FAST EZ-EFI

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Topias74, 15.11.2009.

  1. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Peruspaineen säätö tosiaan noin kuten jo neuvottiin ja ota se alipaine regulle mielelään suoraan imusarjasta.
    Jos otat kuitenkin läppärungosta (siinä on varmasti paikka sille), niin ota sellaisesta liitoksesta joka on yhteydessä KOKO AJAN sinne kaasuläpän alapuolelle...siihen tulee imusarjassa kulloinkin vallitseva alipaine.

    Läppärungossa voi olla myös hämäävästi virranjakajalle tms. tarkoitettu Ported Vacuum liitos johon ei tule alipainetta koko aikaa, koska kanava päättyy sinne kaasuläpän päälle...ÄLÄ LIITÄ siihen.
     
  2. studio57

    studio57 Gearhead

    moikka mulla tuli se fuelpump harness eli siinä oli johdot ja releet.. mut meillä taas mennään tyhjäkäynnilläkin rikkaalle :) taisteltu on.. kaasareilla ois ajeltu jo kohta viikon.
     
  3. janiluo

    janiluo Gearhead

    Mikäs on auton oma sähkö?
    TBI:n kanssa boksi antaa pumpulle signaalin vain hetken aikaa kun laittaa virrat päälle ja seuraavan kerran pumppu saa virtaa taas kun öljynpaineet on ylhäällä. Ohjaako sulla se alkuperäinen ECM edelleen sitä bensapumppua?
    Oletko myös tarkastanut ettei mikään ruiskulle virtalukolta tuleva virta katkea starttauksen ajaksi?
    :odroll:
    - Jani -
     
  4. Topias74

    Topias74 Gearhead

    Auton oma sähkö, tarkoitan sillä juuri sitä että auton oma boxi ohjaa vielä pumppua. Täytyy vielä tarkastaa se että virtaa piisaa ja että heräte ei katoa startatessa. Käykö se sarkeri vielä rikkaalla vaikka säätää idle AFR:n laihalle?
     
  5. janiluo

    janiluo Gearhead

    Mulla on bensapainemittari painelinjassa TBI:ssä ja kun laittaa virrat päälle niin sen parin sekunnin aikana mitä se boksi pumppua pyörittää ei paineet ehdi nousta tai ainakaan viisari ei liiku. Käyntiin lähtee kyllä ja sitten nousee mittarikin. TBI:n bensapumpussa on se punainen johdonpätkä josta voit tilapäisesti käynnistää bensapumpun. Kokeile kytkeä siihen virta ja startata niin tiedät onko vika pumpun ohjauksessa.

    Mitäs jos siihen bensapumpun piuhaan laittaisi tommosen releen jonka ajoitusta saa säätää niin saisi säädettyä että kuinka kauan pumppu pumppaa ennen starttia?
    http://www.autogasitalia.it/db/prodotto ... eng&id=109

    Käynnissähän pumppu saa virran kumminkin öljynpainekatkaisijalta.

    - Jani -
     
  6. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Tuleekos tossa ruiskussa boksille signaali startilta, eli "cranking signal" tai vastaava. Eli poksi tietää että nyt startataan ja osaa antaa käynnistykseen tarvittavat soppa-annokset. Näin ainakin esim TBI:ssä alunperin. Jos toi signaali puuttuis, niin voipi olla että käynnistys tuottaa tuskaa.

    Muutenhan ton topiaksen auton pitäis kuitenkin käynnistyä pikku viiveellä, koska pensa pumppuhan käynnistyy primeroinnin jälkeen joko öljynpaineen herättämänä, tai pyörintänopeustiedosta. Mä kun ymmärsin ettei lähe pitkälläkään startilla, mutta huikkaa ite kurkkuihin kaatamalla lähteepi heti ja pysyy käynnissä?
     
  7. Topias74

    Topias74 Gearhead

    Juuri noin tapahtuu niinkuin volvo5.7 asian on ymmärtäny, eli startata voi vaikka kuinka kauan mut ei lähde käyntiin, mut huikalla lähtee heti ja pysyy myös käynnissä! Ja vaikka bensapumppu on vielä TBI-sähköissä niin se käynnistyy kyllä heti kun avaimesta kääntää virrat päälle! Ei tossa varmaan tuu muuta signaalia muuta kuin puolan rpm-piuhasta pyörintätieto rpm-modulen kautta! Täytyy sekin tarkistaa että tieto tulee, tai no tuleehan se koska se käy ja pysyy käynnissä! Jotenkin nyt tuntuu että ainoastaan eka kerralla kun avainta kääntää niin silloin kuuluu se suuttimien kilinä mut sen jälkeen vaikka odottelee ja kääntää uudestaan virrat päälle niin ei kuulu enää suutimien ääntä, ainoastaan pumpun surina! Että saako se tarvittavaa bensa-annosta käynnistyäkseen??? :eek: Semmonen homma vielä että mulla ei mene kumpikaan johto mihinkään, FUEL PUMP RELAY ja FUEL PUMP CONTROLLER, TÄYTYISKÖHÄN noista jompi kumpi olla liitettynä, että boxi tietää antaneensa bensaa? Että pitäiskö se bensan syöttökin laittaa ton FASTin boxin hoidettavaks? Jos se sitten osais availla niitä suuttimiakin toisella tavalla!
     
  8. ramair4

    ramair4 1st gear

    starttauksen aikainen bensa puuttuu eli boxilta puuttuu jokin tieto minkä tarvii et osaa syöttää bensaa startin aikaan..apubensalla kun saat käyntiin niin sitten sille tulee tarvittavat tiedot map,lambda,kierrostieto,lämpö se kyllä pystyy noilla ajamaan sitä kun sen käyntiin saa...tuolla on hyvä keskustelupalsta käyppä kahtoon oisko apuja ite en jaksanut selata.

    http://www.cpgnation.com/forum/fast-pro ... pport.html
     
  9. Topias74

    Topias74 Gearhead

    Joo täytyy kahlata tota sivua nyt kun alko vapaat, nythän on yöt aikaa valvoa, :lol:
     
  10. janiluo

    janiluo Gearhead

    Kuten Volvo ja ramair tuossa ylempänä kirjoitteli niin TBI boksille tulee erikseen tieto että startataan ja se availee sen mukaan suuttimia. Jos et ole siihen uuteen boksiin kytkenyt sitä tietoa niin mistä se tietää että startataan? Jakaja pyörii samalla lailla niin startatessa kuin ajossakin eli ei se siitä voi päätellä starttaustilannetta???

    - Jani -
     
  11. ramair4

    ramair4 1st gear

    juurikin näin..niin kun janikin sanoi starttaus aikainen tieto puuttuu.ei osaa ruiskuttaa starttihetkellä,mut käynnissä kylläkin kun on tarpeeksi anturi tietoja.
     
  12. Topias74

    Topias74 Gearhead

    Mut mistäs otat starttaustiedon ku ei mainita koko asiasta mitään?? Eikä ole johtoa mihin se tieto tulis!

    Nyt kun luin oikein ajatuksella sitä manuaalia niin löysin kohdan jossa neuvottiin että kun muutaman sekunnin ajan kun on virrat kytketty, jos kevyesti painelee kaasupoljinta se antaa lisää kakkua! No ei muuta kun kokeilemaan ja kuinka ollakaan, auto lähti käyntiin! :eek: Mut sit manuaalissa sanottiin että normaalisti sitä ei tarvita! Miksi minä tarviin!

    Sit tutkin sitä auton omaa bensarelettä ja kokeilin mihin tulee virtaa ja mihin ei, ja oli virrat päällä ja ei päällä ja sekin että silloin kun virrat laittaa päälle niin vilahtaako missään virta, kas kummaa tuntuu että missään ei liiku sähkö, ja kun rele oli irti niin bensapumppu toimi normaalisti! :eek: Vähän jäi sellanen fiilis että tokko ollu se bensapumpun rele ollenkaan mitä mittailin, vaikka korjaus oppaan mukaan räpläsin oikeaa relettä!
     
  13. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Onks sulla sähköisenä noita asennusohjeita. Jos on ja lähetät vaikka sähköpostilla tai laitata ladattavaks johonki sivuilles, niin porukka voi neuvoo vähän paremmin. Toi on kuitenkin uus ja erilainen systeemi kuin muilla on käytössä, niin neuvotkin on sitten vähän sinneppäin.

    Ja silti mä ihmettelen etteikö siinä olis starttaustietoa tietsikalle. Vaikka kait sen softan voi rakentaa ilmankin.
     
  14. Topias74

    Topias74 Gearhead

  15. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Eli herätevirta ei varmasti katkee kun starttaat? luin kyllä että näin pitäis olla mutta ootko mitannu? Samoin sen käsiterminaalin sähköt ei saa katketa startatessa. Ehkä itsestäänselvyyksiä, mut noi mahdollisuudet on eliminoitava pois.

    Eikös sulla ole tossa HEI jakaja ja siihen kytkettynä toi RPM module? varoittelevat ohjekirjassa että ei kovin hyvä ratkaisu ja aina ei toimi ollenkaan. Sit vaan msd boksia ja sieltä saa kunnon rpm signaalin tietokoneelle.
     
  16. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Ekalla kerralla kun laittaa virrat päälle suuttimet toimii ja antaa bensaa, mutta vain kerran ettei kone kastele tulppia. Eli koneen pitää käydä ennenkuin toimii uudestaan. Ja painamalla kaasua joko heti virtojen laittamisen jälkeen tai starttauksen aikana saadaan koneeseen lisä bensaa.
    Ja jos kastelee tulpat niin kaasu pohjassa (tai yli 80%) ruisku ei anna ollenkaan bensaa ja näin kone saadaan huuhdeltua.
     
  17. Topias74

    Topias74 Gearhead

    Joo noin minäkin olen sen suomentanu, mut ekalla vaan ei lähde käymään eikö edes lupaa, mut sillä konstilla että liputtaa kaasua virran kytkemisen jälkeen niin lähtee käyntiin! Jakaja on erillisellä ulkopuolisella puolalla. Mut miten voi mistään saada sellasta virtaa mikä ei katkeais starttauksen aikana? Tuntuu että kaikkialta sammuu tai himmenee valot ku starttaa vaikka akku ladattu täyteen! Tai ei se kyllä kestä montaakaan kertaa sahata kun rupee jo hiipumaan! Oisko akun vaihdon aika?
     
  18. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    millä tota säädetään? koita lisätä jostain starttausajan suihkutusmäärää.













    Ainiin eihän tota tarvi säätää....
     
  19. janiluo

    janiluo Gearhead

    Eikö "nopeaa ja helppoa" tarkoita yleensä sitä ettei tarvitse ajatella kun ajattelu on ulkoistettu ja kaikki on jo valmiiksi mietitty?
    Lyödään vaan rahaa tiskiin niin homma toimii? Mitämitä???

    Vai onko kyseinen sarja tarkoitettu kaasarista->ruiskuksi muutoksiin eikä ruiskusta->ruiskuksi kikkailuihin.
    :eek:
    - Jani -
     
  20. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Kyllä, uus kunnon akku ja heti! jos sulla hiipuu jännite sopivasti, niin sieltä ei tuu enää kipunaa tai ruiskupoksi sammuu tms.
    Ja kyllähän siellä on sähköä joka ei katoa starttauksen ajaks. On oltava.
     

Kerro tästä muillekin!