f-150

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ford Freak Club of Finland ry', aloittaja NJC-13, 12.9.2007.

  1. NJC-13

    NJC-13 3rd gear

    terve

    tuli ostettua 91 f-150 4x4
    tekniikkana 302 ruiskulla
    onkos jotain vinkkejä mitä kannattaisi tarkistella
    ruostepaikkoja tai yleisvikoja

    varsinkin 4x4 osalta olen ummikko

    kaikki tuntuisi kyllä pelaavan (cruise,ac,automaatti,ikkunat,lukot)
    overdrive tuntuu hiukan kolahtavan päälle mutta lienee "normaalia"
    kun muuten vaihtaa nätisti
     
  2. [Vee8]

    [Vee8] 3rd gear

    Ruostuu ovista ja takalaidasta, moottorissa anturit tulee jossain vaiheessa tiensä päähän.
    Jos napalukot on manuaaliset niin yleensä kestävät, automaattiset hajoaa kun ajelee pitävällä alustalla riittävästi. Tai maastossa.
    Muutenhan nää kestää vuosikymmeniä, työkaluiksi tehtyjä eikä mitään sevyjä.
     
  3. kuutosmusti

    kuutosmusti 1st gear

    yksilöitä?

    Taitaa olla yksilöitä noikin.

    Omani, -89/90 4x4 Lariat, tuntuu ruostuvan kaikkialta muualta paitsi ovista ja takalaidasta:) Eipä tuota ole kyllä koskaan ruostesuojattukaan...

    Ruostetta takakaarissa, lavan pohjassa (muovikaukalon alla) ja rungossa. Runkonumerolla erityisesti halu hapettua hitoille.

    Yks juttu ehkä kannattaa jossain vaiheessa tarkistaa. Bensatankkien suojana on kunnon teräslevyt. Jos noiden pohjapanssareiden ja tankkien pohjien väliin kertyy ajan kanssa kuraa, ruostuu tankit puhki. Ai mistäkö tiedän...

    Tekniikkapuolella: Kerran vaihdettu sytkän ohjain jakajaan ja ilmastoinnin kompura on ..skana. Jakolaatikon ketju on rallattanut vähän aina (tai siis vuodesta 2002 ->).

    Ei ole ollut murheita automaattilukoista navoissa. Tosin auton maasto-ominaisuuksia ei ole minun toimesta koskaan ulosmitattukaan.

    Aivan samaa mieltä Vee8:n kanssa: Lähes pomminvarma keksintö. Varmasti paras hankinta lukuisista Voorteistani!
     
  4. [Vee8]

    [Vee8] 3rd gear

    tuo alustan ruoste on tosiaan yksilökohtaista, mulla Bronco on pohjastaan kuin uusi, samoin runko. Se onkin suojattu heti suomeen tullessa ja uudestaan muutaman vuoden päästä. Sitten taas hiljan ostamani Econoline on pohjasta kauttaaltaan ruosteessa, ei tosin puhki mutta ruskea, kun ei ole ikinä suojattu mitenkään.
     
  5. T5

    T5 Gearhead

    Nostellaanpas vanhaa topikkia, koska semmoinen on olemassa.

    Otsikon mukainen auto eksyi pihaan vaimon kauhistukseski pari päivää sitten. Nyt olisi kuitenkin muutama pisteosa hakusessa, mutta useamman tunnin googlauksen jälkeen olen vieläkin ilman osia.

    Onkohan mitään nettisivustoa, josta noita osia voisi tilailla? Olen myös ymmärtänyt, että Broncossa voisi olla samoja osia, mitä tässä?

    Auto sinällään on mitä mainioin, toimii kuin junan vessa ja on erittäin ruma. eihän sitä muuta oikein voi toivoakaan.
     

Kerro tästä muillekin!