etanoli kokemusta toimiiko jenkeissä

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja härtsveli, 5.6.2012.

  1. härtsveli

    härtsveli 1st gear

    itellä -73 rancero v8 ja 85 camaro v8. voisko kokeilla, onko kokemusta, et miten pelaa.
     
  2. Mikkis

    Mikkis Gearhead

    Kokeile hakua, jokunen suosittu toikki jo löytyy.
    Jos E85:sta tarkoitat?
     
  3. Muokattu: 26.2.2019
  4. sdfsd

    sdfsd Gearhead

    Eikö tollaanen muka uutena ole bii fuel
     
    MadMike ja Jussi289 tykkäävät tästä.
  5. Vermilion

    Vermilion 2nd gear

    Jos ajaa pelkällä Etanolilla määrätyissä talviolosuhteissa imusarjaan saattaa kertyä epämääräisttä hyytelö mössöä. Kesäkäytössä ei ongelmaa, kuhan polttoainelinja ja suuttimet on sopivat. Niin ja polttoainetankki kannattaa puhdistaa kunnolla ennen bensasta siirtymistä. Joillakin vakio suodattimet ja letkut toimii vuosia toisilla ei taas tiedä sitten. Itsellä ollu nyt 2 vuotta E85 ruiskumoottori ei ongelmia oikeastaan. "Kiihdytyspuoli on vähän ehkä hankala säädettävässä säätää vrt. bensa koska vaatii aikapaljon isomman annon nopeasti.
     
  6. xarper

    xarper Gearhead

    Puoltoistavuotta nyt menty E85 pelkällä kaasarin säädöllä, ympäri vuoden. Talvella heitän tankkiin kympillä bensaa pohjalle ja loput E85, merkittävä ero kovilla pakkasilla käynnistyksessä ku ei ryyppyäkää oo ja aina ei saa piuhaan.
     
  7. Kauppalehdessä on juttu pirkanmaalaisesta StepOne Tech Oysta ja auton muuttamisesta RE85:lla käyväksi:

    Näin saat vanhasta autostasi ekologisen – aikaa kuluu tunti ja rahaa palaa 300 euroa

    "Harhaluuloja vasten E85- ja RE85-etanolipolttoaineet käynnistyvät myös kylmänä, eivätkä haurastuta moottorien kumi- tai silikoniletkuja. Sytytystulppia ei tarvitse vaihtaa, ja säteily- lohko- tai polttoainekäyttöinen lisälämmitin toimii edelleen. Öljynvaihtoväli etanolikäyttöisessä autossa on syytä pitää 10 000–15 000 kilometrin haarukassa."
     
  8. elkamiina

    elkamiina 3rd gear

    Mä laitoin Sysyleriin E85 laitteet ja poistin ne. Oli se kiinalainen järjestelmä, ei tämä "kotimainen".
    Kylmäkäynnistyvyys oli todella huono pelkällä etanolilla, ja se OLI riippumatta kauppalehden uutisesta. Tyhjäkäynti vaelteli ja polttoaineen kulutus kasvoi järjettömäksi. laskelmien perusteella huonojen ominaisuuksien ja periaatteessa jopa rahallisen miinuksen jälkeen lakkasin pelleilemästä.

    Nämä siis omaan empiiriseen tutkimukseen ja kokemukseen perustuvaa.

    Mulla olisi jouten Delphisuuttimiin sopiva 6 syl. sarja, jos joku haluaa kokeilla. (100€)

    https://fuelflexfinland.fi/
    https://holvi.com/shop/FuelFlexFinland/product/69a69f17c8a775069ae1b1be70a207f6/
     
    Muokattu: 26.8.2019
  9. Myyntimiesten juttuahan tuo on. Siihen kannattaa suhtautua samalla skeptisyydellä kuin amerikan hevosten lukumäärään jne.
     
  10. dbltrbl

    dbltrbl Gearhead

    VTT:n Johtava tutkija Laurikko: "Autot ovat yksilöitä ja niillä on omat historiansa. Niihin on esimerkiksi voitu vaihtaa osia. Samanlaisille osille voi olla useita eri valmistajia ja jonkun valmistajan osa saattaa olla ok, mutta toisen taas ei. Tämä on sellainen noidankehä, että en itse lähtisi tekemään muutosta."

    Hyvä että verorahamme menevät ihmisille joilla on näkemystä asioista.
     
    Pertti K tykkää tästä.
  11. stratusdriver

    stratusdriver 3rd gear

    Onhan nuissa muutossarjoissa eroja. Kovasti ovat suomalaista olikos se e-fuel tjsp. kehuneet että aspakin pelaa jos ongelmia ilmenee. Monessa vehkeessä suuttimista loppuu tuotto kun pitäisi 30-35% enemmän saada painettua polttoainetta pyttyihin täyskaasulla. Pikkukoneiseen sebrinkiin kiinnostaisi kokeilla miten kulutuksen yms suhteen käy.
     
  12. sdfsd

    sdfsd Gearhead

    Vtt mies lienee suojannu oman selustansa tolla lausunnolla.
     
    MadMike tykkää tästä.
  13. BT.justice

    BT.justice 3rd gear

    Mikä vehjes/tekniikka?
     
  14. sdfsd

    sdfsd Gearhead

    yllättävää "ettei riitä"...
     
  15. xarper

    xarper Gearhead

    -68 Satellite, tällä hetkellä 360+904+ 8 3/4 ja 750 vac holley ruokkimassa sitä.

    Tossa just melkeen 1000km tuli vknloppuna ja matka-ajossa kulutus mitattu jotain 18.5l/100km kun ajeli 100-105kmh, kierrokset sillo jotain 2800-2900 rpm.

    3.23 perävälitys, 255/60/15 takana, turbiinissa jotain 4000 stallia.
     
    isalmela tykkää tästä.
  16. Slant Sickness

    Slant Sickness Gearhead

    Mites sen luonne muuttuu viinan ja bensan välillä? Meinaan vaan, että kun AFR muuttuu kuitenkin kaksinumeroisen määrän prosentteja, niin onko veto kateissa luomulla ajellessa?
     
  17. xarper

    xarper Gearhead

    Säädöissä pitäs vaparinaki olla E85 karvan enemmän vääntöä koko alueella.
     

Kerro tästä muillekin!