Farecla

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja Anonymous, 3.4.2005.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Millä tota ois hyvä levittää?. Meinasin hommata g6 tahnaa, ni mikä ois hyvä kapistus sen hierontaan? Meneeks ihan kiillotuskoneella, ja keinokuituhupulla? Toihan on suht pliisu tahna
     
  2. perkele

    perkele Gearhead

    jossain muuten luki että on käytettävä myös vettä esim suihkepullosta jos fareclalla hinkkaa tais olla mobilistin nikseissä
     
  3. lake ender

    lake ender Gearhead

    Niille tahnoille on omat laikkansa, kuten muillakin pro kiilltousaineilla. Yleensä ne tarvii sen vesitilkan suihkupullosta, mutta ei aina. Jos ostat tahnaa, niin yleensä sen myyvä liike osaa neuvoa oikean laikankin sille.
    Käsin taitaa olla aika turhaa hommaa maalipinnan kiillottaminen, saa ainakin saraslomaa kipeestä ranteesta.
     
  4. jussi

    jussi 1st gear

    Itse olen käyttänyt fareclalla kiillotukseen sähkökäyttöistä epäkeskoa. Olen kyllä huomannut että vaatii veden suhauttelua pinnalle, menee jouhevammin eikä aine kuivu niin nopeasti.
     
  5. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Olen kuullut että jotkut käyttää vieläpä saippuavettä, syytä en kyllä tiedä.
     
  6. makke

    makke 1st gear

    Niin, eihän Faceclaa koskaan käytetä sellaisenaan ns. kuivana, ei se edes kuulu niin mennäkään.
    Jos käsipelillä, niin kostutettu rätti. Jos taas myllyttämällä, niin kostutetulla tallalla.
    Okein likaisessa pinnassa voi veden sijaan käyttää polttoöljyä, koska sillä hyvin pesevä vaikutus.

    Ja muistetaanhan sit et Farecla tarvii välittömästi vahan päälle.
     
  7. makke

    makke 1st gear

    Tarkoitin siis, että kun auto on puleerattu Fareclalla tai vastaavalla hiomatahnalla, niin sen jälkeen kunnon pesu hyvällä pesuaineella jotta kaikki hiomatahnajäänteet varmasti lähtee pois. Ja sit siihen puhtaalle pinnalle välittömästi se vaha. Hiomatahna näet puhdistaa sen pinnan ja ilman vahaa maalipinta on kahta kauheamman näköinen muutaman päivän tai viikon kuluttua riippuen paljonko pinta saa likaa osakseen.

    3M:n hiomatahnan (musta purkki) sanotaan kelpaavan ilman vahausta, mutta varma on aina varmaa, siis aina vaha pintaan.
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tottakai siihen täytyy vaha laittaa. Minä vetelen sen Fareclan tollasella kiillotuskoneella ja vettä sumupullosta, pesu, vaha, koneella kiillotus. Pitäs minun mielestä tulla hyvä.
     
  9. arrakis

    arrakis 1st gear

    Onko kellään muuten kokemusta Fareclan "Caravan Pride"-kiilloitustahnasta?!

    Pitäis ilmeisesti soveltu hyvin pienten naarmujen poistoon...

    Itse tölväisin vastamaalatun auton takapuskurin ja siihen tuli sellaiset viirut, mut luulis et lähtis jollain tollaisella tahnalla veks... :(
     
  10. makke

    makke 1st gear

    Käsittääkseni tuo Caravan Pride on tarkoitettu lähinnä juuri muovi ja osin myös lasikuitupinnoille. Lienee siis toimivan muovipuskurissakin jos siinä ei ole maali pinnassa. Eli tuo maalaamattomille muovipinnoille joissa väri pinnassa on tullut jo puristusvaiheessa tms.
     

Kerro tästä muillekin!