Etulokasuojien ilmanpoistoritilät

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Procharged Vette, 27.2.2019.

  1. Procharged Vette

    Procharged Vette 3rd gear

    V8 lehdessä toimittaja kirjoittaa: " 1969 Firebirdin tunnuspiirteisiin kuuluvat etulokasuojien alaosan pokkaukset ja niiden jarrujen jäähdytystä kohentavat kromiset ilmanpoistoritilät, jotka ovat tosin vain koristeita".

    Jos olisikin toimivat aukot, miten ne jarruja jäähdyttää ? Sisälokasuojan puuttuminen muuttaa kyllä tilannetta johonkin suuntaan.

    En tunne tulilinnun rakennetta mutta onko tosiaan asia noin ? Omassa Vettessä on toimivat aukot samassa paikassa, mutta ne kyllä poistaa kuumaa ilmaa moottoritilasta, ei mitään tekemistä jarrujen kanssa.
     
  2. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

  3. RaiRai

    RaiRai Gearhead

    Mutku ne ei ole toimivat niin jokainen voi kuvitella niiden tekevän mitä vaan?

    Konehuoneen tuuletuksen takia luulisi tuollaisia toimivia olevan enemmänkin käytössä. Ainakin syylärille on yleensä suuri ilmahaavi nokalla, mutta tuntuu että ilman poistumista ei ole sitten mietitty. Näin perstuntumalta...
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  4. Scuderia Gungko

    Scuderia Gungko 3rd gear

    Etupyörän takana olevien aukkojen tehtävä on yleensä päästää painetta pois konehuoneesta ja alentaa näin auton ilmanvastusta. Moottorin lämpötilaan reiät eivät vaikuta oikein mitenkään.
     
  5. Procharged Vette

    Procharged Vette 3rd gear

    Juu eihän moottorin lämpötilasta kukaan puhunutkaan vaan konetilan lämpötilasta. Konetilahan on alaosasta avonainen mutta lisäaukot lokasuojissa varmaan myös auttaa ilman vaihtumiseen syylärissä ja konetilassa.
     
  6. Scuderia Gungko

    Scuderia Gungko 3rd gear

  7. hantta

    hantta Double Gearhead

    Onhan tuollaisia dummyjä, esim. Buickin port holet, 500 Monacossani oli 3 ritilää etupyörän jälkeen, joista 2x ovessa, en minä niistä pahastunut ;)
     

Kerro tästä muillekin!