ET ja Street nitrokisoihin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja triniemi, 2.1.2008.

  1. kapav

    kapav 3rd gear

    Mikä ihme tätä porukkaa vaivaa. Ensin itketään ettei pääse ajaa. Kun pääsee ajamaan ni siitä, että on kallista. Seuraavaks itketään ku junnut ajaa. Lopettakaa isot ihmiset.
     
  2. JHa

    JHa 3rd gear

    Minun mielipide on että ET, street ja junnut ei kuulu EM-kilpailuihin!
    Syy on se että kokonaiskilpailun kannalta on väärin että yksi kilpailu on kaksinkertaisella hinnalla pakottanut osan kilpailijoista jäämään pois.
    Jos joku haluaa välttämättä ajaa EM-kisoissa niin eiköhän se luokka kuitenkin löydy.

    T. Köyhä B-luokan sälli
     
  3. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Joo, väärin se on että järjestelyltään kalliin kilpailun kulut otetaan kilpailijoilta. Ennemminkin katsojien lipunhinnat vaan vaikka nykyseen nähden kaksin-kolmin kertasiks jos muuten ei rahat riitä kisan järjestämiseen :poff:
     
  4. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Mielipidekyselyjen tekeminen netissä on aika vaarallista koska otannasta tulee aivan liian pieni eikä se saavuta kaikkia. Jos jotain toimenpiteitä tehdään kuskien mielipiteiden perusteella niin kirjepostia kilpailijajäsenille ja palautuskuori postimaksu maksettuna mukaan.

    Tämäkin ketju on todella pitkä mutta eri nimimerkkejä löytyy ajaviin kuskeihin verrattuna aika vähän.
     
  5. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Toi maksuhomma on mun mielestä vaan yks juttu, jota ei toki sovi millään lailla väheksyä, jos motoparkin elokuun kisallekin löytyy vielä korvaaja tulee noita osallistumismaksuja aika nippu, ja kesän viikonloppuvapaatkin rupee olemaan aika kortilla. Mut toinen asia on toi pistekisan järjestäminen keskellä työviikkoa. Kaikki ei yksinkertaisesti pääse tuonne, ja jos jää yhden kisan pisteet puuttumaan, ei niin haittaa vaikka sitten jäis toisen ja kenties kolmannenkin, kun mahdollisuudet kokonaiskilpailussa heikkenee jo yhdenkin puuttumisesta aika oleellisesti. En tiedä onko toi sitten oikea tapa ratkaista sijoituksia ja onko se kilpailijamäärän kannalta loppupelissä hyvä vai huono asia. Sellanen ajattelumalli, että kuuden kisan toteutuessa vain viis laskettaisiin loppupisteisiin, lienee poissuljettu?
     
  6. vesaraiski

    vesaraiski 1st gear

    no niin... aina kun vähän tökkii kepillä muurahaispesää niin rupee mielipiteitä löytymään :lol:

    vaikka itse olenkin sen kannalla että mahdollisimman monta kilpailua kaudessa, niin välttämättä se ei ole aina kentän yksi oikoinen kanta... itse ajoin aikoinani parhaimmillaan 15 kisaa kesässä ja olin tyytyväinen kun sai pistellä lähes 200 lähtöä kesässä.... ja ndrs sarjassa tiukka taistelu kesti koko kesän....

    tällä sivustollakin on huudeltu että lisää kisoja ja sen verran voin paljastaa että jo tulevalle kaudelle oli suunnitteilla 7. osakilpailu, tai neuvvotelut siitä aloitettu...

    mutta onko 7. osakilpailua liikaa? tuleeko osallistumismaksujen kautta liian kalliiksi harrastelija ryhmäläisille?

    oli myös ihan mielenkiintoista nähdä myös em-kisan vastustus street-ryhmien osalta. itse en tota tullut edes ajateltua vaan pidin "kovempi äänisten" kantaa koko ryhmän kantana, tähän kannattaa tulevien ryhmäedustajien keskittyä. tiedustelkaa koko ryhmänne kannat eri asioihin, älkääkä tuudittautuko ajamaan omaa kantaanne.

    pitää tiedustella olisiko mahdollista saada kilpailijoille vaikka sanasanalla suojeltu keskustelu ympäristö jossa olis ryhmäkohtaiset topikit missä ryhmittäin voisi keskustella ja ideoida...

    ehkä tällä julkisella palstalla näiden asioiden jankuttaminen ei oikein anna kovin hyvää kuvaa ulkopuoliselle....

    tulevan kesän päätökset on jo hyvin pitkälle nuijittu, mutta kaudelle 2009 on vielä paljon tehtävissä.... :rotfl:
     
  7. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Toi olis oikein hyvä idea kun keskusteltavaa kuitenkin aina riittää ja tosiaan parastahan se olis puida isoin osa niistä ihan vaan asianosaisten kesken.

    Ja tohon kisojen määrään jotta kisojahan ei voi koskan olla liikaa, rahaa ja vapaata aikaa vaan on liian vähän :poff:
    Mut ainaskin meidän tiimi ilmestyy kaikkiin kinkereihin aina jos vaan kalusto on ehjänä ja ajokunnossa :wink:
     
  8. Harri Sassi

    Harri Sassi Gearhead

    7 kisaa ei ole liikaa, päinvastoin jopa suositeltava minimimäärä.
    Varsinkin aloitteleville kuljettajille on erittäin tärkeää päästä mahdollisimman paljon.
    Eipähän tarvitsisi tähyillä tonne ruotsin suuntaan
    Eiks me 97 tai 98 ajettu 7 kisaa ?
    Ja toi suljettu topiikki on tervetullut idea

    Harri Sassi
     
  9. SC 285

    SC 285 1st gear

    Suljettu topiikki olis hyvä. Se tosin ei estä asioiden puimistä julkisesti, mutta ehkä vähentäis. Millä sitten valvotaan se että sinne pääsee kirjautumaan vain kilpailijat??

    Mun mielestä ainoastaan lisenssin haltijat tai kilpailija jäsen kortin omaavat henkilöt. Kilpailijajäsennumerolla...?? Silloin jää turhat länkyttäjät pois...

    -arska-
     
  10. vesaraiski

    vesaraiski 1st gear

    teknisesti pitäis onnistuu ihan sillä et vaikka kilpailijat lähettäis sähköpostin toimistolle ja toimisto pyytäis webmasteria lisäämään nimimerkille oikeudet laajennettuun sivustoon..... Samalla tavalla meillä on mm. Toimitsijoiden keskustelut suojattu....

    Sit tohon kysymykseen 5 kisaa 6, niin oma mielipiteeni on että: pistelasku moni mutkaistuu.... Sit entisestään pienet kaaviot pienenee kun osa on välillä pois.... Pahimmassa tapauksessa pois jäävät tuhoavat paikallekkin saapuneiden kisan syntymisen..... Eli kaikki lasketaan on mun mielipide..... :odroll:
     
  11. gremlin

    gremlin Gearhead

    Mua vahan ihmetyttaa etta jos nyt muut kilpailut paitsi Kalajoki ja EM tekevat tappiota niin miks helvetissa niita viela pitais olla 1 lisaa???
    Sehan ainoastaan nostaa osallistumismaksuja, tai sehan nyt on naemma ollut se ''helpoin'' asia milla tappioita on saatu paikattua.

    Vai taasko maa oon ymmartanyt vaarin??
     
  12. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    ^Hyvä huomio :eek:

    Tosta pistelaskusta semmottinen juttu että aika monessa muussa lajissa on kyllä havaittu hyväks systeemi missä kaikilla jokasen kisan ajaneilla huonoin kisa putoaa pois loppupisteistä eli esim. jos kaudessa on 5 kisaa niin jokainen saa pisteet 4 itelle parhaan mukaan. Hyvä puoli tossa on nimenoman se että yks poisjäänti tai etenkin yhdessä kisassa mahdollisesti tulevat tekniikkamurheet ei automaattisesti vie kokokauden menestysmahdollisuuksia. Kun toihan voi yhtälailla vähentää osallistujien määrää kun jos jollain hyvistä sijoituksista ajavalla jää nyt keskellä kautta yks kisa vaikkapa tekniikkamurheiden takia väliin niin pelihän on sen osalta jo menetetty ja ainoo syy tulla enää ajamaan kauden loppuja kisoja on huvikseen ajaminen.
    Toi siis noin kärkitiimien kannalta ajatellen, ei meidän :rotfl:
     
  13. supo

    supo Double Gearhead

    eiköhän pidetä nykyinen pistelasku systeemi eli kaikki kisat lasketaan.Terv:Kari Laitinen,Pro Et 1337
     
  14. TMO

    TMO Gearhead

    Joitakin vuosia sitten pistelaskusysteemi oli niin että huonoin jätettiin pois laskuista. Itse olen sitä mieltä että se olisi parempi järjestelmä, ainakin kovemmissa ryhmissä, joissa tekniikkamurheitakin on enemmän. Ymmärrän toki, esim: et ryhmien erillaisen kannan, kun tekniikkamurheet eivät ole niin yleisiä.
     
  15. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Kiitos luottamuksestasi, vaikka itse en olekaan milestäni hinnoista "vinkunut" :soosoo: Mulle on sinänsä ihan sama mitä tää touhu maksaa, sillä kaikki siihen menee kuitenkin ja onneksi pakka eli oma takatasku on vielä senveran kunnossa, jotta homma jatkuu. Dilemma tossa osallistumismaksussa on vaan sellainen tän EM-kisan kanssa, etä jos 200 egulla pääsee ajamaan to-pe muutman lähdön ja 260 egulla OLlässä kaikki 4 päivää tulloo valinnanvaikeuksia. Varsinkin nyt kun näyttäis siltä, ettei auto kenties valmistu kevään ekoihin kisoihin, jolloin pisteilläkään ei ole merkitystä, Saisipahan tormuuttaa tolla uudella Turbotekniikalla ainakin riittävästi jos johonkin toiseen luokkaan nimittäin ilmoittautuisi. Eikä se ole mikään "viesti" niinkuin tää meidän Vesseli täällä uhoaa, vaan ainoastaan järkeiltyä käyttäytymistä tilanteessa, jossa autoa kehitellään.

    Ja tohon kokoukksiin osallistumisiin sekä kenties jopa Hallituksen riveihin pyrkimisestä on kyllä ollut puhetta useammankin Kilapiljan kanssa. Tosin jos mä mukaan lähden siihen tarvitaan yksi toinenkin täällä vaikuttava oikea Street mies jonka kanssa on tästä jo alustavasti keskusteltu. Onneksi syksyyn on vielä aikaa, joten voimme hänen kanssaan päästä yksimielisyyteen mukaan lähtemiseksi. Yksin mä noiden höyrypäiden sekaan en lähde, koska silloin vaikutusmahdollisuuteni ovat liian pienet. Kiitos kuitenkin sulle Gremlin, että tulet mua äänestämään tarpeen vaatiessa :rotfl:
     
  16. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Persusesi lienee ollut väärillä penkeillä, sillä mä oon ollu mukan useampanakin vuonna, mutta mahdollisuudet vaikuttaa ovat olleet liian pienet vähäisen osanoton ja hallituksen sisäpiiriläisten kannattajien takia. Toki jos tonne ottais mukaan muutamankin tutun sais varmaan paljonkin aikaan.

    Pannaan harkintaan :poff:
     
  17. hejo

    hejo 1st gear

    Hyvä näin...Muutama tuttu on minullakin mukana ollut ja koen kyllä että kokouksissa on skaala laajempi noin mielipiteiden suhteen ja näistä mielipiteitä ja ideoita "ryhmänä"keskustellen on saattanut tulla joskus jopa joku hyvä ja toteuttamiskelpoinenkin idea kisahommeleita koskien...(ei kyllä välttämättä meidän seurueelta..)Mutta kahvi ja pulla maistuu aina joten etköhän sinäkin Luigi pynttäydy seuraavaa kokousta varten parhaimpiin pyhätamineisiin ja siirry Vihdistä Espooseen ja tietty se rouvakin sieltä mukaan vaikuttamaan asioihin. :rotfl:
     
  18. vesaraiski

    vesaraiski 1st gear

    voin vaan vihjasta et se neljäpäivää käytännön kokemuksella tarkoitaa sitä et koko lauantai käkitään et joko mennään...... ja sit ei mennä ollenkaan.... ja sit sunnuntai käkitään uudestaan et joko nuýt ja lopussa todetaan et ei kerenny ajaa kaaviota loppuun.... näin on tainnu olla kaks viimistä kisaa... siks pudotukset pitää alottaa jo perjantaina kaikissa yli 16-kaavioissa.... ja todennäköisesti kilpailukutsuun tulee streettienkin kilpailuajaksi kaikki noi 4-päivää, niin hätä tapauksessa ne jotka ei kerenny perjantaina putoo pääsee kans käkkimään et mihin väliin la tai su osuis finaali..... :oops:

    tätähän tää em-kisa meillä suomessa on... tuolla muualla alotetaan jo klo 8 ja lopetetaan klo 10 illalla, meillä antaa luvat myöden tuon 8 tuntii ja paniikki ruinaamisella tunti tai kaks päälle... eli jos klo 10 alotetaan niin kuuden aikaan pitäis olla jo hiljasta.... näin meillä täällä suomessa... :mad:
     
  19. hejo

    hejo 1st gear

    Ni-iin mutta onhan se sentään lottovoitto syntyä suomeen ihan jo kun meillä on noiden ympäristöjuttujen lisäksi nämä neljä vuodenaikaa... :mad: Saateri ku taas sataa..
     
  20. triniemi

    triniemi Gearhead

    Tiedote FHRA:n sivuilla sanoo näin:

    Kumpi on oikeessa?
     

Kerro tästä muillekin!