FE:n kannet

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ford Freak Club of Finland ry', aloittaja kantri64, 3.9.2008.

  1. kantri64

    kantri64 1st gear

    On projektina fe:n C8AE-H valunumeroiset kannet ja koko moottorikin. Ajatus on tehdä mahdollisimman hyvin alhaalla vääntävä pannu noin kympin puristuksilla ja edelbrockin performer nokalla+imusarjalla. Huipputeholla ei ole mitään merkitystä eikä koneen käytöksellä yli 4000RPM.
    Mitä noille kansille kannattaa tehdä? Niin, lohko on täydet koneistukset ja 030 porauksen läpikäynyt 390cid

    Pieniä muokkauksia, jos kierrätetään kuitenkin vähän yli 400rpm...
     
  2. Hoppa 1

    Hoppa 1 1st gear

    Eiks tuon ikäset kannet ole noilla ns. pienemmillä kanavilla. Eli ne käy jo valmiiksi yhteen tuon performeri imarin kanssa. Samoin niillä saa vääntöä alas.
    Kansista siivoaisin pikkaisen kanavia ja tasku porttaus sekä ehkä venttiilit uusimisen yhteydessä hieman isonmaksi.
    Toi nokka mitä suunittelet on kylä juuri tuolainen vääntönokka, todellisilta asteiltaan melko lievä, mitenkä tuo suht korkea puristus sitten toimii lievän nokan kanssa? Itse menisin nokan asteissa hieman kovempaan. :odroll:
     
  3. kantri64

    kantri64 1st gear

    Käytännössä tämä pata on jo olemassa ja toimii mutta aikanaan kun alukannet siirtyy strokerin päälle niin sitten... Eli kasaillaan lopuista osista toinen kiuas. Mulla olisi tuo Crane mitä olen yrittänyt kaupata, mainosasteet 288 ja todelliset 226, mahtaako mennä jo liian jyrkäksi.
     
  4. Hoppa 1

    Hoppa 1 1st gear

    Kyllä tuolla cranen kärsällä ollaan sitten taas lian rajussa, jos ajetelet edelleen vääntö ja alakierros konetta.
    Compilta esim jotain xe sarjaa maltillisilla asteilla, toi fe kansi systeemi ahdistaa tuolta pakopuolelta jonniin verrain ja sellainen nokka jossa pakopuolela hieman enemmän asteita kuin imussa helpaa hieman. :odroll:
     
  5. kantri64

    kantri64 1st gear

    Mulla on ihan sama käsitys tuosta Cranen nokasta. Pakokanavia on hellästi muotoiltu ja hyvin varovasti suurennettu, imukanavat on vain siistitty. Välttämättä venttiileitä ei uusita, hiotaan kyllä ja seetit tarkastellaan. Tästä koneesta tehdään ns "kakkoskone" ja strokeriin panostetaan enemmän. Eli mulla on toinen FE lohko johon tarkoitus hommata 4.25 iskunen akseli, rulläkärsä ja viimeisenä sovittaa nuo alukannet päälle. Ja alukannet käy ensin asiantuntijan käsittelyssä, niihin en itse puutu!
     
  6. kantri64

    kantri64 1st gear

    Tuollaiset käväisi mielessä, mahtaako asteet pysyä vielä järkevällä tasolla:
    -Comp dual energy: 265 ja 275 (211 ja 223) nostot 484 ja 510
    -comp extreme energy: 256 ja 268 (212 ja 218) nostot 487 ja 493

    Performerissa asteita oli 272 ja 284 (194 ja 204)

    Onko nuo käytännön asteet liian paljon enemmän??
     
  7. Hoppa 1

    Hoppa 1 1st gear

    Eikös noissa molemmissa compin nokissa ala tuo ilmoitettu alue noin 1500 -
    eli lähtee vielä aika alhaalta vetämään, mutta potkii sitten vähän paremmin kuin esim. tuo edelin kärsä.

    Omasta mielestä esim compin 260 on siinä rajoilla että onko hieman liian kesy, kun taas comp 268HE vanha kunnon perus nokka vetää hyvin alhaalta ja pysyy mukana vähän korkeammallekkin.
    Itsellä tällä hetkellä paikalla crane 272 / 284 jossa alueksi on ilmoitettu 2000- ylöspäin. Tuo on omaan käyttöön liian ylävireinen painavassa autossa.
    Mulla on varattuna tuohon kaksi uutta compin nokkaa joista toinen jää ylimääräisenä myyntiin.

    COMP Cams 33-224-3 268 Cams High Energy
    COMP Cams 33-207-3 265 / 275 Dual Energy
    Näistä näyttäisi nyt siltä että heitän tuon 268:n koneeseen ja tuo toinen tulee myyntiin. :odroll:
     

Kerro tästä muillekin!