Euro/autojen varaosat nettikauppa topikki kokemuksia

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja jariha, 2.3.2019.

1. MJF

MJF Double Gearhead

Aeromotorsin hinnat on olleet aina halvempia, sama mikä alennusprosentti autodocin vilkkuvissa ja pomppivissa mainoksissa on.

mpower tykkää tästä.
  2. Fuselage

Fuselage Gearhead

Aeromotorsilta meni nyt LX AWD etupyörän laakerit yms tilaukseen, kun RA rahdit oli vaihteeksi jotain älyttömän ja naurattavan välistä. La tilaus ja maanantaina ilmoitus et tulossa. Katsotaan mitä tulee.

3. SPORT TRUCK

SPORT TRUCK Double Gearhead

Ensimmäinen ja myös se viimeinen kerta kun tilaan mitään Aeromotorsilta.
    Paketissa oli kaksi pakettia, joista toisen sisältö oli muuta kun päällä lukee ja oli tilattu...paketti oli revitty, rytyssä, ja likainen...joku ilmeisesti palauttanut jo kerran ja mahdollisesti laittanut tarkoituksella väärän osan sisälle.
    Ihmettelen miksei ole vaivauduttu tarkistamaan mitä on palautettu, vaan se myytiin kylmästi eteen päin :odrealmad:
    Reklamaatio lähti sähköpostilla, saa nähdä mitä vastaavat ?
    Tilasin jo uuden osan Ruotsista.

4. musta pässi

musta pässi Gearhead

Aero on jääny yleensä himpan kallimmaksi minun osieni/tavaroitteni hinnoissa rahteineen ku paikallinen kilpailija siellä eestissä. Oon kattonu kummastakin verrokkina. Aerolla saattaa olla kyllä hivenen nopeampi toimitus. Kilpailijalla taas parempi valikoima kaikkea muuta kuten työkaluja, pientarvikkeita ym talliin. Siksi oon vaan muutaman kerran aerolta tilannu. Kummastakaan ei kyllä valittamista. Joskus jääny joku pientarvike pois paketista ja hyvitys tullu hetvällein lähettämäni sähköpostin jälestä.

5. mpower

mpower Double Gearhead

Vaikka omakohtaista kokemusta ei olekaan, ainakin mersufoorumilta ja kellarista luettua, niin Autodoc saattaa lähettää eri tavaraa mitä tilattu!:eek:

On se aika vittumaista jos mun mielestä Lemförderin laatukaman tilaa, ja heidän Stark- merkkiä tulee! Tsai,jai jai sentään ja!®:rolleyes:

jknR tykkää tästä.
  6. Hukka86

Hukka86 2nd gear

On kokemusta kyseisestä asiasta ja erotuksen palautus nihkeetä ja hidasta, täytyy itse kysellä ja seurata minkä merkkisiä lähettivät

mpower tykkää tästä.
  7. Fuselage

Fuselage Gearhead

Itse pitää koputtaa puuta Autodoc kanssa, n. 20 kertaa tilannu ja aina oikeat osat, eikä muitakaan ongelmia. Tosin, kun tilainen osia, niin kaivelen vähänkin poikkeavien osien OEM numerot ja katon et ne täsmää.

8. virta

virta Gearhead

Nyt oli -41% alennus,laitoin ostoskorini tilaukseen,hinnat oli halventunut selkeästi eilisestä.Ja mitä olen seurannut tuota Jakopää sarjan hintaa niin se on ollut joku välillä 58e-80e,eli tilaushetkellä on kyllä suuri merkitys.
    Kannattaa laittaa osat seurantaan tai ostoskoriin niin voi itse todeta nuo hintavaihtelut.

9. Dataviilaaja

Dataviilaaja Gearhead

https://www.autosklep24.pl/?currency=EUR kokeiltu ja ainakin tällä kertaa toimivaksi todettu. Saa italialaisiin niitäkin osia, mitä varaosaketjut ei toimita. Kielen kanssa tietysti hieman säätämistä...:rolleyes:

10. rallikuski

rallikuski Gearhead

Kerro toki tämän kilpailevan firman nimi taikka vaikka linkki nettisivuille ;)

11. musta pässi

musta pässi Gearhead

Ak24.fi

oon sen monasti tässä topikissa maininnu muttei o ketään kiinnostanu. Kannatti näköjään leikkiä salaperäistä.

rallikuski tykkää tästä.
  12. Bowtie

Bowtie Double Gearhead

Aeroa ja ak24 molempia tullut käytettyä, vähän riippuen siitä minkä merkkistä varaosaa ollut tarjolla, itse pyrin ostamaan tuntemiani merkkejä ja jätän ne halvimmat väliin. Ak24:llä ollut muuten aika hyvä valikoima pakoputken mutkia ja pätkiä, ja reilusti halvemmalla kun esim. Motonetissä.

Seevu tykkää tästä.
  13. Fuselage

Fuselage Gearhead

Aerosta tuli sit väärät vetarin kumit. Piti käydä etuvetareiden sisempiin, mutta ei käy...
    Autodoc seuraavaksi, niillä näyttäs ainakin kuvan mukaan oikeille. Samalla ois voinu tilata koiranluut ja vaihtaa ne, mutta eihän AWD malleihin mitään löydä EU puolelta kuin tuurilla.

14. RumaJussi

RumaJussi Gearhead

En jokaista topicin postausta lukenut, joten tämän on joku jo ennenkin voinut mainita. Trodo. Mulla ei oo tähän mennessä ollut ainuttakaan pulmaa ko. firman kanssa. Tavarat on tullu aina noin viikossa. Aina oikeita, niillä on myös sellainen palvelu että heidän "insinöörinsä" tarkistavat ilmaiseki sopivatko osat varmasti. Pasri kertaa ovat mullekin laittaneet viestiä, että tilaamasi osat eivät sovi ilmoitettuun autoon. Tietty rekkarihaulla löytyy auton tiedot. Asiointi suomeksi toimii hyvin. Palautuksia olen kerran joutunut tekeen, silloin homma toimi helposti ja rahat palautu nopeesti tilille. Suosittelen. Niin ja ihan kilpailukykyiset hinnat.

Seevu tykkää tästä.
  15. SPORT TRUCK

SPORT TRUCK Double Gearhead

AM pahoitteli tapahtunutta ja pyysi valokuvat osista. Kysyivät sähköpostilla haluanko oikean osan väärän tilalle vai rahat takaisin ?
    Väärä osa olisi pitänyt lähettää sinne kuten on ihan ymmärrettävää, mutta en ala lähettelemään, maksaa saman kun se osakin...tarjosivat jotain kuriiria joka noutaisi, menee vaikeksi totesin.
    Sain uudet osat (molemmat) Ruotsista ja ne ovat kiinnikin...nyt on yksi varalla ja toisella voi heittää jotakuta josta ei pidä.
    Ensimmäinen tilaus ja pieleen meni heti, ei mene jatkoon mulla :wc:

Trodo on tuttu ja siellä on hyvin DRL-valoja yms...hmm onkohan sekin joku lukuisista AutoDoc:n haamufirmoista ?
    AutoDoc toiminut kiitettävästi, kerran ovat vaihtaneet osan kysymättä, joka oli lopulta varmaan parempi kun tilattu.

Saksalainen Skandix on suosikki paikkojani ruotsalaisen V-Parts:n ohella Volvo:n osien hankkimiseen niin harrasteeseen kun käyttökulkineeseenkin.

Rengas ja vanne asioissa ruotsalainen Gummihuset yksi suosikkejani, nopeat toimitukset PN:lla kotiovelle :odcool:

16. f34

f34 Double Gearhead

Aeromotorsin väärän osan hakupalvelu toimi mulla hyvin, eikä maksanut mulle mitään. Tilasin rekisterinumeron perusteella laakerilla olevat takajarrulevyt ja en tajunnut tarkastaa tilatessa, että sitikoissa on takalaakereita kahden kokoisia, tilasin tietenkin väärät eli oli oikeasti mun hölmöyttä. Mutta vaihtoivat nopeasti ja ilmaiseksi.

17. jariha

jariha Double Gearhead

Aeromotorsissa ei ole ollut valittamista edelleenkään... ainoastaan itessä kun en oo selvittäny tarpeeksi numeroita... on pari osaa ollu sentakia vääriä? Tilannu tavaraa nyt jo useita vuosia eurovehkeisiin ja aina tulevat nopeesti sekä sen merkkistä joita tilannu. toisin ku autodok joka vaihtaa laatuosat stark merkkisiin ja sen paskat sisarusvirmat... niillä kun ei taho välillä 1kk riittää toimituksiin? Aerolta saa roippeet ku tilaa sunnuntaina. monesti jo tiistaina tai viimestään keskiviikkona ovat näpeissä mutta hiukan tosin pitää kattoo että millon tavara on varastossa...

Seevu tykkää tästä.
  18. taunusstyle

taunusstyle Gearhead

Perjantaina lähtee tilaus i-partsille ku tilipäivä, saas nähä toimiiko homma ja onko oikiat osat e11 mallin corollaan

19. 6PPC

6PPC Double Gearhead

PP-markettia on tämä käyttänyt.

20. taunusstyle

taunusstyle Gearhead

No niin, eilen tuli i-partsilta osat ja olivat oikeita mitä tilasin. Todella nopea toimitus, maanantaina lähti virosta ja eilen kotiovella. Tilaan jatkossakin osat tuolta kun säästöäkin tuli yli 200 mitä muualta ostaessa. Mutta sen näkee jatkossa toimiiko homma edelleen.

Kerro tästä muillekin!