FE 390 pätkii lämpimänä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja L1nkkari, 10.7.2014.

  1. L1nkkari

    L1nkkari 1st gear

    Moi!

    Eli sytytys alkaa pätkimään yli 80 km/h vauhdissa ja tekee sitä ainoastaan lämpimällä koneella. Puola vaihdettu viime viikolla, se autto paljon mut ei poistanu ongelmaa kokonaa. Autolla voi joutuu ajaa tunninkin ennenku oireita tulee. Mistä tää vois johtua ?

    Paljonko pitää olla puolan jännite moottori käynnissä?
    Mietityttää että onko tos esivastusta.

    Auto Mercury Montclair -65, vaihdettu kärjetön sytytys.
     
  2. pizzamake

    pizzamake Gearhead

    Mulla oli aikoinaan samoja probleemia oman 390:n kanssa ! Oli ameriikan Joe sätöstänyt kärjettömän jakajan entisen kärjellisen tilalle. Oli 2 kpl esivastuksia ennen jakajaa. Toinen hyvin esillä jakajan vieressä ja toinen alkuperäinen virtalukolta tulevassa johdossa! Saattaisi löytyä sinunkin pirssistä sellainen lyijykynän vahvuinen muutaman sentin mittainen pötkylä ko. johdosta ja vaikuttaa 100-varmasti kipinän saantiin !
     
  3. Make500

    Make500 Gearhead

    Onko tulpanjohdot missä kunnossa? Ja puolan navat oikein päin? Väärinperin laitettu puola toimii, mutta alitehoisena..

    Itse roplannu vaan oman FE:n kanssa kärjillä, mutta auton käydessä virtalukolta tulevalla puolan johdolla joku 10.5 V. Ja sytytyspuolella alle 7 V.

    Ja onhan puola tarpeeksi tehokas veekasille? Itse hain paikallisesta tarvikeliikkeestä puolan kun hätään tarvitsin, eikä sillä saanut edes autoa oikein käymään.

    Tästä linkistä -65 ford/mercury service manual tai ainakin osa siitä:

    http://oldcarmanualproject.com/manuals/ ... index.html
     
  4. L1nkkari

    L1nkkari 1st gear

    Tulpanjohdot uudehkon näköiset mutta eihän niistä tiedä.
    Alunperin mietitytti että saaks se puola liikaa jännitettä.
    Auto käydessä tulee puolalle 10V eli se puoli pitäs olla kunnossa.
    Uus puola on ihan alkuperästä vastaava.

    Tää alkaa kallistumaan tonne johtojen suuntaan.

    Kiitos tosta linkistä!
     
  5. pizzamake

    pizzamake Gearhead

    Ja sitte vielä ! En näköjään huomannut selventää aiemmin,että kärjettömän jakajan ollessa kyseessä etuvastuksia ei missään nimessä saa olla haittaamassa kipinän siirtymistä, vaan ne on karsittava sieltä pois !
    Toiseksi, tsekkaa virtalukon pohja, joka saattaa myös olla ongelma kipinän saantiin moottorissa !
     
  6. L1nkkari

    L1nkkari 1st gear

    Tulpanjohdot nyt vaihdettu.
    Vielä ei oo esiintyny pätkimistä mutta en oo paljoo ajanukkaa.

    Luin sen kärjettömän (edellinen omista laittanu) ohjeita ja siinä sanottii että jos on etuvastus niin pitää antaa olla siellä !
     
  7. L1nkkari

    L1nkkari 1st gear

    Pätkiminen jatkuu.. laitettu tilaukseen tulpat, virranjakajan kansi ja pyörijä. noitten jälkeen vaihdettu miltein kaikki, ihme jos ei ala toimia.
     
  8. pizzamake

    pizzamake Gearhead

    Moi vielä !

    Oletko jo tarkistanut sen virtalukon pohjan liitinpinnat? KANNATTAISI, ellet ole jo tehnyt sitä !
    Toinen mikä kannattaa tsekata ja uusia on apusolenoidi.
    Kolmanneksi,tarkasta johdotukset ja maadoituspisteet.
    Nämä kaikki aiheuttavat huonokuntoisina mitä raivostuttavampia ja mystisempiä sähköongelmia ja niistä eroonpääsy onnistuu vaivattomammin juuri systemaattisella läpikäynnillä.
     
  9. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    Ainakin pertronixin ignitor vaatii täydet virrat, pitää ottaa vastuslanka / etuvastus pois, näin sanotaan pertronixin ohjeissa v8 moottoreille.
    vähemmillä jännitteliläl se kuumenee, ja ei kestä vältämättä kovinkaan montaa vuotta. Myös kokeile toista sytytys puolaa, ei niistäkään koskaan tiedä. Lisäksi jos sinulla pertronix on, parhaiten sa toimii vähä oomisella puollalla, esim pertronixn flamethrower.
     
  10. L1nkkari

    L1nkkari 1st gear

    Mulla on crane cams xr-i ignitor.
    Hyviä vinkkejä tuli tuossa.
    Tänään kun vaihdoin tulppia niin ne oli kaikki ihan hirveessä kunnossa ja yks murtu siitä keraamisesta osasta :)
     
  11. Ana67

    Ana67 Gearhead

    xr-i kaiketi vaati sen esivastuksen. Mites ootko tarkistanu kierrosrajottimen asetuksen xr-i pötikästä??? Ettei Joe huumorimiehenä oo sitä asettanu "väärin" :rotfl:

    Googleen vaan hakusanaks crane xr-i ni luulis löytyvän ohjeet.
     
  12. L1nkkari

    L1nkkari 1st gear

    Hyvin kiertää :)
     
  13. 3964

    3964 2nd gear

    Tuossa koittanu säädellä omaa autoa jossa tuo xr-i palikka jakajassa,aika rajun tuntuinen tuo kierroksen rajoitin tuossa.

    Mutta toimii eipähän kone räjähdä.
     

Kerro tästä muillekin!