Fe:n sytkä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja slitre, 17.7.2002.

  1. slitre

    slitre 1st gear

    Sytkä asiaa...kilisee kilisee moottori...aina kun on "veto" päällä,kirja sanoo että sytkä olis 6-10 astetta jälkeen yläkuolokohdan, mut ei ainakaan noilla arvoilla auta yhtään...kilisee aina vaan...jos sitten pistän sytkäksi jotain 12astetta niin ei lähde kunnolla käyntiin...!
    Eli kysymys kuuluu: mihin suuntaan sitä sytkää pitäisi nyt sitten laittaa?
    ps.98 bensalla ajetaan, moottori suht vakio.
     
  2. koni

    koni 1st gear

    En nyt muista miten FE-isolohkossa on, mutta noihin dampperin sytkäviivoihin ei aina kannata sokeasti luottaa. Joissain damppereissa on välissä kumia ja vanhemmiten saattavat pyörähtää (kuten mulla on Lincolnissa käynyt)! Sillon ei auta muu kun ottaa ykköspytyn tulppa auki ja hakea yläkuolokohta käsin ja merkata tussilla viiva oikeaan kohtaan.
    12-astetta ei luulisi olevan vielä niinpaljon, ettei jaksaisi pyörähtää käymään, taitaa olla startti hiukan väsähtänyt..??

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: koni 2002-07-18 06:52 ]</font>
     
  3. fisu

    fisu Gearhead

    Eli kysymys kuuluu: mihin suuntaan sitä sytkää pitäisi nyt sitten laittaa?
    ps.98 bensalla ajetaan, moottori suht vakio.
    [/quote]
    jakajaa käännetään sen pyörimissuunnan suuntaan jos sitä halutaan myöhäisemmälle, kilinä johtuu siitä että se liian aikaisella ja/tai polttoaineseos on liian laiha.
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Siis tietysti ennen yläkuolokohtaa! Joku 8 tai 10 astetta on varmaan ihan hyvä suht vakiomoottorille. Jos edelleen kilisee niin vika on silloin just esim. liian laihassa seoksessa josta fisu juuri mainitsi.
     
  5. slitre

    slitre 1st gear

    Kiitoksia kaikille tiedoista...tota seos juttua en edes kiukkupäissäni muistanut...nooh nyt vaan säätämään...katotaan kiliseekö kuinka kauan!
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mistä tietää, että seos on liian laihalla? Miten säädetään rikkaammalle/laihemmalle? (Carter 600 cfm)
     
  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Carteriin täytyy asentaa uudet neula/suutin yhdistelmät(kaasarin päällä kaksi luukkua) jos haluaa ajonaikaista seosta muuttaa ja tyhjäkäyntiseos säädetään kaasarin etupuolella vinosti sojottavista ruuveista.
     

Kerro tästä muillekin!