Excalibur

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja linc-77, 24.1.2004.

  1. linc-77

    linc-77 Gearhead

    Mitä autoja noi Excalibur, Duesenberg yms. tyyliset roadsterit ovat? Näkyy olevan vuosimalleja 70-80 luvulta, onko nuo jotain vanhoista rakennettuja vai "uusia" autoja? Saapiko noita suomen rekisteriin?
    Löytyy euroopastakin ja myytävänä, hinnatkin ovat halvempia kuin jenkeissä
     
  2. linc-77

    linc-77 Gearhead

  3. Tupis

    Tupis 3rd gear

    Duesenberg on alunperin 20-30 luvun loisto auto, joka oli kalliimpi kuin rolls-royce.
    Excalibur on 60 luvulla syntynyt replica valmistaja , joka on muodoiltaan kopioitu 20 luvun lopun mersusta ja tekniikaltaan chevyä. Eivät silti ole mitään halpoja.
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Excaliburia on muistaakseni tehty vielä 90-luvun alussa. En nyt muista ulkoo koneita tms. tekniikan maailman autonumerosta löyty ainakin varmaan ollu -91 tai siitä etiäppäin
     
  5. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Muistelen että noita tekeleitä olis väsätty 80-lukuisten capricen rungolle. Venäjälle meni tässä yks ilta tuollainen, aika ihmeellisen näköinen härveli....
     
  6. Tupis

    Tupis 3rd gear

    Yksi Excalibur pyöri aikoinaan ruotsin rodi kinkereissä. En usko euroopastakaan löytyvän kovin paljoo näitä.
     
  7. impala67

    impala67 Double Gearhead

    eikös excaliburin aluksi laitettu 500cid cadillacin konetta, sittemmin konevaihtoehdoksi vakiintui 350 letukan peruskasi.
    vastaava retroauto ennen nykyboomia oli "clenet". en muista millä koneella se oli?
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    Roy Orbison ajoi Excaliburilla.
     
  10. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Käsittääkseni Excaliburissa oli ihan aluksi Studebakerin (!) tekniikka?
     
  11. Tupis

    Tupis 3rd gear

    Ja studessa chevyn tekniikka? Excalibur on muistaakseni perustettu 1964.
     
  12. Mercury_king

    Mercury_king Gearhead

    Kuvernööri Arskalla on vissiin tollanen...taitaa olla replica se.
     
  13. Tupis

    Tupis 3rd gear

    Excalibur on replica myös aitona Excaliburina!
     
  14. impala67

    impala67 Double Gearhead

    toihan olisi tyylikäs auto saada museokilpiin! nimittäin kyseessä ei ole rantakirppuun verrattavissa oleva "kit-car" vaan tietyssä mielessä "tehtaan aito malli"
    mielestäni alkuperäiskunnossa olevan vm.79 vanhemman museokatsastukselle ei pitäisi olla tällä hetkellä esteitä...
     
  15. heikkisj

    heikkisj Gearhead

  16. Tupis

    Tupis 3rd gear

    Excalibur historia tiivistelmä.
    Brooks Stevens perusti merkin vuonna 1964. Ensinmäinen malli Studenbaker SS hyödynti Stude Lark Daytonan alustaa ja tekniikkaa. Tässä vaiheessa ei ollut suunnitelmissa sarjatuotantoa, mutta kaksi henkilöä tuli kysymään häneltä: Voisitko tehdä meille samanlaisen auton ja mihin hintaan. Stevens heitti arvion 6000$, joka tuntui hänestä itsestään valtavalta summalta. Toinen näistä kysyjistä sattui olemaan New Yorkin suurin Chevy diileri ja hän halusi autoon chevyn koneen.
    Ennen kuin Stevens aloittivat valmistuksen he pistivät ilmoituksen Wall Street Journal lehteen. Tämän tuloksena tuli 400 tiedustelua ja 25 tilausta 1000$ käsirahalla.Tähän pääomaan he lisäsivät 15000$ pankki lainan. Näin sai alkunsa SS Automobiles Inc. 40000$ peruspääomalla.
    Excalibur Series 1 SS ja SSK
    Kone veten 327 290hv. SSK kone sama mutta Paxton ahtimella teho 400hv.
    SSK:n hinta uutena 7250$.
    Valm. 166 kpl
    Series 1 phaeton tuli tuotantoon 1967, aikaisempi kori roadster.
    1970- Series 2 tuotantoon
    Koneen lisäksi myös akselit vetestä. Paxtonia ei enään saannut. Kone 350cid. 1972-80 sai optiona 454cid koneella.
    Series 3 tuli tuotantoon 1975.
    Series 4. En ole varma milloin tuli tuotantoon, mutta vähän tietoja 1985 mallista Roadster hinta 62000$ ja Phaeton 59500$ Kone 305cid hydramatic laatikolla tai 4v manuaali. Paino tyhjänä 1993kg.
    Vuoteen 1986 mennessä on tehty vähän päälle 3000 autoa, vuosituotannon ollessa n250-300kpl. 25% menee entisille asiakkaille. Kysyntä on koko ajan tarjontaa suurempi.
    28 piirimyyjää ympäri USA:ta ja lisäksi maahantuojat Kanadassa, Englannissa, Monacossa ja Japanissa.


    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Tupis 2004-01-28 09:25 ]</font>
     
  17. Tupis

    Tupis 3rd gear

    Kattelin tuossa missä hinnoissa nämä Excaliburit on, 79 Series3 454 koneella oli vähän päälle 20000$. :smile:
    Semmonen pulju kuin Elegant Auburn on valmistanut (kuten nimestä voi päätellä) Auburnin Roadster ja Dual-cowl Phaeton mallia vuodesta 1974. Koneena on Fordin ja Veten kasipyttyiset. Firma sijaitsee Indianapoliksessa Indianassa. Excalibur toimii harrikan kotiseudulla Milwaukeen esikaupungissa West Allisissa.
     
  18. linc-77

    linc-77 Gearhead

  19. Tupis

    Tupis 3rd gear

    Tuollaisen Auburnin mä oon halunnut jo pikkupojasta asti :smile: Kasissahan(8/85) oli esitelty entisöity yksilö, jossa kori oli korvattu kuituisella. Tuommoinen kori vois sopia Impala/Bel Air rungolle. Milloinkahan joku tekee suomessa vastaavan.
     

Kerro tästä muillekin!