Etuveto ja wheelie bars

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Riku123, 24.3.2003.

  1. Riku123

    Riku123 1st gear

  2. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Etuvetoisissa wheelie barseihin säädetään preloadia, jolloin painonsiirtymää takapyörille ei pääse tapahtumaan. Sehän on etuvetoisessa perin kiusallista, jos se rupee keulimaan.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Mopeman 2003-03-24 13:18 ]</font>
     
  3. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Joo, kiusallinen tilannehan se varmaan olisi... mutta ei se etuvetokeulitus varmaan ainakaan kovin kauaa kestä? Et jotain hyvää siinäkin! :smile:
     
  4. Roadrunner

    Roadrunner 1st gear

    Ja mistäs tietää ettei toi oo takavetoseks rakennettu :smile: No kai pienikin "keuliminen" huonontaa aikaa sutimisen vuoksi.
     
  5. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Epäilenpä minäkin ettei tuo kiinalainen kertakäyttöihme raavi ainakaan pelkästään edestä, 4wd?.
     
  6. triniemi

    triniemi Gearhead

    Kyllä mä uskon että toi olis ihan etuvetoinen peli, luulis ainakin takanakin olevan leveemmät nakit jos sielläkin olisi veto. Nyt on edessä leveemmät kuin takana.
     
  7. Riku123

    Riku123 1st gear

    No nyt selkis, eli pistetään barit melkein mahan kiinni jo valmiiksi... Kuulostaa varsin järkevältä, mutta keventää silti etupäätä kun siirtää painoa barseille...

    Näyttää hassulta tuo kippo, kun on edessä hirveät gummit ja takana tuollaiset kapeat. Lienee siis kyseessä ihan aito FWD.
     
  8. country sedan

    country sedan Gearhead

    Turbo Magazinessa oli pari vuotta sitten juttua noitten hondien wheelie barsseista. Kymmenkunta alle 12 sek. autoa olivat testanneet, kaikkissa ajat parani. Suurin parannus tais olla 10.5 > 9.7.
     
  9. Riztoreipas

    Riztoreipas Gearhead

    noi rupee vissiin meneen jo huolestuttavan lujaa,nopeimmat paukuttaa jo kaseja.ne "wheeliebarssit" on etuvetosessa active-tractionbarsit,eli hiukka pänninkiä/preloadia niinku mopeman sano ja pysyy etupää maassa,etujouset onkin sit vaisut liikkeiltaan,joustoa on max pari tuumaa.näin se maailma muuttuu...
     
  10. J-M Partanen

    J-M Partanen 1st gear

    Voihan siinä olla sekin että kun pieni auto haukkaa sopivasti ilmaa kovassa vaudissa kippaa se silloin ympäri, ainakin jossain ratakisoissa joita näyttivät tv:ssä oli aika hurjan näköistä kun 300km/h vauhdissa auto pyörähti yhtääkkiä ympäri kuin höyhen.
     
  11. RAAKA

    RAAKA 1st gear

  12. Rubberduck

    Rubberduck 1st gear

    Ainakin herrat Mark Webber ja Peter Dumbreck selättivät Mercedes CLR -pirssinsä Le Mansissa vuonna 1999. Keula hakkasi rytkyssä, etulerppa osui tiehen ja sakkasi, downforce nollille ja sitten mentiin...!
     
  13. Motorhead

    Motorhead 1st gear

    Ei sen tarvii itseasiassa olla edes kovin pieni tai kevyt auto,jos vauhtia on tarpeeksi ja ilmavirta pääsee auton alle.NASCAR-kisoissahan noi flipoverit on ihan arkipäivää,kun nopeilla ovaaleilla spinnataan ja sitten auto kulkeekin yli 300km/h takaperin.Nousee se jenkkikin ilmaan siinä vauhdissa!
    Nykyäänhän niillä on sitten katolla tämä "ilmajarru"(mikä lienee oikea nimi?),joka nousee pystyyn siinä tilanteessa ja tarkoituksena estää just noita tapauksia.Mutta kyllähän niitä silti vielä sattuu.

    Vaikka tuskin noi wheeliebarsit noissa kiihdyttimissä sen takia kuitenkaan on...
     
  14. Rubberduck

    Rubberduck 1st gear

    Joo, noiden roof flapsien eli "kattoläppien"(?) tarkoitus on kai sotkea virtaus tahattomassa peruutuksessa ja estää auton sinkoilu pitkin rataa.
     

Kerro tästä muillekin!