FAST EZ-EFI

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Topias74, 15.11.2009.

  1. Topias74

    Topias74 Gearhead

    Ei oo nyt paalua ostaa vielä, mutta ehkä tulevaisuudessa. Pidetään korvan takana! :wink:
     
  2. studio57

    studio57 Gearhead

    onkos sulla tyhjäkäynnin lambda target missä tavotteessa? varmisteles se ja vot target.. jotenkin näyttäis et tuo learning on ihan hukassa
     
  3. stinnes

    stinnes 3rd gear

    Tyhjäkäynti ja wot perusasetuksis.Muistaakseni 13.8 ja 12.8

    Olen kokeillut säätää tyhjäkäynti AFR targetin lähelle 15, se auttoi vähän mutta ei oikein aja asiaansa.
     
  4. VooDoo

    VooDoo Gearhead

    Onko tosiaan niin että noissa laiteissa ei itse poltoainekarttaa pääse millään konstilla itse puukottamaan? Oma veikkaukseni on että nokka-akseli siellä temput tekee kartalle. Ton takia oon ihmetelly kovasti näitä "plug'n'pray" ruiskuja. Eihän ne voi toimia jos on vähänkään erikoisempi kokoonpano?

    Sais manuaalisesti taottua ees sinneppäin aluelle ja antais itsesäädön korjata lopun. Tai onko noissa jotain loggeria että valmistaja vois sen perusteella tehä suunnileen alueela olevan polttoainekartan ja sen perusteella touhuttais.

    JOS tosiaan ei voi mitenkään sitä karttaa muokata, niin jo on keksintöjä.
     
  5. studio57

    studio57 Gearhead

    taitaa siinä 2.0:ssa olla jo kompuutteriin kytkentä mahis ja pääsee karttoja hiplaamaan. 1.0 versiossa oli pelkkä ameriikan Raimon arvaus jota sitten opettelee järkevämpään suuntaan.
     
  6. VooDoo

    VooDoo Gearhead

    Mahoton ajatus että vois toimia JOS maximi korjaus on 20%

    Melko optimistista valmistajalta sanoisin.
     
  7. 496SS

    496SS 3rd gear

    stinnes, millanen nokka siinä sun motissa on?
     
  8. VooDoo

    VooDoo Gearhead

    Myykös euroopassa kukaan näitten tuotteita muuten?

    Jos hankkis http://www.fuelairspark.com/fas/air...le-precision-cast-throttle-body-assemblyhtml/
    Porais ite suuttimien reijät ja laittas jonkun ihan eri mokkulan ohjaamaan koko palettia.

    Pistin jo tekniselle puolelle kyselyä että onko noi mahollista porata auki noi suuttimien paikat ja onko niitä 2 vai 4. Sais olla 4.


    Kutoskoneen päälle tosin koko tekele mutta eipä se sitä kai tiedä.
     
  9. stinnes

    stinnes 3rd gear

    Tällänen paketti siel on. Maltilinen nokka Howards.

    VALVE LIFT WITH 1.5 ROCKERS : INT .530 / EXT .545
    DURATION IN DEGREES : ADVERTISED - INT .286 / EXT .294
    DURATION @0.050" : INT .233 / EXT .241
    LOBE SEPARATION ANGLE : 110

    Tuli tuossa eräs mielenkiintoinen homma vastaa. Regun painemittaria, ihmettelin, kun on vuotanut sisämyksiä pihalle. Siinä on kyljes semmonen reikä oisko tuossa sit joskus ollut joku kumisuojana, mut eipä ole enään ja sieltä vuotaa mittarinesteet pihalle. No heitin sen mittarit sit pois ja tulppasin koko mittarinreijän. Tein uudelleen asennuksen ruiskulle handheldillä ja nyt tuntus että kyllä sillä jokin vaikutus oli??? Nyt pysyy motti käynnis vaihdepäällä, toki vieläkin röpöttää mutta ei todellakaan niin paljon...Voiko tuo rikkinäinen mittari sekoittaa jotenkin tuota bensapuolta? Ei kai se sen kautta mitään ilmaa esim saa? Koitan huomenna vaihtaa linjaan vielä uuden 30micron suodatinpatruunan, jos siellä olisi tukkeumaa. Lisäksi vaihdan uuden Lambra-anturin. Vaikea uskoa tuohon, mutta alkaa olla vitsit vähis tämän laitoksen kanssa.

    Ajattelin vielä laittaa erillisen laajakaistalambran toiseen putkeen, niin pystyy vähän seuraamaan kuinka käsikädessä nuo kulkevat.
     
  10. 496SS

    496SS 3rd gear

    Ok. Eihän tuo mikään hirveän raikas ole, mutta 110LSA (kuula niin jumissa etten jaksa laskea niitä overlappeja) saattaa sotkea ohjaimen päätelmiä jos se haistelee imusarjan paineenmuutoksia. Sikälimikäli tuossa ruiskutötterössä on MAP-anturi.

    Jaaa. Ei tuo 110 pitäisi vielä ongelmia tuottaa.
     
  11. stinnes

    stinnes 3rd gear

  12. stinnes

    stinnes 3rd gear

    Fast:tin poijat olivat nyt porukalla katelleet videota ja olivat sitä mieltä, että ecu saisi jostakin häiriötä...niin tuota noise ongelmaa ne tarjoavat joka välis. En tiedä kuinka tälläinen systeemi pitäs sit asentaa, jos on niin herkkä sähköhäiriöille...Ecu:n olen asentanut apukuskin puolelle jalkatilan oikeaan laitaan, msd 6al boxi ja puola ovat kuskipuolen sisälokasuojan päällä, mikään tulpanjohto mm ei osu mihinkään ruiskun johtoihin...ainut piuha mikä menee samassa "pötkössä" MSD boxin syöttövirran kanssa on eculta lähtevä points output piuha, joka kytketty MSD boxin points input piuhaan. Eli tuo antaa eculta käskyn boxille, koska boxin pitää kertoa puolalle milloin ampuu kipinän. Tuon piuhan tiestysti voi kokeilemalla vetästä vaikka muualtakin.

    Onkos muuten väliä kuinka kaukana puola voi olla jakajasta? Mulla se on noin 50cm matkanpäässä. Sekoitaisiko huono kipinä pikkukierroksilla tuota systeemiä? Kuitenkin se käy tyhjäkäyntiä hyvin ja lähtee käyntiin.

    Tulpanjohdotkin ovat uudet eikä eroa tullut vanhoihin verrattuna. Tulpat taitaa olla jo kolmannet erimerkkiset.
     
  13. Bowhill

    Bowhill 3rd gear

    .....
     
  14. 383

    383 Gearhead

    Joku sanoi että puolanjohto max 20cm
     
  15. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    Mun mielestä tuo näyttäis siltä että kiihdytysrikastuksia olis todella paljon liikaa joka sotkee itseoppimisenkin. lisäksi alle normi joutokäynnin on kartta rikkaala ja lambdakorjauksen arvot ei piisaa. Nuo kun yhdistää siihen että jos tuo ei tosiaan rupea karttaa korjaamaan silloin ku lmbdan korjauksen raja on saavutettu ni aika hankala on. opetus pitäis tehdä niin että mahdollisimman hitailla kaasunliikkeillä käytellä erikierroksilla ja seuraten lmabdan korjausta ja yrittää pitää kuormitukset semmoisina että lambdakorjaus onlisi alle sen 20% Ohjekirjaa yritin moiseen ettiä että olis pässy valikoihin tutustumaan, mutten pikaisesti löytäny ku saman vamistajan monipisteruiskuversion ohjeet, siinä ainakin sai kiihdytysrikastuksia hieman muuteltua vaikkei seoskarttaan siinäkään voinu vaikuttaa. tuota vaihdetta päälle ja pois tehdessä jos kone pysyy käynnissä ni kannattaisi mahdollisimman pitkään antaa vaihteen olla päällä kaasuun sattumatta ni saattaa kuitenkin jossain vaiheessa purkki tajuta alkaa karttaa korjaamaan.
     
  16. Bowhill

    Bowhill 3rd gear

    .....
     
  17. Topias74

    Topias74 Gearhead

    Koita pitää perus osat samoina kokoajan, meinaan noita tulppia. Pysy aina samoissa tuotteissa niin kauan että perusasiat on kunnossa,sitten voi kokeilla toisia.Muuten tavallaan saattaa kokoajan tulla lisää oireita mitä ei osata yhdistää että miksi ei toimi.

    Silloin kun minäkin painin noiden EZ-EFI oireiden kanssa, niin yksi syy oli mullakin väärän arvoinen tulppa, kuumana toimi mutta kylmänä kävi huonosti ja välillä vajailla. Ootko muuten ihan varma että kaikki tulpat toimii? Välillä jos yksikin tulppa pimeenä, niin varmaan tulee lambdalle väärää tietoa, ja se taas sekoittaa oppimista/säätöä.
     
  18. stinnes

    stinnes 3rd gear

    Tässä asennus/ohjekirja. Sivulta 48 eteenpäin on AFR ja bensansyöttö asetuksien muuttaminen. Olen kokeillut näitäkin muuttaa.

    http://www.fuelairspark.com/newsfiles/FAST4-200.pdf

    Tulppien vaihdolla ei ollut merkitystä. Aluksi oli NGK 6 arvoiset tulpat. Sitten kokeilin pienentää kärkiväliä 0.8mm:iin. ei vaikutusta. Nyt siellä on tällähetkellä Denson IK 16 iridium tulpat. Koneessa oli tosiaan aluksi ongelmaa se, että pytty nro 7 ei tahtonut tulla mukaan kuin vasta kovimmalla kierroksilla/ piti kiusata kaasulla mukaan. Mutta miksi se heittäisi nyt yhden pytyn pois, kun vaihteen kytkee tyhjäkäynnillä? Tuon lamdra sekoilun kyllä silloin ymmärtäisin että rikkaalle vetää kun yksijoukosta poissa. Jos syy olisi tässä, niin mikä sen aiheuttaa? Jakokin pitäs kyllä olla kohdillansa.

    Taidan ensiviikonloppuna vaihtaa 6 kerran bensaöljyt motista ja käyn vetääs sillä 100-200km lenkin, niin katsotaan muuttaako mitään.

    Fast tuesta sanoivat että siellä on sähköhäiriö, joka sekoittaa ecua. Pyysivät että lähetän rojut heille tarkistettavaksi ja he tekevät siitä todisteeksi vielä videon että toimii...jos löytävät vikaa niin korjaavat. Tässähän olisi tietysti mahdollista lähettää romut sinne ja laittaa kaasari takas kiinni ja katella tätä harrastusta syksyllä uudestaan...mutta kun ei viitsis vielä luovuttaa kun tässä jo parikuukautta tähän aikaa ja rahaa kuluttanut.
     
  19. Topias74

    Topias74 Gearhead

    Tuota kun vois kokeilla jonkun kaveris autossa, että pelaako siinä.
     
  20. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Palamaton bensa ei ole suinkaan sama kun rikasseos...lambda tulkitsee sen LAIHAKSI SEOSEKSI -> ECU rikastaa lisää.
    Jos pyttyjä pimeänä, niin se sotkee koko homman, varmaan syytä varmistaa ettei näin ole, ruiskuvehkeet ei tykkää tästä.

    Tuo MSD boxi on oikeasti melkoinen häiriöharava, jos mahdollista, niin olisi hyvä kokeilla kokonaan ilman sitä...saattaa olla myös syy pyttyjen pimenemiseen, koska se antaa sinulla kipinän FAST:n ohjaamana.
    MSD boxeissa on myös tunnetusti paljon vikoja...

    Maadoitukset, ne ovat ensiarvoisen tärkeät...ECU tulisi maadoittaa samaan pisteeseen moottorissa kuin LAMBDA ja mahdollisesti lambdasignaalin paluu ECU:lta (signaalin maa).

    MSD olisi hyvä maadoittaa erilleen, vaikka suoraan akkuun, kuitenkin erilleen kun ECU ja kaikki siihen liittyvä.
     

Kerro tästä muillekin!