Etuakselin vaihto

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja '57stepside, 5.2.2005.

  1. '57stepside

    '57stepside 1st gear

    Mielessä on käynyt nelivedon poisto ja auton madallus. Eli edestä vetävä akseli pois ja tavallinen tilalle. Osaatteko kertoa mitä on katsastus mies mieltä etuakselin vaihdosta? Auto on vuosimallia -57.
     
  2. -TH-

    -TH- Gearhead

    mitäpä siinä on inssillä puputtamista, jos tuleva akseli on riittävän tukeva ja käypänen.
    helpoin on tietysti napata akseli samasta mallisarjasta,niin toimitus pitäisi mennä läpihuutona.
     
  3. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Joo, eiköhän toi TH:n mainitsemalla tavalla onnistu ihan helposti, mut pikkusen itellä herää kysymys miks :eek: Tommonen '57 nelivetopikuppihan on käsittääkseni melkosen harvinainen ja omalla tavallaan hieno peli. Liekö montaakaan tai edes toista tommosta tässä maassa? Todella vähissä ovat ton ikäluokan 4x4:t kuitenkin.
     
  4. 4x4_76

    4x4_76 1st gear

    Onko se alkuperäinen NAPCO-nelikko? Jos on niin älä helvetissä mene muuttamaan sitä takavetoiseksi. On nimittäin harvinaista herkkua, jopa jenkeissä. Vaikkakin osat ovat kiven alla, niin kannattaa pitää se sellaisena kuin on, on vielä joskus kysytty laite.

    Onks sulla kuvaa siitä?

    http://www.napco4x4.org/
     
  5. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Jokainen tietty tekee omallaan mitä haluaa mut niikuin aikaisemmin jo mainitsin ja 4x4_76:kin vahvisti niin ton ikäiset nelikkostepparit on harvinaisia ja hienojakin. Mun mielestä komeimmillaan ajan patinoimana orggiksena tai sit pikemminkin alustaa ylöspäin ja isot fillarit alle. Vähän tähän tyyliin:

    [​IMG]

    Ehdottaisinpa että jos haluat matalaa takavetopikuppia niin myy tuo ja osta suoraan sellanen. Omasta '67 prostreetistäkin vois luopua vaihdossa tollaseen :wink:
     
  6. 68FuryIII

    68FuryIII Gearhead

    Toi on aika pähee :eek:
     
  7. KiRu

    KiRu Gearhead

    jos auton rekisteriotteessa lukee 4x4, sen oltava myös 4x4 (ainakin osat paikallaan) tai muutoskatsastettava ei-4x4:ksi - joka vaatii tehtaalta/maahantuojalta (siis ei se yksityinen henkilö..) paperit että auto muilta osiltaan ja siihen laitettavat osat vastaa 2-vetoista -- näin ainakin mulle saneltiin.
    Mulla ainakin katsastus jäi siihen, armosta sain muistaakseni ylimääräistä ajoaikaa 1kk, kun kaikki paikallaolijat oli samaa mieltä että aikamoinen homma niin-tai-näin.. päädyin sitten korjaamaan etuvedon kuntoon että sain leiman.
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Joo, kyllähän mä teille kuvankin siitä laittaisin jos osaisin. :lol: Onhan se kyllä munkin mielestä hieno tollaisena kuin nyt on, sen takia mä sen ostinkin. Iso, korkea ja kunnon renkaat, 35x12.5x15. Siis aika näyttävä. On vaan tuo ajettavuus jokseenkin kehno. Vaatii lentokentän kääntymiseen. Kertokaas vielä mistä sen aidon NAPCOlaisen tuntee?
     
  9. '57stepside

    '57stepside 1st gear

    Juu, siis tuo oli minulta.
     
  10. 4x4_76

    4x4_76 1st gear

Kerro tästä muillekin!