FAST EZ-EFI

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Topias74, 15.11.2009.

  1. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Mullolis ylimääränen rb/hemi jakaja tommoseen fast efi systeemiin jos joku tarttee.
     
  2. stinnes

    stinnes 3rd gear

    Re:

    Oliko minkälainen vika? Itse tässä reilu kk verran tapellut seuraavanlaisen paketin kanssa SBC 406 koneessa. Fast Ez-Efi 2.0 + Fast Dual-Sync jakaja + MSD 6al sytkäboxi+ Msd plaster puola. Ongelma ajoituksen kanssa ja siitä ilmeisesti johtuva liika bensansyöttö. Kaikki mahdolliset on FASTIn tuen kanssa käyty läpi, ja nyt pitäs romut lähettää heille tarkistettavaksi.

    Nyt koitan kuitenkin vielä heittää tuon FAST Dual-Sync jakajan pois ja laitan MSD 2-wire jakajan tilalle. Tällä haen syytä, josko tuo jakaja olisi jo ollut valmiiksi paskana.

    Aika hermoja raastavaa ja kallista leikkiä tämä on tähän asti jo ollut. Bensaöljyt pitänyt vaihtaa varmaan jo 5 kertaa ja useampi sarja tulppia. :(

    Katsotaan jos tästä maaliin vielä päästääs. Laita päivitystä myöhemmin.
     
  3. studio57

    studio57 Gearhead

    eikös siitä dual syncistä voi ottaa sen toisen johdon irti niin ei tiedä nokka-akselin asennosta mitään.. luulen ettei vika oo siinä. onhan sulla nuot purnukat kaukana toisistaan? antaako vika koodeja?
     
  4. stinnes

    stinnes 3rd gear

    EMI häiriöt on poistettu ja purnukat kaukana toisistaan ja muutenkin kaikki tsekattu. Nyt sit löyty semmonen pikku vika yhden kesän ajetusta Pro Street dambberista, oli ulkokehä siirtynyt reippaasti merkiltä. :poff:

    Nyt uutta metsästämään ja kokeillaan uudestaan...
     
  5. stinnes

    stinnes 3rd gear

    Ei auttanut tämä, kyllä siellä "korvakuulolla" ajoitus on ollut kohdallansa. Nyt kuitenkin uus dampperi kiinni ja säädetty ohjeen mukaisesti 20 asteeseen ja lamppu myös sen näyttää.

    Pintakaasulla menee todella rikkaalle, myöskin menee rikkaalle pelkän vaihteen kytkemisen päälle. Koitin säätää tyhjäkäynti AFR laihemalle ja se hieman auttaa,mut ei tarpeeksi. Käynti ja kiihdytyspumpun hieno säädöt kun kytkee täysin miinukselle(vähemmän bensaa) niin auttaa vähän, mutta motti menee sit laihalle täyskaasulla ja tökkää vastaan.

    Voisko jokin noista 8 suuttimesta jotenkin vuotaa läpi? Vai mikä perkele on:)

    Tässä muuten linnki ohjekirjaan. http://www.fuelairspark.com/newsfiles/FAST4-200.pdf
     
  6. studio57

    studio57 Gearhead

    Minä tein joskus niin et laitoin moottorin kokoa pienemmäksi, näin peruskartta oli hoikempi ja osu paremmin maalialueelle ja oppiminen saatiin aikaiseksi. Bensapaineen pudottamista voi kans kokeilla
     
  7. Fastback

    Fastback Gearhead

    Tätä voisin ehdottaa minäkin mikäli ohjausyksikkönä on ez efin oma murkula.
     
  8. stinnes

    stinnes 3rd gear

    Samaa tuumannut ja paineenlaskemista kokeillutkin, mutta Fast tuesta eivät halua että niitä muutettaisiin. Pitäisi löytää SE syy miksi EGU (fastin morkula) haluaa syöttää pikkukierroksilla, niin paljon enemmän kuin kone tarvis.
     
  9. studio57

    studio57 Gearhead

    kartta vituillaan eikä osaa korjata jos korjaus yli 20% tai sit lambda paskana, ilmavuoto, liian vähän alipainetta jne jne... koita tehä uusi kartta pienemmälle motille.. sit jos osais korjata.. jos ei korjaa ajaa sillä kartalla minkä ameriikan joe on sinne koodannu.
     
  10. stinnes

    stinnes 3rd gear

    Alkaa kallistumaan tämä vika tuohon imupuolen vuotoon tai sit regu ei tuota alipainetta tarpeeksi. huomenna tutkitaan. Kiitoksia vinkkeistä!
     
  11. puna niska

    puna niska Gearhead

    Näkeekö siitä käsimokkulasta esim lamdan arvoja jos selvästi arvot laihalla ja nenä sanoo muuta niin---
    Muutenkin kyttäsin niitä antureiden arvoja mitä siitä mokkulasta näkyy ja ehtisin eroja todellisten arvojen välillä.
    Minimi paine siittimille ilmeisesti 21.Että voishan sitäkin kokeilla.
     
  12. stinnes

    stinnes 3rd gear

  13. PauliR

    PauliR 3rd gear

  14. stinnes

    stinnes 3rd gear

  15. Topias74

    Topias74 Gearhead

    Ei toimi mulla ainakaan 630 Nokia lumialla. :(
     
  16. stinnes

    stinnes 3rd gear

  17. Topias74

    Topias74 Gearhead

    Kokeilitko laittaa perusasetukseen pienemmän moottorin? Onko vaikutusta? Itselläni on myös kiinnostusta kyseiseen ruiskuun. Mulla oli myös vuosia sitten se fastin eka ez-efi ruisku. Siinäkin oli pieniä ongelmia mutta luovutin liian helposti ja möin pois. Nyt se kiinnostaa edelleen.
     
  18. stinnes

    stinnes 3rd gear

    Kyllä moottorin perusastuksiin kokeilin parikin pienempää (350,383) mutta ei vaikutusta. Polttoainepainetta myös koitin laskea, mutta ei toivottua tulosta. Fast tuki pitää videon perusteella että vaguumi tai pakopuolen vuoto ja siksi syöttää liikaa. En ole kuitenkaan vuotoja löytänyt.
     
  19. stinnes

    stinnes 3rd gear

    Laskin bensanpaineet karvan alle 20psi ja kävin ajamas 20km lenkin. Vieläkin menee rikkaalle pikkukieroksilla ja alkaa röpöttämään jo kun laittaa vaihteen päälle. Cruisinki vauhdissa toimii hyvin, mutta täys kaasukiihdytykses menee todella rikkaalle 9-10afr. Pihaan päästyäni nostin paineet takas 43psi, niin kone menee vielä rikkaamalle ja on mahdotonta päästä liikkeelle.

    Seuraavaksi pienensin koneen kooksi 260 ja paineet 43psi, niin parani huomattavasti, mutta silti röpöttää ja yrittää sammua kun vaihteen laittaa silmään.
     
  20. ViLU

    ViLU Gearhead

    Haluutko ostaa takas, odottaa vieläkin asennusta hyllyssä :poff: Mitään muuta tehny ku yhen softapäivityksen mikä oli Fast:llä jaossa.

    Jos totta puhutaan ni ei oo myynnissä, pitäis se tohon Impalaan sovitella, joskus...
     

Kerro tästä muillekin!