Fairlane -62

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Iso Allu, 9.7.2011.

  1. Iso Allu

    Iso Allu 1st gear

    Tollainen neliovitolppa viisatanen tuli ostettua. mustat kilvet JKP-86, tunteeko kukaan kärryn historiaa?
    ennen oli viininpunainen mustalla katolla ( ja finlandia kattoluukulla :oops:) nykyään puolimattamusta.
    saakelin siisti malli mun mielestä, tää jää kyllä mulle 8)

    Kuinkahan monta löytyy suomesta? osiakin saa tarjota jos löytyy.
     
  2. kj

    kj 2nd gear

    -80luvulla omistin tuollaisen -62:n.
    Väri alunperin ja tuolloinkin musta, sisältä alunperin harmaa mutta
    joku aiempi muuttanut punaiseksi.
    Rekisteri oli NT-411. Edellinen omistaja oli tuon ostanut
    Vantaan Valiovaunusta.
     
  3. Iso Allu

    Iso Allu 1st gear

    löytyykö näitä enempää suomenmaalta?


    [​IMG]
     
  4. mjsn

    mjsn 1st gear

    löytyy
     
  5. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Itselläkin oli tuollainen 4d 80-luvun loppupuolella. Yllättäen musta ja sininen/harmaa sisältä. Oli tuolloin 289+4-v. Pitovaikeuksien takia luovuin tuosta, rekkari muistaakseni NCN-35
     
  6. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    Kaveri rakensi tuommoisen melkein valmiiksi 90-luvun alkupuolella. Kun sanoin rakensi, niin tässä tapauksessa tarkoitti että purki, uusi, kiillotti, maalasi joka nippelin- jopa nekin mitä ei kannataisi purkaa tai ei ole tarkoitettu purettavaksi. Se oli sitä nuoruuden intoa..?
    Auto meni muistaakseni vaihdossa -66 911 Porscheen jonnekkin päin Suomea.
    Helmiäismusta maskia ja puskureita myöden, hopean värinen plyyshi sisustus, 351w blowermännillä keulalla- tai ainakin se alakerta.
    Pikanttina yksityiskohtana takaikkunan Beaver jeans- Jam rock band tarra ja feikki kalifornia "HISSU" kilvet. Eli ei ollut kilvissä.
    Auto, sikäli kun muistan, näytti tosi hyvältä ja olikin lähes näyttelykunnossa.
    Minnehän moinen peli on kulkeutunut ja onko joku kenties kilvittänyt sen?
    Onko kenties myynnissä? Minulla on semmoinen kutina että kyseinen yksilö saattaa vähän kaivella tätä kaveriani, kun se possukaan ei nyt ollut niin ihmeellinen... ainakaan nyt ajateltuna.
     
  7. mjsn

    mjsn 1st gear

    löytyy täältä päin tosin odottelee laittoon pääsyä. oottanut kyllä jo noin 15vuotta eihän tässä mitään kiirettä ole.
     
  8. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Kiva kuulla, että on vielä olemassa. Koriltaanhan oli tuolloin tosi hyvä ja siisti sisältä ja ulkoa, mutta tekniikka aiheutti harmaita hiuksia... :mad: Kansipahvi(t), jäähdytin, kaasutin, shifteri... :poff:

    Vieläkö siinä on Appliancen 5-puolat alla?
     
  9. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Olen joskus kuvannut varsin siistin mustan -62 Fairlanen, sitten minulla on hämärä muistikuva punaisesta Oulussa? Vanhoissa Tuulilaseissa oli usein kuvissa mukana (toimituksen omistuksessa?) ollut Fairlane 2d Sedan, en ole kyllä varma vuosimallista, 1962-64 kuitenkin.
     
  10. mjsn

    mjsn 1st gear

    viat oli samat meille tullessa kori oli kyllä kittaisuistaan halkeillut ja sisustaa alettu ryypään pilalle vanteet oli ruostunu piloille seissy tyhjillä kumeilla lätäkössä puolet ruosteessa. jäi seisoon lähinnä juurikin ton tekniikan takia
    kone keitteli ja laatikon sifteri se oli jotain mitä eipitäis olla olemassakaan.
    no möin kokolootan pois kone on vielä. jokseenkin varmaan ehtoo puolella jo mut säästelin sitä tolevaa konetta varten . josko siitä ottais venakopat ja imusarjan ja peltisarjat.
     
  11. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Mikähän siinä koneessa sitten, kun Esa, jolle auton möin, teki moottoriin rempan ja kennotti syylärin... Ja ajelikin muutaman vuoden :eek:
     
  12. mjsn

    mjsn 1st gear

    mulle tullessa ainakin oli joku volvon kenno. vaihoin kyllä isomman tilalle
    mut tupakoi lämpösenä aika riskisti niin ajoin sen seisomaan ja oottamaan uudempaa pataa ei tiedä koska.
     
  13. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    Minusta tuo 289 (jos se sieltä pellin alta löytyy) on ihan ok. pata.
    Älä sitä ihan suoralta kädeltä hylkää, sehän on windsor siinä missä 302 tai 351:kin
    Tai tarjoile sitten se mustang harrastajille, miulta läks aika helposti läjä noita osina villihevos pittuuseen.
     
  14. Galaxie61

    Galaxie61 Gearhead

    Keskisessä Suomessa oli joskus -80 luvulla vastaavan näkönen ja värinen auto. Oli sillon 289 ja 4 v manuaali. Itelläni oli sillon -64 302 ja 3 v manuaali.
     
  15. mjsn

    mjsn 1st gear

    voisko olla juuri tuo ncn-35 .
     
  16. Ranex

    Ranex 3rd gear

    mulla oli tuollainen musta joka värjättiin viinipunaiseksi ja violetiksi joskus 80 luvun puolivälissä, NB-315 oli muistaakseni rekkari, tekniikkana 221 + 3lovinen ja loikkari, joka kertoi kaikki vaihtee, niin oli siinä vapaa kytkinkin.
    tänä vuonna bongasin saman pirssin nettiautosta, väritys oli entisellään, mutta termoplastin maali oli jo alla alkannu kupruilemaan. tää miun entinen oli rajavartioston entinen pirssi. Tohmajärvellä joku ajaa vielläkin 63 faikulla arkiajonasa.
     
  17. Galaxie61

    Galaxie61 Gearhead

    valokuvia ei ole tallella enää, mutta uskallan epäillä että sama olis.
     
  18. bootsi

    bootsi Gearhead

    Toim saattais olla mulla projektina. :odroll:
     
  19. dart -66

    dart -66 Gearhead


    Jos siinä oli "jotku corollan penkit" edessä, niin todennäköisyysprosentti ylittänee 99,99 :rotfl:
    Saattaapi olla jotain kuvia, kunhan muuttojen, asumuseron ja rengassesongin kurimuksesta selviää :poff:
     
  20. mjsn

    mjsn 1st gear

    olihan siinä sellaset heitin romukuormaan alkajaisiks.
     

Kerro tästä muillekin!