ET ja Street nitrokisoihin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja triniemi, 2.1.2008.

  1. Tea

    Tea 1st gear

    Tuli tossa mieleen takavuosilta että eikös sillon EM-kisat ollu aina kalliimpia kun muut kisat? Joku muistikuva että aika paljonkin kaliimmat.

    edit: vuoden 2002 kilpailukutsun mukaan hinnat:
    EM-kilpailu 400 eur
    SM-kilpailut 300 eur
    Street Cup 100 eur
    (hinnat ilman FHRA:n alennusta)

    Tollasen nyt äkkiseltään löysin. Sillon ei katuvessat ajanu EM:issä. Ite taisin suhailla SG:tä tuolloin.
     
  2. joteam1

    joteam1 Gearhead

    En halua kiristää enkä uhkailla ketään, enkä mitään. Mutta niin se vaan on, että tuo EM on jo ilman korotuksiakin tälläiselle tavalliselle mutterinpyörittäjälle, pirun kallis kisa. Kahden auton os.otot, ylimääräiset teamiliput, sapuskat, sähköt (Agrikaatilla tai järj. toimittama) ym. ym.
    Pistää vaan miettimään, jos ei osallistuttaiskaan siihen lainkaan? Tuossa vaan käy niin, että käytännössä menettää mahdollisuuden mestaruuteen / viimevuotisten sijojen parantamiseen.
    Tuosta taas seuraa, että kannattaako lähteä Motoparkkiin ja/tai Kalajoelle pelkästään kisan voitosta ajamaan?
    Hmm? Hmm?
    Vai kannattaisko pitää kokonaan välivuosi, ja koittaa säästää rahaa tulevaan??

    mietiskelee: Jari Ojanperä
     
  3. triniemi

    triniemi Gearhead

    No niin, sieltähän jotain lukuja tulikin. Mut toisaalta, eihän näitä tarvi täällä netissä nyt vatvoa kun eikös se kilpailijakokous ollut jo ensi viikon lauantaina, 9.2.? Näin ulkomuistista vaan heitin, korjatkaa jos olin väärässä. Jäsenmaksut kuntoon siihen mennessä niin on äänestyksissäkin sitten valtaa jos sellasia sattuu tulemaan. Itse tuskin pääsen paikalle, mutta Juha Räikkönen on SPETin puolesta edustamassa.

    Ja vielä kiitoksia kiitoksista omalta osalta, eihän tossa nyt kauaa nokka tuhissut kun sen ehdotuksen tein. Satavarmasti koko johtokunnalta meni kauemmin asian käsittelyyn ja haluankin kiittää johtokuntaa taas yhteisten asioiden hoitamisesta. Kyllähän toi hintakorotus jäi vähän hämäämään, mutta ehkä viikon päästä ollaan senkin osalta viisaampia.
     
  4. vesaraiski

    vesaraiski 1st gear

    no niin... Kävin tossa kyselemässä vähän viisaammilta ja sain tietoa että street ryhmät ovat olleet aina mukana em-kisassa tupla maksulla. Välillä tämä on koskenut vain sb:tä.... Mutta siks siasta ei sen kummenmin keskusteltu koska kukaan ei halunut lähteä hintoja korottelemaan... Eli hinnat pidettiin ennallaan.
    Ja asiasta on kuulemma keskusteltu kokouksissakin silloin kun päätettiin ekan kerran street ryhmät ottaa mukaan ja kenttä piti tuota täysin perusteltuna. Yritin tossa kotoa käsin penkoo mitä on 2007 kisaan street maksannu... Löysin kyllä kilpailukutsun jossa ei erikseen ollut mainintaa street em osallistumismaksuista... Mut viisaammat sanoivat että 200 euroa on ollut myös 2007 osallistumismaksu....
    Eli tässä niitä perusteluja....
     
  5. SC 285

    SC 285 1st gear

     
  6. vesaraiski

    vesaraiski 1st gear

    olen itse ollut ajamassa streettejä mukaan em kisaan..... Mutta ojanperän kirjoitus herätti myös asian kääntöpuolen. Eli kun ryhmien vastaavat saatte päätettyä niin miettikää onko em kilpailu sittenkin liian iso ja kallis tapahtuma aloittelevalle street teamille? Rikkooko se mahdollisuudet sarjan tasaisuuteen? Tätä en ole edes tullut ajatelleeksi. Olisiko suosiolla pitännyt jättää hitaamat et-ryhmä pois em.kisasta?

    Sit toinen asia mikä mua askaruttaa on se että tuleeko kaikkiin street luokkiin varmasti tarvittavat 5-kilpailijaa? Mikä on kentän mielipide? Viime kaudella fhra sai anomuksen jonka oli kaikki kilpailijat allekirjoittaneet että ryhmät yhdistetään kaudeksi 2007. Nyt sain kuulla sääntövaliokunnalta että kaikki ajetaan erillään kaudella 2008. Riittääkö kilpailijoita kaikkiin ryhmiin? Mitä fhra tekee jos esim. Ekaan kisaan ei ilmoittaudukkaan tarpeeksi kuljettajia kaikkiin ryhmiin? Pitäiskö ne yhdistää vastaavalla anomuksella sitten heti alkuunsa???? Nää on asioita joita kannattaa jokainen valmiiks pureskella......

    Tuli vaan mieleen.... Mut tapahtu mitä tapahtu niin toivon että kaudella 2008 ajetaan cup mestaruudesta heti ekasta kisasta lähtien, eikä luokkien yhdistelyjä tulisi sit kesken kauden.....
     
  7. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    ^Rohkeita REE ryhmäläisiä ei saa pysymään pois kisoista vaikka kuin v*ttuiltais :poff:
    C:ssäkin tietääkseni mukavasti nostetta, B:stä en tiedä :-?
     
  8. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Eikö nääkin rahat olisi voinut ottaa siitä Johtiksen ilman lupaa ja ilmeisen laittomasti kähmimästä summasta, joka meni siihen herrain ameriikan virkistysmatkaan. Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen ilman sen kummempia kiinnostuksia siitä mitä tämmönen kisa maksaa tai sitten ei.

    Kero ihmeessä Vesa oisko sitä "virkistys" rahaa voinut käyttää hiukan viisaamminkin vai oliko taas kerran tärkeintä katsoa vaan omaan ahteriin kun noi pöllöt tuolla kentällä ei kuitenkaan tajua tai oo kiinnostuneita mitä yhdistyksessä tapahtuu.

    Oisko nyt itsekunkin harrastelijan eli Street puolen hemmon taihi neidon aika ottaa se lusikka siihen alati antavaan käteen ja kertoa milipiteensä noille FJHRAn johtokunnan edustajille ja edunsaajille niin, että nekin ymmärtää tehneensä väärin. Ei se kähmintä tähän tule loppumaan jos kukaan ei ota kantaa ja meidän kuskien ja muiden harrastajien selkänahasta se on jatkossakin revittävissä toi turha ja tarpeeton rahankäyttö tässä yhdistyksessä.

    Kiva olla silti näissä kisoissa mukana, ei siinä mitään :rotfl:
     
  9. Harri Sassi

    Harri Sassi Gearhead


    Jäsenkerhopalaveri 9.2
     
  10. triniemi

    triniemi Gearhead

    Jaa se oli sellanen palaveri, mä muistelin että olis kilpailijapalaveri mutta muistin sitten väärin :oops:
     
  11. triniemi

    triniemi Gearhead

    Ajoin Nitrokisoissa 2006 Pro ET:n ja 2007 Nitrokisoissa Super Pro ET:n ja hinta oli saman 100 euroa kilpailijajäseneltä kuin muukin normikisa. Jos kukaan ei halunnut lähteä hintoja siis korottamaan, ottakaa nyt äkkiä tämä korotus pois. Kilpailukutsu on kai se virallinen paperi millä mennään, 2007 oli tallessa, 2006:sta en löytänyt, joku vois vahvistaa asian jos sellanen on vielä tallessa.
     
  12. SG 448

    SG 448 Gearhead

    2006 Pro ET osallistuminen 100e ja Super Pro ET 260e Nitroihin, Muihin kilpailuihin 200e.
     
  13. askut

    askut 1st gear

    VOI VITTU MENKÄÄ SAHALLE TÖIHIN!!!!!!
     
  14. Mopar

    Mopar Gearhead

    KAIPAAKO SAHAN OMISTA UUTTA VERTA REMMIIN?? :rotfl:
     
  15. triniemi

    triniemi Gearhead

    Sahalla työskentely pitäis olla pakollinen samalla lailla kuin armeijakin, siellä oppii mitä on todellinen työnteko. Vajaan vuoden sahapäivien jälkeen aloinkin opiskelemaan ettei tarvis siellä enää olla.
     
  16. triniemi

    triniemi Gearhead

    Löytyhän toi kokouskutsu tuolta FHRA:n etusivulta ja lukeehan siinä että käsiteltäviä asioita mm. kilpailut 2008.

     
  17. vesaraiski

    vesaraiski 1st gear

    taas kyselin lisää...
    eli päätös jo aikoinaan asiasta on tehty... mutta nyt on ilmeisesti päässy 2007 informaatio pätkimään, niin kilpailukutsujen oikoluennassa kun toimiston käsityksessä ilmoittautumismaksuissa. eli 2007 kin oli päätös että street maksaa tuon 200 euroa (fhra ja fdba jäsenet)...
    mutta onnittelut niille kuljettajille jotka virhettä pääsivät hyödyntämään, sitä ei tulla enään peräämään... :lol:

    rapatessa roiskuu... :cry:
     
  18. hejo

    hejo 1st gear

    Me ei tuonne päästä kun ei kuuluta kerhoonkaan... 8)
     
  19. Jza

    Jza Double Gearhead

    Saatte jo ajaa muut kisat "tutustumishinnalla", ja pääsette vielä nitroihinkin mukaan kauhean taistelun jälkeen. Kannattaako nyt vielä alkaa kinaamaan tosta yhdestä satasesta?
     
  20. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Mut jos me ollaankin käsitetty asia ihan väärin :poff: Jos noi johtokunnen virkistysmatkat ei maksakaan mitään eli ne ei olekaan mitenkään merkittäviä kuluja vaan ainoastaan se maksaa oikeesti että järjestävät kilpailuja mihin me sit tullaan ajamaan jota kautta sinne sit tulee yleisöäkin joka tuo sitten lipputuloja FHRA:lle jne. :odroll:
    No, oli miten oli niin kai se on jatkettava tappion tuottamista yhdistykselle ja edelleen tultava ajamaan vaikka se sit toiskin vaan tappiota kaikista noista osallistumis- yms. maksuista ja katsojilta saatavista lipputuloista huolimatta :wink:
    Sitä tosin en vieläkään oikeesti ymmärrä miten vaikkapa tossa länsinaapurissa Ruåttissa tai vaikkapa kotomaassakin lähempänä tota valtakunnan läntistä rajaa elikkäs West Coastissa pystytään kisat viemään läpi vaikka esimerkiks noi kilpailijoilta kerättävät maksut on todella selkeesti huokeemmat :-?
     

Kerro tästä muillekin!