kai, 4link tuenta kenties? Ladder bars, sellaisista sain vinkin...

    Vai sittenkin lehtijouset, akseli jousien alapuolella, koppa korkealla?

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Muokattu: 23.1.2022
    juko7 tykkää tästä.
  4. Rekkuriepu

    Rekkuriepu 3rd gear

    Akselit paikoillaan, takana lehtijouset ja taka-akseli kiinnitetty niiden alapuolelle.

    [​IMG]
     
    Dusturecarn, malvasto, juko7 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  5. grantorino

    grantorino Gearhead

    Minne tuo Esko Aholan STW sitten joutui, onko vielä olemassa vai paalattu? Joku täällä saattaa tietää.
     
  6. Rekkuriepu

    Rekkuriepu 3rd gear

    Kiitti Miguelos Poropeukalos, siinäpä on hyviä kuvia, joista osa mulle uusia.
     
  7. Tässä se ketju:

    http://www.overdrive.fi/forum/threads/aholan-chopattu-plymouth-stw.185265/

    Ollos hyvä vaan. Suurella mielenkiinnolla seurailen sun proggiksia.
     
    Rekkuriepu tykkää tästä.
  8. Rekkuriepu

    Rekkuriepu 3rd gear

    Sivelin ekat maalipinnat lättäfarkun pintaan, mutta sinisen sävy ei tainnut osua ihan oikeaan. Takapuskurin alue vaatii vielä huomiota ja muutenkin joitain kupruja siloitella.

    [​IMG]
     
    roope68, esmi, Dusturecarn ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  9. Rekkuriepu

    Rekkuriepu 3rd gear

    Takapuskuri/helma on moldattu yhteen ja madalsin sivuikkunoiden aukkoja alareunaan lisätyllä suikaleella. Sivelin uutta sinisen sävyä koppaan. Parempi nyt mun mielestä. Samalla laitoin myös uuden kerroksen valkoista maalia.

    [​IMG]
     
    pe-le, Herje, esmi ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  10. Rekkuriepu

    Rekkuriepu 3rd gear

    Laittelin lisää sponssitarroja.

    [​IMG]
     
    PetteriT, Mika.V, Shining Whit ja 8 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  11. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Aholalta auto meni Eriksson/Sipiläinen tiimille ja tekniikaks oli tulossa Fordin 289 ja nelivaihteinen. Sil ei koskaan ajetttu ainakaan radalla, ja siitä versiosta on kuvia myös. Mielestäni toi väritys oli ton Aholan version hienoin piirre, se korosti oikealla tavalla auton linjoja. Viimisissä vaiheissa siihen oli Torisevan toimesta sovitettu ahdettua metanolimoottoria, mut sit totesivat et ei siitä mitään tule ja meni kierrätykseen. Autohan ei ollu ihan priima edes aloitettaessa.
     
    Rekkuriepu tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!