Excursionin alustan päivitys

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja juhamann, 17.10.2014.

  1. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Autohan on vakiokunnossa ei-niin-hyvä ajettava, joten jossain vaiheessa ajattelin päivittää alustan komponentteja. Hakusessa ennen kaikkea ajomukavuus. Pieni korotus(max 4") olisi myös OK. Päivityksen hinta saisi pysyä järkevissä lukemissa, mitään 10 000 euron alustasatseja en ole tilaamassa :)

    Netistä löytyi tällainen juttu:

    http://www.ford-trucks.com/forums/11342 ... mance.html

    Onko täällä porukalla kokemusta vastaavanlaisista muutoksista? Suosituksia ja vinkkejä?
     
  2. Rebound

    Rebound 1st gear

    Itsellä samalainen projekti edessä, autona Dodge Ram 2500HD Cummins 1996. Pitäis saada toi pintakovuus pois varsinki ku ajelen autolla aina lavatyhjänä. Paljon olen lukenut viime päivinä jenkki foorumeita ja paljon kuullut kehuja Bilstenin 5100 iskereista ja etenkin jos vaihtaa Carli Suspensionin Starter Kitin.

    http://www.carlisuspension.com/dodge-ra ... arter.html

    Tuossa Fordin, en tiedä käykö Excuun.

    http://www.carlisuspension.com/ford-sup ... arter.html

    Itselläkin 2WD joten suoraan ei käy toi Carlin setti itselle. Koittanut etsiä vastaavaa settiä. Tänää sattui silmään jenkki forumilla viritys Dodgeen jossa vakiosta lehtijousista otetaan 2 lehteä pois ja pistetään Helper air bagit, 15 Psi paineella ja iskarit vaihtaa laadukkaiksi. Pitäis olla silloin smooth :D
    Voisi olla ihan kokeiltavissa oleva compo! Tänää myös iskareiden maailman syvennyin ja luin juttuja Ranchon 9000 vs Bilstenin 5100. Bilsteinillä ajotuntuma kuulemma parempi ja kestävyys, ja ranchon etuja säädettävyys.

    Ois kyl kiva kuulla onko täällä päin joku rakennellut autoista mukavampia ja ajettavampia? Eihän näistä Ford Raptoreita saa mut oishan se kiva, että ois lähellä edes ;)
     

Kerro tästä muillekin!