Ferrari 250 GTE chevyn pikkulohkolla.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja jan13, 11.10.2015.

  1. jan13

    jan13 2nd gear

    Tuli tuommonen video vastaan. Mielenkiintoinen laite noin "pyhään" koriin työntää chevyn pikkulohko nokalle 8) https://www.youtube.com/watch?t=146&v=8o4ZEc5AtOo

    Äänistä kuuntelin että on remmiahdin muttei siinä sellasta sitten ollutkaan, mikäs tuossa sellaisen ujelluksen pitää? Jakopää?

    [​IMG]
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Pete jackson?
     
  3. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Ennenkun muutamat moparimiehet ryntää julistamaan kuinka "tylsä" toi letukan pikkulohko on niin voisin kysästä että mistähän moinen vaino on saanu alkunsa ja minkä takia? Helvetin hyvä kone joka on muunneltavissa moneen käyttöön aina maasturista perheautojen kautta tulisempiin vehkeisiin,mikä siinä niin ihmeellistä on että sitä halutaan käyttää autossa kun autossa? Millä tavalla vaikka joku foordin vinkkeli tai 360 mopsi on "eksoottisempi"? Muutama heppu saanu päähänsä syyttää sitä jostain ihme tylsyydestä ja loput lampaat lähteny seuraamaan?
     
  4. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Nämä vanhat takavetoiset GT-Ferrarit ovat ainoita Ferrareita jotka kolahtavat meikäläiseen.
    Monikin on varmasti sitä mieltä että tuo on pyhäinhäväistys...mutta minusta tuo on hieno, lähtökohta ollut aika kehno, joten ei tuo ole minusta mitenkään raiskattu.
    Totuudessa tuossa on nyt varmasti luotettavampi ja toimivampi tekniikka kun alun perin :wink:
    Parkuna tulee melko varmasti ratasjakopäästä...

    Olisihan siihen ehkä voinut laittaa Falconerin 12-pyttysen SBC "pikkulohkon" niin olisi oikea pyttylukukin... :wink:

    [​IMG]
     
  5. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Niin eipä sillä että ite olisin koskaan oikein syttyny noista moottorinvaihdoista noin lähtökohtasesti,jotenkin tuntuu että ne lipsahtaa aina vähän sinne mauttomuuden puolelle...eikä aikomus ole ruveta peistä taittamaan sen enempää mutta pistää välillä hiukan kiehuttamaan kun kaikenmaailman slantsix-miesten pitää inistä jostain ihme eksoottisuuden(???)puutteesta,on jo argumenttina niin typerä että eikö mitään muuta keksitä.. :)
     
  6. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Ihan sama vaikka laittaa Volvon koneen Ferrariin tai toisin päin, mutta konepellin pitää sopia kiinni. :soosoo:
     
  7. onre

    onre 3rd gear

    Laita puhelinnumero, soitan sulle tästä lähin aina kun mulle kehittyy jostain asiasta jonkunlainen mielipide. Kysyn sitten että onko tämä nyt hyvä mielipide vai huono. Alkuun voitais käydä nää viimeisen 34 vuoden aikana syntyneet läpi kun en oo niistäkään ihan varma kaikista että onko ne huonoja vai hyviä.

    Faktahan on se että Chevyn pikkulohko on se kaikkein yleisin moottoriswappi, jenkeissä näitä läiskitään vähän kaikkiin vehkeisiin kun ei osata korjata orggistekniikkaa (tai ei oo varaa), eräänlainen paikallinen Nissanin dieseli siis. :rotfl:
     
  8. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Koitin oikein ajatuksen kanssa löytää tuosta jonkun pointin mutten löytäny. Siis enkös mä ole enemmänkin se jonka mielipiteet yleensä torpataan,kelle mä soitan?
     
  9. hantta

    hantta Double Gearhead

    Eikös Miami vicen Daytonakin ollut Chevytekniikalla?

    Hantta
     
  10. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    karpolle voinee soittaa jos mielipiteitä torpataan liiaksi oodeella. Uskoisin että sitä kiinnostaa. Chevyn pikkulohkon voinee laittaa mihin haluaa ja viel helpommin voinee olla laittamatta. Ei kait siitä tarvii sen kummemmin alkaa ulisee. Ferrarin kone oiski mielenkiintoinen laittaa johonkin -66 farkku impalaan. Powerglide ja pitkä perä takais onnistumisen. Sais nauttia soundeista pitkään ja tunteella!
     
  11. Joe Hunt

    Joe Hunt Double Gearhead

    Vai chevy naamioituna daytona hepeniin? Maukas peli,kuten tämän topikin aloituksen Joen hotrod-Ferrari. Sounditkin passelit.
     
  12. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Heh siinä olis ferrari jolla kehtais itsekin ajella :)
     
  13. timuli

    timuli Gearhead

    Corvetten pohjalle rakennettu.
     
  14. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Mikä siitä Ferrarin koneesta epäluotettavamman tekee kuin letukan koneesta?
    (Toki Moparihan lopulta kuitenkin pieksee ne molemmat)
     
  15. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    JP-350 (JokaPojan 350?) täällä riitelee itsensä kanssa täyttä häkää :rotfl:
    Onhan sbc tylsä, eihän siitä mihkään pääse. Tuossa varmaan tarkoituksella vielä valittu 60-luvun kone (amerikan joen mukaan dz302, z28 kone vm 69), mikä onkin sopivampi kuin joku uusi Äl sitä tai tätä. Eksoottinen se ei ole, mutta tekee koko projektista juuri sopivasti maanläheisen. Varmaan joe olis halutessaan voinut tehä jonkun indy koneen siihen, mutta entäs sitten.
    Tosi hieno peli, vaikkakin ilman konepeltiä ajelu tosiaan tuntuis hoopolta.
     
  16. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Parhautta. Ei mitään jiipeetä vastaan mutta päivän sukkelluus oli kyl tossa!
     
  17. unknown

    unknown 3rd gear

    Syy noihin pikkulohko asennuksiin johtuu siitä, surullisesta asiasta, että Ferrari asensi pienin muutoksin samaa moottoria myös GT ja urheiluautoihin, mitkä nykyään on kovin kysyttyä (esimerkiksi vaikka 250 SWB, 250 GTO)
    No jos tuolla pyörii sitten noita "halpoja" 200k€ autoja, niin niistä nyt on sitten ollut tapan ottaa varaosamoottoreita 15M€ autoihin.

    Noita 250GTE malleja ei enää ole jäljellä kovinkaan montaa.

    Toinen suosittu tapa hävittää GTE -malleja on muuttaa niitä replikoiksi, jos vaikka tuollaisen GTE:n moottorin ja rungon silpoo niin, että se näyttää GTO:lta tai SWB:ltä niin aika halpaa on.
    Nolo juttu siinä on, että nämä replican rakentajat luulee, että sillä saa "aidon" auton, vaikka näiden edellä mainittujen mallien rungot on täysin erillaiset ja katkaistu GTE:n runko on juuri sitä miltä se kuulostaa.
    Omistajat sitten luulee, että heillä on "jotakin" ,mutta maailmassa missä autot tunnetaan rungon numeroiden perusteella ja jokaisen auton omistaja tunnetaan.
     
  18. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Mihin ne 15M€ Ferrarit varaosamoottoreita tarvii? hajooks ne koneet? eikö Ferrari toimita moottorien varaosia edes tuon hintaisiin peleihin? :)
     
  19. MIAMIRACING

    MIAMIRACING 1st gear

    Suomessa 1 erittäin harvinainen GTE 250 2+2 aikonaan Jack Lemonilta ostettu. Saanut itse jopa ko autolla ajaa muutaman kerran. Hieno tommonen v12, suht herkkä kierroksinen motti.Autossa alkuperäinen maali ym.
     
  20. unknown

    unknown 3rd gear

    Niillä ajetaan kilpaa historic sarjoissa ja kun sinulla on se alkuperäinen number matching kone siinä auton vieressä, niin niitä perheauton koneita voi sitten virittää huolettomimmin.
    Ongelma on siinä, että uustuotanto lohkoja ei tehdä, eikä tulla koskaan tekemään.
    Kolmen litran kone kestää hyvin 270hv, mitä tuotantoautoissa oli, mutta jos aletaan lähestyä 300hv tai siitä yli, niin sitten alkaa olemaan hyvä olla varaosakone.

    Ei ole enää...
     

Kerro tästä muillekin!