Fedex ja tullausmenettely?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja FeV-8, 4.9.2008.

  1. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Antoivat fedexiltä sitten väärän osoitteenkin :mad: :rotfl: .
    Asiakaspalaute fedexille lähti juuri, mitään hyvää kerrottavaa tästä farssista ei ole.
     
  2. ana gto

    ana gto 1st gear

    Lahettaja voi halutessaan maksaa kaikki kulut myos verot suomessa. Itse olen lahettanyt useamman paketin fedex.lla ja tavarat on tulleet suomeen kotiovelle jopa 3 paivassa ilman lisakuluja ostajalle. Jostain syysta nain toimittuna kokonaiskulut ovat tulleet halvemmaksi.
     
  3. bbford

    bbford Gearhead

    Mitä maksuja teille on tullut?
    Minä tilasin rockautosta ison kasan osia ja ne tuli perille ja kaikki sinällään on ok.

    Kun paketti saapui suomeen sain tuon saman fonecta finder viestin ja lähetin siinä olleeseen emailiin visatiedot yms. Pari päivää siitä oli visalta veloitettu 51,08e,eikä mulla ole mitää hajua mikä toi summa on? Ei lukenut nettipankissa mitään sen tarkemmin.

    Luulin että tilanne on ok ja yllätyin kovasti kun viikko sitten tuli vielä uusi lasku jossa mukana oli liitteenä tullin tullauslasku jonka fedex oli maksanut ja nyt karhusi siis tullauslaskun hintaa+laskutuslisää multa.

    Mikä helvetin maksu se sitten 51,08euroa oli???

    Laitoin viestiä niille asiasta eikä sieltä vastannut nainen osannut sanoa asiaan mitään vaikka laitoin laskun nron sekä asiakasnron viestiin,luulis että näkis koneelta kuinka asiat on. Olen lähettänyt samaalle naiselle nyt 3 viestiä lisää eikä vastausta ole kuulunut. :mad:
     
  4. EdselHomo

    EdselHomo Gearhead

    Fedex on ottanut viime syys-lokakuusta tullauksesta 12e (jos muistan oikein) käsittelykuluja + ALV ja mahdollinen tulli.

    Kahteen kertaan eivät ole vielä yrittäneet laskuttaa, mutta Visalta on multa mennyt summa eikä siinä ole mitään erittelyjä näkynyt.
     
  5. Miki76

    Miki76 2nd gear

    6.9.2010 lähtien muuttunut nuo saapuvien lähetysten lisäselvityspalvelut.
    Semmonen uutta-otsikolla oleva a4 papru tuli ainakin mulle marraskuussa laskun mukana.Laskussa oli erittely kaikista kuluista.Tulli,alv. ja maksupalvelupalkkio 13,46e (2,5% tullimaksuista ja veroista,vähintään 10e)

    Minä soitin sinne,kun tuli se viesti ja sanoin etten anna teille mitään visa numeroita viestillä tai s-postilla.No,täti sano,et ei se mitään,pistetään sitten lasku kotiin.Se tulikin vasta 6 viikon päästä siitä kun tavara oli tullu...

    Mites monta tullinimikettä bbfordin isossa osakasassa oli?Näkyy Fedillä olevan näin:Kun tulliselvityksessä on yli viisi tullinimikettä,kustakin lisänimikkeestä veloitetaan lisämaksu.7,00e/tullinimike 6. nimikkeestä eteenpäin.Selittäskö tämä?Vai onko se niin,että jos on vaikka sata osaa ja kaikki on autonosia,niin se on vaan yksi tullinimike?
     
  6. bbford

    bbford Gearhead

    Sain tekstiviestin 7.tammikuuta ja rahat 51.08e oli veloitettu 9.helmikuuta. Nyt tuli lasku vasta 11.maaliskuuta.

    Mukana oli tullin lappu jossa mukana tullin lasku liitteenä,sen arvo 38.78e.
    Luulin että sekin pitää maksaa,eräpäivä oli sama 11.3. missään ei näy että se olis jo maksettu,sain kuitenkin vastauksen että se on mukana vain liitteenä ja että fedex on se jo maksanut.
    (Just sain samanlaisen tullin laskun toisista osista jotka tuli itellan kautta mutta siinä oli mukana lappu jossa kerrottiin että lasku on mukana vain VIITTEENÄ.)

    Fedex laskussa on toi sama tullin 38.78e ja laskutuslisää 13.46e.

    En maksa tota uutta laskua ennenkuin tulee asiasta parempaa tietoa. Stana.
     
  7. chevy56

    chevy56 1st gear

    delet
     
  8. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Mulle kanssa tuli lasku jo aiemmin luottokortilla maksetuista tullauksista. Soittelin FedEx:lle tunnin verran ja homma alkoi aukeamaan, yksi henkilö ilmoitti että laskutuksessa huomattavia sekaannuksia. He korjaavat tilanne koko ajan. Laitoin s-postia jossa ilmoitin mitä olen maksanut ja mihin tilaukseen liittyen. Samassa postissa ilmoitin etten hyväksy laskua enkä aio maksaa ennekuin selvittävät asian kuntoon.
     
  9. Vilu_86

    Vilu_86 3rd gear

    Kuinkas kauan porukalla on kestänyt laskun saapuminen, jos maksutavaksi on laskun valinnut? Kamat fedex toimitti 2 kuukautta sitten, mutta laskua ei ole kuulut vieläkään.
     
  10. T5

    T5 Gearhead

    Paketti tuli 30.3, lasku tuli toissa päivänä.

    Ainut ongelma oli, että tullilaskussa paketin arvo oli lähes kaksinkertaistunut (tilaus 217 euroa -> loppusumma olikin 398 euroa).

    Soitin aspaan, josta kävi ilmi
    1) Olivat pistäneet tilaukseen postimaksut, vaikka ne sisältyi jo ensimmäiseen summaan
    2) Tilauksen painon olivat ottaneet suoraan lähettäjän antamista tiedoista (20kg), vaikka paketti painoi lähemmäs 4kg. Itse eivät kuulemma tilauksia punnitse.

    Eli ottivat postitusmaksun suoraan tuon painon mukaan, jolloin siitä tuli sievoinen 180 euron kokoinen lisä tullauspäätökseen. Minulta onneksi eivät postitusmaksuja perineet luottokortilta.

    Aspan nainen onneksi tajusi tämän mokan. Tosin lupauksia herättävästi sanoi "lähetän sulle tässä joku päivä valtakirjat ni postittele ne sit takaisin".
    Saa nähdä, onko tuo "joku päivä" tänään vai 3 viikon päästä. Alkuperäisen laskun tietenkin joudun maksamaan ja sitten odottelemaan hyvitystä FedExiltä päin.
     
  11. T5

    T5 Gearhead

    Tämäkin asia sai päätöksen.
    Postisetä toi Fedexin kirjekuoren ja samantien sen nähtyäni aloin miettimään, että eihän sieltä mitään pakettia pitäisi olla tulossa.

    Kuori auki ja sieltähän paljastui 52 euroa palautushyvitys tuosta ylempänä olevasta asiasta. Koko asian olin jo unohtanut, mutta otetaan vastaan kaikki, mitä tulossa on.

    Tosin aika pitkissä kantimissa tämmöiset asiat näyttää olevan.
     

Kerro tästä muillekin!