FE:n öljypohja aiheista pakinaa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ford Freak Club of Finland ry', aloittaja kantri64, 19.4.2011.

  1. kantri64

    kantri64 1st gear

    Onko FE kiukaaseen ollut "vakiona" tarjolla erikokoisia pohjia? Minkäkokoinen tulisi C4AE-lohkoisen 390:n pohjan olla. Jos jollakulla on alkuperäinen ÖP 390sessään , niin voisiko mitata suurinta korkeusmittaa?

    Varsinainen ongelma on se, että mulla ei ilmeisesti pohja ja mittatikku kättele toisiaan kun ölppää ei ole koskaan tarpeeksi vaikka mittailisi heti kannullisen kaadettuaan ( ihan oikeasta reiästä )

    Tikku on aikanaan projektiin hommattu kiinalainen laatutuote ja öljypohjaa ei o tullut sen kummemmin ihmeteltyä aiemmin.
     
  2. muthafukka

    muthafukka 1st gear

    eikö se vastaus aika pitkällti ole jo tuossa kymysyksessä...mateintsaina?
     
  3. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    ainakin mun 1962 FE390 motin öljypohjan korkeus on noin 15.5 cm.
    galaxiella ajelin vuosia liian vähällä öljyllä.. ajelin aina niin, että mitta tikku näytti ylintä Full viivaa.. Sitten tajusin tyhjentää , vaihtaa suodattimen, ja laittaa ohjekirjan mukaan olevan öljymäärän, se oli sitten noin 1cm yläviivan yläpuolella! Nyt öljynpaineet ovat korkeamalla, tosin edelleen kun esim saapuu risykseen, ja kierrokset tippuu tyhjäkäynnillä, jonkin aikaa paineet on about nollassa, sitten ne nousee. Noh, näin on menty jo +10v, ja meno jatkuu. Sitten kun elli etseli on valmis, kenties, ehkä jaksan ja viitsin galaxien motin vetää atomeiksi, ehkä hieman pitää vaihdella laakereita????
    kestääköhän siihen asti... :odroll:
     
  4. jiipee60

    jiipee60 3rd gear

    Ohjekirjan mukainen öljymäärä on hyvä idea, JOS tietää, että öljypohja on oikeanlainen. Semmoinen sekametelisoppa on tuo oma 352 (?) konekin, että ei voi luottaa mihinkään tikkuihin tai öljymääriin. Amerikan poijjaat on vielä tietenkin ajelleet rikkinäisellä öljyvalolla ja -anturilla. Nyt on kuitenkin öljytikun putki kiinnitetty ja öljynpainevalo ja -anturi kunnostettu. Öljyt ja suodatin vielä vaihtoon ja sitten ohjekirjan mukainen määrä (6 qts. U.S. tai 5 qts. Imperial measure) ölppiä koneeseen ennen käynnistystä. Jos valo sammuu normaalisti konetta käynnistettäessä, voi tehdä tikkuun merkin ja toivoa, että meni oikein. Eli ei tämä ihan yksinkertaista aina ole...
     
  5. agm

    agm 3rd gear

    nämä tulee mun koneseen, onkohan se 8qt sitten oikea öljymäärä

    http://www.summitracing.com/parts/MOR-20607/

    http://www.summitracing.com/parts/MOR-24608/

    ja ehkä tämä
    http://www.summitracing.com/parts/TCI-411000/
     
  6. jiipee60

    jiipee60 3rd gear

    nämä tulee mun koneseen, onkohan se 8qt sitten oikea öljymäärä

    Eiköhän se 8 qt ole oikea määrä. Tee vielä tilavuusmittaukset vanhan öljypohjan kanssa, jos mahdollista. Tuolta löytyy myös hyvää tietoa asiasta, vaikka onkin pick up -sivusto lähinnä: www.fordification.com
     

Kerro tästä muillekin!