Eu hyväksyntä ja ake

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja TeeWee, 12.9.2008.

  1. TeeWee

    TeeWee 3rd gear

    Jaahas jos iltistä uskominen niin usa auton kilpiin saanti saattais helpottua ens keväänä. :eek:
    "Huhtikuun 29. päivä voimaan astuu uusi autojen tyyppihyväksyntää koskeva kehysdirektiivi. Käytännössä direktiivin voimaan tulo tarkoittaa sitä, että jos auto tyyppihyväksytään jossain EU-maassa, sama pätee kaikissa EU:n jäsenvaltiossa."
    Bongasin vaan jutun kun luin vaikeuksista saada chevin uutta hhr:ää suomen kilpiin http://www.iltasanomat.fi/autot/1585784
    Mutta saapas nähdä mitä tääkin käytännössä tarkottaa? :poff:
    Kun suomessa kuitenkin ollaan :p
     
  2. "Tyyppihyväksytään". Taitaa aika harva jenkki päätyä tyyppihyväksyttäväksi Euroopassa. Muualla kun myönnetään paljon joustavammin kansallisia poikeuslupia, jotka eivät täällä kelpaa..
     
  3. lincoln

    lincoln 1st gear

    On tämä kyllä sellainen EU maa että voi helvetti säännösten pitäisi olla yhtenäisiä kaikissa EU maissa mutta niinkuin tässäkin tapauksessa nähtiin taas kerran että ensin pitkä litania missä maissa saanut tyyppihyväksynnän mutta eikös vaan sitten perässä että eihän se Suomessa tietenkään ole mahdollista on se p...le , tana :mad: :mad: :mad:
     
  4. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Toi lehtijuttu on taas kyllä sellasella asiantuntemuksella tehty, ettei paremmasta väliä.
    Eli jos se olisi EU-Tyyppihyväksytty, sitä voisi myydä myös Suomessa.
    Todellisuudessa noissa luetelluissa maissa on tehty kansallinen tyyppihyväksyntä, (ihan kuin se voitaisiin hyväksyä myös Suomessa ellei sitä olisi virkamiesten taholta estetty).

    Se muutos jota siellä kaavaillaan, tarkoittaa sitä, että jossakin EU massa tehty kansallinen tyyppihyväksynta hyväksyttäisiin myös muissa EU:n alueen maissa.
    Esimerkiks joku Brittiläinen piensarjatyyppihyväksytty
    http://www.aksportscars.co.uk/
    voitaisiin hyväksyä kaikissa EU maissa.
     
  5. Adventurer

    Adventurer Gearhead

    Niin, hinnaltaan autohan on hapis, liekkö siinä samanlainen ämpärimuovi sisustus kuin noissa Rysyn vastaavissa. Kun katsoo sitten tuota ulkonäköä niin eipä olla taidettu paljoa menettää jos tuota rumilusta ei Suomessa nähdä pilaamassa oikeiden jenkkirautojen imagoa :)
     
  6. paikkatakki

    paikkatakki Gearhead

    Eipä siinä paljoa menetä. Vajaa kaksi vuotta sitten mulla oli vuokra-autona tuollainen HHR:rä.
    http://i81.photobucket.com/albums/j202/ ... HHR_01.jpg
    Mieleenpainuvimpana ominaisuutena siitä jäi se että ikkunat oli pienet ja katto matalalla. Ei niin että pää olisi osunut kattoon, vaan esim liikennevaloissa jonon ensimmäisenä ollessa piti kuikuilla katon reunan ali nähdäkseen valot. Olihan se silti mukavaa vaihtelua omiin kotteroihin verrattuna.
     
  7. mike-79

    mike-79 1st gear

    Tämä direktiivi ei varmaan vaikuta mitenkään yksittäin tuotuihin eu:n ulkopuolisiin autoihin eli valojen ja lasien kanssa puuhailu jatkuu ennallaan?

    Paitsi HHR:n kohdalla jonka ilmeisesti ovat jokaisessa maassa erikseen tyypittäneet, eli sen saisi sitten Suomeenkin rekisteröityä. Entä jos esim 2000 vuosimallin auton jenkkivalot on hyväksytty vaikkapa Saksassa poikkeusluvalla, vaikuttaako se mitenkään suomeen rekisteröinnissä? Arvaampa että ei vaikuta...

    On se ihmeellistä miten usa-valoilla pystyttiin ajamaan melkein koko viime vuosisata vuoteen 1997 asti ennen kuin alkoi tulla ongelmia...
     
  8. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Ja eikös Amerikan maassa vieläkin niillä samoilla valoilla ajeta...
    Jos siellä ei olekkaan yhtä pimeetä... (miettiköön kukin tahollaan lauseen kumpaakin merkitystä) :)
     

Kerro tästä muillekin!