Faikun laatikosta ja vetolevystä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja zilu, 21.8.2006.

  1. zilu

    zilu Gearhead

    Olen hieromassa kauppoja -63 Fairlanesta, jossa kiinni alkuperäinen 221 V8.
    Laatikkona on loikkarilla ja vapaakytkimellä oleva 3-vaihteinen manuska. Myyjällä on rempattu ford-o-matic, jota sitten pitäisi sovitella paikoilleen, vetolevy on vain hukassa.

    Mistäs moisen vetolevyn löytää?
     
  2. PauliP

    PauliP 1st gear

    Kai automaattivaihteistojen korjaajat tai osakauppiaat voisi löytää sellaisen. Ainakin Transtar osakirjassa niitä on valtavasti erilaisia Fordiinkin. Laske ensin starttikehän hammasmäärä ja mittaa starttikehän halkaisija. Näkyy myös olevan erilaisilla kampiakselin kiinnityksillä, mutta en merkkiä tunne enkä tiedä onko erona 6/V8 joka sen määrää.

    Samoin täytyy huomioida tasapainotus, jos vauhtipyörässä on tasapainopala, niin kai se kuuluu olla samassa kohtaa vetolevyssäkin.
     
  3. LordMrFord

    LordMrFord Gearhead

    Jos kyseessä on minun vanha lodju, niin viimeinen tieto orkkisvetolevystä on Vaasan suunta ja joku Granada-projekti.
     
  4. terence hill

    terence hill Gearhead

    Onko se kone ja laatikko toisissaan kiinni viidellä vai kuudella pultilla? Turbiinin kiinnityspulttien halkaisija? Laske paljonko vauhtipyörässä on hampaita ja onko automaatti valurauta runkoinen vai alumiinia?
     

Kerro tästä muillekin!