Ferrari 250 GTE chevyn pikkulohkolla.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja jan13, 11.10.2015.

  1. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Se oli kitcar. Eli corveten alustalla oleva replica.
    Edit: Olikin näköjään sanottu jo. :D

    Testarossa oli aito.
     
  2. ss-65 2d coupe

    ss-65 2d coupe 3rd gear

    Mäkin ajattelin laitta moppen 383 koneen mun -62 GTI maseen, ku toi vakio 6 pyttynen tuplanokkanen antaa vaan 245 hummaa...
     
  3. unknown

    unknown 3rd gear

    Juu, oli.
    Ne eivät olleet kovinkaan otettuja siitä, että replicalla pitää suosittua televisiosarjaa tehdä, joten lähettivät yhden Testarossa:n sinne filmiyhtiölle.
    Mainos se oli tietenkin, mutta erittäin toimiva sellainen.
     
  4. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Ei liity suoraan tähän, mutta Ferrarin koneita löytyy kanssa mitä ihmellisemmistä autoista...duunikaveri lähetteli äskettäin viestiä sukulaisensa erikoisesta Lancia Thema 32-8:sta, siinä on Ferrarin 3.2L V8, eipä tuo sinänsä vielä mitään, mutta kun se on lisäksi remmiahtimella...autohan on liki sama kun Saab 9000.

    Pari kuvaa Thema 32-8:sta, ei kuitenkaan kyseinen yksilö.

    https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... i_8.32.jpg

    http://www.sub5zero.com/sites/default/f ... 8.32_8.jpg

    Googletin, eikä löytänyt edes moista remmi versiota, vain 32-8...mikä lie kokeilupainos, kun kuulemma on täysin alkuperäiskuntoinen vekotin :eek:

    Varmaan helppo hakea varaosia tollaseen...ei saa rahallakaan, kun niitä ei ole olemassa :rotfl:
     
  5. MIAMIRACING

    MIAMIRACING 1st gear

    Alkuperäistä maalia vai autoa? Auto ainakin löytyy rekisterin mukaan suomesta.
     
  6. Zuffenhaus

    Zuffenhaus 1st gear

    GTE:kin on siellä 500ke hintaluokassa nykyään joten eipä sieltä enää koneita juuri irroitella tai tehdä replicoita, jokunen vuosi sitten asia oli vielä toisin jolloin hylsyjäkin oli useampi tarjolla (yks joka tarjolla tällä hetkellä taitaa olla jenkkitekniikalla jossain 250ke hintaluokassa, eli ero jenkkitekniikan ja alkuperäisen välillä on sellainen 200-250ke...)
    Missasin aikanaan muutaman (GTE ja PF) saamattomuuttani ja tyhmyyteni takia (en tajunnut kuinka hinnat raketoisi) ja olen siitä itselleni ikuisesti katkera.

    Ja vaikka ainakin yksi GTE lähtikin Suomesta niin on täällä vielä jäljellä onneksi ainakin yksi. :)
     
  7. onre

    onre 3rd gear

    Sivumennen sanottakoon, että Ferrari 250 GTE on mielestäni tyylikkäin koskaan valmistettu henkilöauto.
     
  8. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Lyhimmän (2400mm) akselivälin mallit on omaan silmään parhaimman näköisiä. Spyderitkin pitkällä roikkoperällä on vähän niin ja näin. Toki GT ja sportscar on vähän eri konseptit. Ja ketun sopii aina haukkua pihlajanmarjoja.
     
  9. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Luulis tolla hintatasolla jo kannattavan valaa uusia... eikö Ferraria kiinnosta / tahallinen hintatason keinottelu ylöspäin ja tuleeko ferrarin lakimiesarmeija kimppuun jos joku aftermarket paja aikois tehä lohkoja? Luulis nykytekniikalla saavan satakertaa parempiakin niistä kuin 100hp/litra kestävän ripulilohkon.
     
  10. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Vähän samaa ihmetelly.. tehdas pitää jälkimarkkinoita kumman tiukasti pihdeissään. Onhan se tietty hienoa, että pääsee edelleen valvomaan miten 50 vuotta sitten tehtyjä autojaan korjataan. Ja kuten todettua jälleenmyyntiarvo on sitä luokkaa, että ei oikeastaan niin väliä vaikkei saisikaan akselistoja kiinalaisena jälkituotantona. Tippuu äkkiä arvosta enemmän mitä osat olisi maksaneet.

    Mutta luulisi jonkun yrittävän? Kolariautoja saa "halvalla" mutta tehdas hinnoitteleekin osat sen mukaan ettei juuri kannata.

    Luulisi kannattavan tehdä lasikuituosa ennemmin aitoon ferrariin, kuin vaikka Fieron uudelleenkoritukseen sen näköiseksi.

    Kun Webereitäkin ja mäntiä tehdään nykyään kiinassa niin luulisi yhden moottorilohkon syntyvän samalla, vaikka onkin valutyönä haastava homma saada toimivaksi.

    Enpä ole tosin googlannut.. ferrariparts.ch..hmm.
     
  11. HCkivi&pyöritys

    HCkivi&pyöritys 1st gear

    Ei helvetti että sä oot hauska tyyppi :rotfl:
     
  12. hantta

    hantta Double Gearhead

    Entäs sitten, kun markkinat vilisevät aftermarket- Ferrarin pannuja, ei tietysti hyvä sekään:)

    Hantta
     
  13. Zuffenhaus

    Zuffenhaus 1st gear

    Kyllä niitä lohkoja taitanee saada nykyään, Classichelta oikeille numeroille erittäin isolla rahalla mutta myös ilman niitä paljon halvemmalla tekijältä suoraan Birminghamista. ;)
     
  14. onre

    onre 3rd gear

    Weberit tehdään kylläkin Espanjassa, kopioita valmistetaan Kiinassa.
     
  15. hantta

    hantta Double Gearhead

    Mulla oli Angliassa Ladan imusarja ja kaasari, jossa luki lisenzia Weber, ja loput Venäjänkielistä mongerrusta.

    Hantta
     
  16. onre

    onre 3rd gear

    Jep. Ainakin Nivassa on ollut lisenssi-Weberiä, tunnetaan myös nimellä DAAZ-Weber. Samainen tehdas on tehnyt lisenssillä myös Solexia.
     
  17. jknR

    jknR Gearhead

    Tuo 8.32 (8 sylinteriä, 32 venttiiliä) on ahdettu suomessa. Ferrarin kolmelitraisesta kasista poiketen tuossa Lanciassa on cross-plane kampiakseli ym. eroja koneessa.

    http://hooniverse.com/2013/01/10/thema- ... ce=twitter
     
  18. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Ok, sama laite...tuskimpa noita muita on edes täällä.
     
  19. unknown

    unknown 3rd gear

    Kaksi on myyty vuoden sisällä ja Suomessa on jäljellä vain yksi.
     
  20. unknown

    unknown 3rd gear

    Juuri olen vaihtamassa jakohihnoja yhteen Ferrariin; 15€/kpl ja kiristäjän laakerit 80€/kpl
     

Kerro tästä muillekin!