Euro-fordin akselit..

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja TeuvoSlam, 10.1.2003.

  1. TeuvoSlam

    TeuvoSlam Gearhead

    Jos joku tietää niin kertokoon, että sattuuko enkku-perän ja atlaksen jarrut keskenään. tietoa miel. nopeasti! onko enkkuperän kesto huonompi kuin ataksen?
     
  2. Capri26i

    Capri26i 1st gear

    jarruista en osaa sanoa mutta enkku on ainakin heikompi, ja reilusti! vertaapa vaikka vetareita keskenään, enkussa on ko tulitikut verrattuna atlakseen eikä ne taho atlaksessakaan kestää. atlaksen välitys on vahva jo vakiona, ja kunnon lukolla kestää melkeen mitä vaan.
     
  3. MouTine!

    MouTine! Gearhead

    Jarrut sopii keskenään.
     
  4. tanari

    tanari 1st gear

    pitäis ostaa atlas.. menny tos mun escos 2perää paskaks..
     
  5. Capri26i

    Capri26i 1st gear

    mulla olis kaupan, 3.75:1 välitys ilman lukkoa, hyvässä kunnossa, sopii capriin ja pitäs tietääkseni mennä eskorttiinkin. tässä on kiinnikkeet jarrusatuloille eli levyjarrullinen malli mutta rummutkin saa kiinni kun laittaa jarrukilvet paikalleen. tän saa hakea 200 eurolla.
     
  6. MouTine!

    MouTine! Gearhead

    On liian leveä ja jousien kiinnityskorvat neljä astetta poskellaan. Tietysti pienellä vaivalla saa sovitettua...
     
  7. tanari

    tanari 1st gear

    Harkitsen asiaa! kun toi perä hajoo tosta.. :grin: sielä on nyt aika hyväkuntonen enkkuperä!
     
  8. OpaS

    OpaS Gearhead

    Jarrut sopinevat varmaan samaan automalliin tarkoitettuun minkätyyppiseen perään tahansa, mutta esim Taunuksen atlaksesta jarrut ei sovi Escortin atlakseen.

    Muistakaa nyt sitten hyvät ihmiset että Atlaksia on isoja ja pieniä... ja enkkuperä on kestävämpi kuin pikku-Atlas, mutta heikompi kuin iso. Ja Baby Atlas ei sitten ole pikku-Atlas.

    Mikä mahtaa olla vikana kun en oo saanut Escortissa pikku-atlastakaan vielä rikki... Tehonpuutteeseenkaan en kyllä oikein usko, säälikin on sairautta jne...
     
  9. Capri26i

    Capri26i 1st gear

    joo joo :smile: kovinkin moni toitottanut tota viime aikoina.. no tää on kuitenkin 7.5" lautasella eli iso atlas on. ollut kutos-farmari-taunuksessa, sittemmin putkista pätkitty taunuksen korvat irti ja soviteltu capriin.
     
  10. Tero_S

    Tero_S Gearhead

    Caprin akseleistakaan ei jarrut aina sovi escon akseliin (britti perä).

    Mk1 caprin akselin voi kyllä laittaa escoon, se kun on vain 25mm leveämpi. Jousenkorvat joutuu kyllä siirtämään ja kääntämään Moutinen mainitsemalla tavalla.

    Fordin julkaisemassa opuksessa escort rally preparation on annettu jotain arvoja akseleiden kestolle. Muistaakseni britti 150-170hp ja atlas sitten enemmän rallikäytössä.

    F-ryhmän Escoihin asennetaan paljon Volvon periä (Dana 40?).
     
  11. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

    Taas lauantaina kuolasin yhtä Eskoa, jossa näytti olevan Hiacen perä.
     
  12. Capri26i

    Capri26i 1st gear

    tietääkseni yleisempi perä on dana 30 mitä noissa käytetään.
     

Kerro tästä muillekin!